Kleur van h2 en p tag.......

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

02/04/2012 18:05:07
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Voor mijn website heb ik nu een schruifbalk gemaakt. Deze komt van rechts aan de zijkant 700px naar links. Dit lukt goed alleen ik heb de div die naar links schruift "#scrollbar" een opacity van 0,4 gegeven. Maar wanneer ik dan een h2,p tag in de div plaats krijgen deze ook een opacity van 0,4 ......
Dat is juist het probleem. Eigenlijk wil ik dit weg hebben maar dat lukt me niet. Eerlijk gezegt is het niet erg dat deze ook een opacity hebben alleen zit hem het probleem in mijn achtergrond. Mijn achtergrond verandert namelijk steeds van mijn pagina. Dus wanneer deze balk dan is uitgeschoven en ik naar beneden scroll kun je de tekst helemaal niet meer lezen. En als ik weer naar boven scroll wel....

Nu weet ik zelf niet of ik de opacity van de h2,p tags kan af halen ofdat ik een goeie kleur moet kiezen voor de tekst. Zoja welke?

Link van mijn website : Website

Toevoeging op 02/04/2012 18:06:53:

Druk op de pijl links boven het menu!
Was dit vergeten te melden.

PHP hulp

PHP hulp

03/01/2025 15:56:01

Wouter J

Wouter J

02/04/2012 18:50:50
Quote Anchor link
Je moet die pijl een hogere z-index meegeven, nu verdwijnt hij halverwege.

De oplossing is door niet opacity te gebruiken, maar rgba of hsla. Met rgb kun je elke HEX kleur maken die je normaal gewent bent en de laatste a staat voor alpha, of te wel hoe doorzicht het moet zijn. Bijv.:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
// eerst
#sidebar { background: red; opacity: .7; }
// vervolgens
#sidebar { background: rgba(255, 0, 0, .7); }

Dit omdat red #ff0000 is en r = ff = 15 * 161 + 15 * 160. = 240 + 15 = 255. En g = 00 = 0 en b = 00 = 0. En de opacity was .7 en die vullen we dus ook in.

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

03/04/2012 17:13:02
Quote Anchor link
Wouter, Bedankt voor je uitleg. Ik zal er eventjes zoeken naar een uitegebreide tutorial hierover. Want dit word de eerste keer. Maar het gaat wel goed komen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.