Kleur probleempje
ik heb een variabel "$days" staat gekoppelt aan 2 Datums: De datum voor vandaag, en een "bepaalde" datum; voorbeeldje Datum "bepaald" 2012-01-05 (5 januari) Datum vandaag 2012-01-12.
Deze Datums Worden Vergeleken :
Code (php)
Nu wil ik zeg maar als zeg maar het verschil (als Vandaag groter is dan de Bepaalde datum) in het voorbeeld zijn dat 7 Dagen maar dan negatief, als Het verschil dus negatief gaat lopen dat ik dan een soort:
maar dat werkt dus blijkbaar niet, wie zou mij hierbij kunnen helpen om dus de negatieve getallen van 1 variabel "rood" te kunnen maken?
Alvast bedankt voor je aandacht :)
Bij het echoen van je data doe je dan:
En vervang de span tags met welke tag je het dan ook maar in wil zetten natuurlijk.
wel bedankt alvast!:)
Arjan vrolijk op 12/01/2012 11:00:28:
ik zou niet weten hoe ik 2 "soorten" getallen zou moeten defineren met maar een variabel, zeg maar 5 januari en vandaag schelen 7 dagen, maar vandaag en 19 januari schelen ook 7 dagen, maar dan wil ik zeg maar het verschil wat negatief is "rood" maar ik ben bang dat als ik doe wat jij zegt, dat er dan of een error komt, of De en het positieve verschil/negatieve verschil beide rood kleuren
Huh??
Je kan toch wel twee getallen van elkaar aftrekken? Het spijt me zeer, maar jouw redenatie begrijp ik echt niet. En zo te zien heb je dus ook nog niets geprobeerd.
Voor CSS: http://www.w3schools.com/cssref/pr_text_color.asp
alleen ik heb 1 vraagje ik heb html functie in me .PHP file en de css dat staat in me html ruimte, ik heb de ECHO die jij hebt gestuurd nu op de juiste plek geplaats.
alleen maakt het uit of de Style bestand van de CSS een .CSS file of een .PHP file is
Je Style bestand en al je opmaak moet in een .CSS bestand..
deze moet je laden in de head:
{de zogeheten External style sheet }
als je dit niet wilt of kan dan heb je nog 2 opties voor de css dat zijn;
Internal Style Sheet:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<head>
<style type="text/css">
hr {color:red;}
p {margin-left:20px;}
body {background-image:url("img/bg.png");}
</style>
</head>
<style type="text/css">
hr {color:red;}
p {margin-left:20px;}
body {background-image:url("img/bg.png");}
</style>
</head>
of de Inline Styles:
Maar het is altijd aan te raden om het in een .CSS bestand te zetten zodat je opmaak en je html gescheiden blijft..
Gewijzigd op 12/01/2012 11:57:47 door Marco PHPJunky
weg laten uit de externe CSS of niet?
ja je begreep me vraag dus blijkbaar want dit wou ik dus weten, ik zit helemaal in de knoop want ik heb een .CSS bestand gemaakt met in me <head> van me .CSS een PHP code dus een interne Style sheet in een externe style sheet, dus nu begrijp ik waarom die het niet doet moet ik de Gewijzigd op 12/01/2012 12:03:57 door arjan vrolijk
je externe sheet include, en alleen CSS code houden. Geen HTML of PHP
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="Style.css" />
</head>
(even wat verder)
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
echo "<tr><td><span class='('($days < 0)':'negative','positive')>$days dagen</td></span>";
?>
echo "<tr><td><span class='('($days < 0)':'negative','positive')>$days dagen</td></span>";
?>
en in me css dit:
<head>
<style type="text/css">
positive{
color:black;
}
negative{
color:red;
}
</style>
</head>
Alleen ik doe blijkbaar nogsteeds iets fouts, want hij geeft nog alleen zwarte letters aan
p.s.
nogsteeds Bedankt voor de moeite :
Erwin H
Marco PHPJunkie
Donny van Grondelle
:)
bv:
ID
word in je css:
CLASS
voor een class word dit:
word in je .css
Dit kan natuurlijk ook samen in 1 css bestand staan:
en dan in de html:
Code (php)
1
2
2
<p id="para">Hello World in het midden en rood!</p>
<p class="center">deze tekst in het midden zetten.</p>
<p class="center">deze tekst in het midden zetten.</p>
Een ID word dus met een # aangegeven in je css
en een CLASS word aangegeven met een . ervoor.....
Je kan het ook zonder . of # en alleen een P neer zetten maar dan worden alle P elementen in je html ermee verbonden...
en kijk ook in de links hieronder want daar staat nog meer:
w3schools css
CSS tutorials
ps. natuurlijk is er nog veeeeeel meer mogelijk met een css bestand maar dat is voor later...
Gewijzigd op 12/01/2012 12:31:21 door Marco PHPJunky
<td><span class='('($days < 0)':'negative','positive')>$days dagen</td></span>
Je moet eerst de span afsluiten en dan pas de td natuurlijk. Daarnaast de variabelen buiten quotes halen.
"<span class=(($days < 0) : negative,positive)><tr><td>$days dagen</td></span>";?
Gewijzigd op 12/01/2012 13:22:19 door arjan vrolijk
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
echo '<td><span class="'.(($days<0)?'negative':'positive').'">'.$days.'</span></td>';
?>
echo '<td><span class="'.(($days<0)?'negative':'positive').'">'.$days.'</span></td>';
?>
Precies. Overigens zou je ook die hele span weg kunnen laten en de CSS class mee kunnen geven in de td tag. In elk geval als $days het enige is dat in die td staat.
Hartelijk bedankt voor de hulp, Het werkt zonder fouten(heb eerst wel veel fouten gemaakt, maakt niet uit, leer ik van).
