komma`s verwijderen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »
Jan Volker

Jan Volker

25/03/2009 14:52:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een kleine script geschreven, maar hij doet niet wat ik wil, ik krijg namelijk ongewenste komma`s.

Ten eerste heb ik een pagina met checkboxen gemaakt;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<input type="checkbox" name="1" value="1">1<br>
<input type="checkbox" name="2" value="2">2<br>
<input type="checkbox" name="3" value="3">3<br>

Op de verwerking pagina heb ik hetvolgende code staan;
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    $bn="test.txt";
    $Open=fopen($bn,"a");
    if ($Open)
    {
        fwrite($Open,"Resultaat ");
        fwrite($Open,"$1, ");
        fwrite($Open,"$2, ");
        fwrite($Open,"$3");
        fclose($Open);
    }

De bedoeling is dat als ik alle boxen aanvink het volgende resultaat krijg;
"Resultaat 1, 2, 3".
Wanneer ik alle boxen heb aangeklikt krijg ik dat ook, maar als ik checkbox 2 niet aanklik krijg ik het volgende;
"Resultaat 1, , 3"
Dit is niet wat ik wil, ik wil inplaats van het bovenstaande hetvolgende resultaat krijgen;
"Resultaat 1, 3"

Ik heb geprobeerd om de komma op de verwerkingspagina ergens anders te zetten, maar zonder succes.

Ik zou het fijn vinden als iemand me zou kunnen helpen met het oplossen van dit incident.

Met vriendelijke groeten,
Jan Volker

PHP hulp

PHP hulp

08/01/2025 08:00:16

Rick

rick

25/03/2009 15:03:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$bn="test.txt";
    $Open=fopen($bn,"a");
    if ($Open)
    {
$een = $1.",";
$twee = $2.",";
$drie = $3;

fwrite($Open,"$een");
        fwrite($Open,"$twee");
        fwrite($Open,"$drie");
        fclose($Open);
    }

Probeer dit eens, misschien helpt het.

Bas Visscher

Bas Visscher

25/03/2009 15:03:00
Quote Anchor link
ik neem aan dat bijvoorbeeld variabele 1 er zo uitziet?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$1 = $_POST['1'];
//hoe ik dit zou oplossen is zo:

if(isset($_POST['1'])){
  $1 = $_POST['1'].",";
}

else{
  $1 = "";
}

//zo ook doen bij 2 en 3
?>

En dan in je verwerking de comma's weghalen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bas Visscher

Jan Volker

Jan Volker

25/03/2009 15:25:00
Quote Anchor link
Dus;
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$bn="test.txt";
    $Open=fopen($bn,"a");
    if ($Open)
    {
        fwrite($Open,"$1, ");
        fwrite($Open,"$2, ");
        fwrite($Open,"$3");
        fclose($Open);
    }

Moet er zo uit komen te zien?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
$bn="test.txt";
    $Open=fopen($bn,"a");
    if ($Open)
    {
        fwrite($Open,"$1");

if(isset($Open,"$1")){
  $Open,"$1".",";
}
else{
  $1 = "";
}

fwrite($Open,"$2, ");

if(isset($Open,"$2")){
  $Open,"$2".",";
}
else{
  $2 = "";
}

fwrite($Open,"$3");

if(isset($Open,"$3")){
  $Open,"$3".",";
}
else{
  $3 = "";
}

fclose($Open);
    }

???

GaMer B

GaMer B

25/03/2009 15:27:00
Quote Anchor link
Een variabel mag niet beginnen met een cijfer. Zou je toch wel moeten weten...

Doe dus iets van: $v1 ofzo.

Dennis Mertens

Dennis Mertens

25/03/2009 15:29:00
Quote Anchor link
En kun je bovenaan je code
Code (php)
1
<? neer zetten voor de code highlight.

Jesper Diovo

Jesper Diovo

25/03/2009 15:30:00
Quote Anchor link
Ik had een hele mooie reactie geschreven, maar helaas, er ging het een en ander mis.

Wat je nu hebt is veels te veel. Het kan veel simpeler:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if(!empty($1)) fwrite($Open, $1.", ");
if(!empty($2)) fwrite($Open, $2.", ");
if(!empty($3)) fwrite($Open, $3);
?>

Da's al genoeg. En kijk ook even naar wat GaMer13 zegt ;-).

Jan Volker

Jan Volker

25/03/2009 15:54:00
Quote Anchor link
Ok, bedankt hij werkt,
Ik heb daar ook geen 1,2,3 staan, dat had ik genomen als voorbeeld.

Maar nu een ander incident.
Als ik dit keer 1 en 2 aanklik krijg ik als resultaat:
"Resultaat 1, 2,"

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het komma bij het laatst aangeklikte checkbox wegblijft, dus dat ik "Resultaat 1, 2" krijg?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Volker

Henkjan

henkjan

25/03/2009 16:06:00
Quote Anchor link
Er is nog een manier, namelijk met implode:

Code (php)
1
2
3
<input type="checkbox" name="cb[]" value="1">1<br>
<input type="checkbox" name="cb[]" value="2">2<br>
<input type="checkbox" name="cb[]" value="3">3<br>

en in je php:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
$bn="test.txt";
    $Open=fopen($bn,"a");
    if ($Open)
    {
        fwrite($Open,implode(', ', $_POST['cb']));
        fclose($Open);
    }

je hebt dan nooit meer last van gekke comma's

Jan Volker

Jan Volker

26/03/2009 11:26:00
Quote Anchor link
Ok, ik heb hem gefixt, bedankt ;)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.