Knop maken met een verwijderfunctie
John Brat
23/03/2015 13:42:37Hallo,
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een knop te maken om een foto te verwijderen van de server en tevens de naam van de foto uit de database verwijderen.
Iemand enig idee in welke richting ik dit moet zoeken.
Misschien een voorbeeldje?
Alvast bedankt.
gr.
John
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een knop te maken om een foto te verwijderen van de server en tevens de naam van de foto uit de database verwijderen.
Iemand enig idee in welke richting ik dit moet zoeken.
Misschien een voorbeeldje?
Alvast bedankt.
gr.
John
PHP hulp
15/11/2024 05:10:36John Brat
23/03/2015 14:13:31Ramon van Dongen
23/03/2015 14:18:07Zoiets:
Is uiteraard makkelijk te wijzigen voor iemand die een beetje handig is in id 50 bijvoorbeeld dus heel veilig is het nog niet.
En dan uiteindelijk weer iets van:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<form method="post">
<input type="hidden" name="foto_ID" value="42">
<input type="submit" value="Verwijder">
</form>
<input type="hidden" name="foto_ID" value="42">
<input type="submit" value="Verwijder">
</form>
En dan uiteindelijk weer iets van:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'post' AND isset($_POST['foto_ID']) AND ctype_digit($_POST['foto_ID'])){
$verwijderendb = $mysqli->query("DELETE FROM tabelnaam WHERE foto_ID = '".mysqli_real_escape_string($mysqli,$_POST['foto_ID'])."'");
$verwijderenfile = unlink(bestandsnaam);
}
?>
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'post' AND isset($_POST['foto_ID']) AND ctype_digit($_POST['foto_ID'])){
$verwijderendb = $mysqli->query("DELETE FROM tabelnaam WHERE foto_ID = '".mysqli_real_escape_string($mysqli,$_POST['foto_ID'])."'");
$verwijderenfile = unlink(bestandsnaam);
}
?>
Gewijzigd op 23/03/2015 14:21:23 door Ramon van Dongen
Thomas van den Heuvel
23/03/2015 14:57:08Het lijkt mij ook verstandig om het fysieke bestand alleen te verwijderen als de query ook echt slaagt.
De aanroep van het uitvoeren van een "query zonder resultaat" zoals een DELETE query levert een boolean op als resultaat, dus je zou (in abstracte vorm) zoiets kunnen doen:
De aanroep van het uitvoeren van een "query zonder resultaat" zoals een DELETE query levert een boolean op als resultaat, dus je zou (in abstracte vorm) zoiets kunnen doen:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<allerlei controles>
if (<delete query>) {