Ik moet zeggen,zonder jullie hulp zat ik nu nog te kloten,
Jongens jullie zij beide geweldig!
Toevoeging op 12/01/2012 14:23:30:
ik heb wel een bonus vraag:
Is het mogelijk om : uit een access database die deze datum heeft :
2012-01-05 00:00:00
waar deze code onder staat
2012-01-05 van te maken met ongeveer zo iets
dit hierboven is een fout hoor (al geprobeerd), maar ik vroeg het me alleen af of dat kon in php of zou ik dan in me access database moeten zijn?
moet het in je database goed staan ?
moet het alleen in je script (op het scherm) goed staan ?
------------
hoe staat het in je database ?
hoe gaat het in je database ?
wat voor (veld) type heeft het ?
Gewijzigd op 12/01/2012 14:36:15 door Marco PHPJunky
de Codes die te maken hebben met de datum waarvan ik de Tijd van wel wil hebben zijn deze codes
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
<?php
$conn=odbc_connect('Licentie_database','','');
if (!$conn)
{exit("Connection Failed: " . $conn);}
$sql="SELECT * FROM events WHERE Update_nodig <> 0 ORDER BY [end time] ";
$rs=odbc_exec($conn,$sql);
if (!$rs)
{exit("Error in SQL");}
echo "<table><tr>";
echo "<th>Dagen Resterend</th>";
echo "<th>Verval datum</th>";
echo "<th>Licentie van:</th>";
echo "<th>Klant</th>";
while (odbc_fetch_row($rs))
{
$date1= date("Y-m-d");
$date2=odbc_result($rs,"end time");
$diff=abs(strtotime($date2) - strtotime($date1));
$iLV=odbc_result($rs,"Title");
$iKlant=odbc_result($rs,"Location");
$years = floor($diff / (365*60*60*24));
$months = floor(($diff - $years * 365*60*60*24) / (30*60*60*24));
$days = floor(($diff + $years * 365*60*60*24 + $months*30*60*60*24)/ (60*60*24));
if ($date2 < $date1)
{
$days = $days *-1;
}
if ($days < 60)
{
echo '<tr><td><span class="'.(($days<0)?'negative':'positive').'">'.$days.'</span></td>';
echo '<td><span class="'.(($days<0)?'negative':'positive').'">'.$date2.'</span></td>';
echo '<td><span class="'.(($days<0)?'negative':'positive').'">'.$iLV.'</span></td>';
echo '<td><span class="'.(($days<0)?'negative':'positive').'">'.$iKlant.'</span></td></tr>';
}
}
odbc_close($conn);
echo "</table>";
?>
$conn=odbc_connect('Licentie_database','','');
if (!$conn)
{exit("Connection Failed: " . $conn);}
$sql="SELECT * FROM events WHERE Update_nodig <> 0 ORDER BY [end time] ";
$rs=odbc_exec($conn,$sql);
if (!$rs)
{exit("Error in SQL");}
echo "<table><tr>";
echo "<th>Dagen Resterend</th>";
echo "<th>Verval datum</th>";
echo "<th>Licentie van:</th>";
echo "<th>Klant</th>";
while (odbc_fetch_row($rs))
{
$date1= date("Y-m-d");
$date2=odbc_result($rs,"end time");
$diff=abs(strtotime($date2) - strtotime($date1));
$iLV=odbc_result($rs,"Title");
$iKlant=odbc_result($rs,"Location");
$years = floor($diff / (365*60*60*24));
$months = floor(($diff - $years * 365*60*60*24) / (30*60*60*24));
$days = floor(($diff + $years * 365*60*60*24 + $months*30*60*60*24)/ (60*60*24));
if ($date2 < $date1)
{
$days = $days *-1;
}
if ($days < 60)
{
echo '<tr><td><span class="'.(($days<0)?'negative':'positive').'">'.$days.'</span></td>';
echo '<td><span class="'.(($days<0)?'negative':'positive').'">'.$date2.'</span></td>';
echo '<td><span class="'.(($days<0)?'negative':'positive').'">'.$iLV.'</span></td>';
echo '<td><span class="'.(($days<0)?'negative':'positive').'">'.$iKlant.'</span></td></tr>';
}
}
odbc_close($conn);
echo "</table>";
?>
Toevoeging op 12/01/2012 14:43:15:
maar wat het probleem is : Bekijk regel 26 en 42 dat is de "bepaalde datum" Die "Datum" komt uit en acces database en Die staat zeg maar YYYY-mm-dd XX:XX:XX, nu wil ik een aanpassing maken, met de uit de database gehaalde "end time" dat in plaats van op me pagina staat een bepaalde Datum: YYYY-mm-dd XX:XX:XX, dat er dan een Bepaalde datum staat met : YYYY-mm-dd.
(De XX:XX:XX staat voor onze 24 uur die we in een dag hebben dus van 00:00:00 tot 23:59:59)
Of de php date() functie gebruiken om de datum + tijd die je uit je database hebt gehaald te formateren zoals jij het wilt.
http://php.net/manual/en/function.date.php
Gewijzigd op 12/01/2012 14:57:06 door Erwin H
en nu heb ik van $date2 dit gemaakt
of was dit niet het gene wat je bedoelde?
Maar die query moet je niet ertussen zetten. In de Query op regel 11 gebruik je nu "SELECT * FROM....", vervang die * door alle kollommen die je wilt selecteren, dat is uberhaupt een betere methode. En als je dan de datum kolom selecteert maak je daar DATE(end_time) van (of met rechte haken als dat in jouw systeem moet).
Als het goed is krijg je dan meteen alleen de datum uit je database (zonder tijd) en heb je de tweede optie, de php functie, dus niet meer nodig.
Gewijzigd op 12/01/2012 15:25:42 door Jacco Brandt