Kleurtoon, verzadiging en lichtsterkte
Dennis
10/09/2009 17:37:00Beste forummers,
Ik heb een vraagje. In photoshop moet ik het volgende instellen om de kleur van een selectie te wijzigen:
kleurtoon
verzadiging
lichtsterkte
Nu wil ik hiermee bijvoorbeeld een petje die iemand op zn hoofd heeft omzetten naar mijn eigen kleur in RGB modus.
Weet iemand hoe je dus rood, groen, kan omrekenen naar blauwkleurtoon, verzadiging en lichtsterkte?
Alvast bedankt,
Groeten,
Dennis
Ik heb een vraagje. In photoshop moet ik het volgende instellen om de kleur van een selectie te wijzigen:
kleurtoon
verzadiging
lichtsterkte
Nu wil ik hiermee bijvoorbeeld een petje die iemand op zn hoofd heeft omzetten naar mijn eigen kleur in RGB modus.
Weet iemand hoe je dus rood, groen, kan omrekenen naar blauwkleurtoon, verzadiging en lichtsterkte?
Alvast bedankt,
Groeten,
Dennis
PHP hulp
13/01/2025 02:47:12Yearupie Achternaamloos
10/09/2009 18:10:00Dennis
10/09/2009 19:15:00ik weet het, maar ik zou niet weten waar ik het andsers moet vragen.
Gezien hier nogal wat mensen zijn met verstand van zaken...
Gezien hier nogal wat mensen zijn met verstand van zaken...
dick oo
10/09/2009 20:52:00Dit moet naar de Koffiehoek, alhoewel je daar niet altijd reactie op krijgt..
Je kan beter naar een photoshop-forumpje gaan ;)
Je kan beter naar een photoshop-forumpje gaan ;)
Jan Koehoorn
10/09/2009 21:12:00Als je met het pipetje de goede kleur opzuigt, en je klikt op het vakje "voorgrondkleur" in je toolbox, dan krijg je een dialoogvenster waar zowel de RGB- als de HSB waarden in staan.