komma`s verwijderen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »
Jan Volker

Jan Volker

25/03/2009 14:52:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een kleine script geschreven, maar hij doet niet wat ik wil, ik krijg namelijk ongewenste komma`s.

Ten eerste heb ik een pagina met checkboxen gemaakt;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<input type="checkbox" name="1" value="1">1<br>
<input type="checkbox" name="2" value="2">2<br>
<input type="checkbox" name="3" value="3">3<br>

Op de verwerking pagina heb ik hetvolgende code staan;
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    $bn="test.txt";
    $Open=fopen($bn,"a");
    if ($Open)
    {
        fwrite($Open,"Resultaat ");
        fwrite($Open,"$1, ");
        fwrite($Open,"$2, ");
        fwrite($Open,"$3");
        fclose($Open);
    }

De bedoeling is dat als ik alle boxen aanvink het volgende resultaat krijg;
"Resultaat 1, 2, 3".
Wanneer ik alle boxen heb aangeklikt krijg ik dat ook, maar als ik checkbox 2 niet aanklik krijg ik het volgende;
"Resultaat 1, , 3"
Dit is niet wat ik wil, ik wil inplaats van het bovenstaande hetvolgende resultaat krijgen;
"Resultaat 1, 3"

Ik heb geprobeerd om de komma op de verwerkingspagina ergens anders te zetten, maar zonder succes.

Ik zou het fijn vinden als iemand me zou kunnen helpen met het oplossen van dit incident.

Met vriendelijke groeten,
Jan Volker

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 06:33:53

Rick

rick

25/03/2009 15:03:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$bn="test.txt";
    $Open=fopen($bn,"a");
    if ($Open)
    {
$een = $1.",";
$twee = $2.",";
$drie = $3;

fwrite($Open,"$een");
        fwrite($Open,"$twee");
        fwrite($Open,"$drie");
        fclose($Open);
    }

Probeer dit eens, misschien helpt het.

Bas Visscher

Bas Visscher

25/03/2009 15:03:00
Quote Anchor link
ik neem aan dat bijvoorbeeld variabele 1 er zo uitziet?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$1 = $_POST['1'];
//hoe ik dit zou oplossen is zo:

if(isset($_POST['1'])){
  $1 = $_POST['1'].",";
}

else{
  $1 = "";
}

//zo ook doen bij 2 en 3
?>

En dan in je verwerking de comma's weghalen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bas Visscher

Jan Volker

Jan Volker

25/03/2009 15:25:00
Quote Anchor link
Dus;
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$bn="test.txt";
    $Open=fopen($bn,"a");
    if ($Open)
    {
        fwrite($Open,"$1, ");
        fwrite($Open,"$2, ");
        fwrite($Open,"$3");
        fclose($Open);
    }

Moet er zo uit komen te zien?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
$bn="test.txt";
    $Open=fopen($bn,"a");
    if ($Open)
    {
        fwrite($Open,"$1");

if(isset($Open,"$1")){
  $Open,"$1".",";
}
else{
  $1 = "";
}

fwrite($Open,"$2, ");

if(isset($Open,"$2")){
  $Open,"$2".",";
}
else{
  $2 = "";
}

fwrite($Open,"$3");

if(isset($Open,"$3")){
  $Open,"$3".",";
}
else{
  $3 = "";
}

fclose($Open);
    }

???

GaMer B

GaMer B

25/03/2009 15:27:00
Quote Anchor link
Een variabel mag niet beginnen met een cijfer. Zou je toch wel moeten weten...

Doe dus iets van: $v1 ofzo.

Dennis Mertens

Dennis Mertens

25/03/2009 15:29:00
Quote Anchor link
En kun je bovenaan je code
Code (php)
1
<? neer zetten voor de code highlight.

Jesper Diovo

Jesper Diovo

25/03/2009 15:30:00
Quote Anchor link
Ik had een hele mooie reactie geschreven, maar helaas, er ging het een en ander mis.

Wat je nu hebt is veels te veel. Het kan veel simpeler:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if(!empty($1)) fwrite($Open, $1.", ");
if(!empty($2)) fwrite($Open, $2.", ");
if(!empty($3)) fwrite($Open, $3);
?>

Da's al genoeg. En kijk ook even naar wat GaMer13 zegt ;-).

Jan Volker

Jan Volker

25/03/2009 15:54:00
Quote Anchor link
Ok, bedankt hij werkt,
Ik heb daar ook geen 1,2,3 staan, dat had ik genomen als voorbeeld.

Maar nu een ander incident.
Als ik dit keer 1 en 2 aanklik krijg ik als resultaat:
"Resultaat 1, 2,"

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het komma bij het laatst aangeklikte checkbox wegblijft, dus dat ik "Resultaat 1, 2" krijg?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Volker

Henkjan

henkjan

25/03/2009 16:06:00
Quote Anchor link
Er is nog een manier, namelijk met implode:

Code (php)
1
2
3
<input type="checkbox" name="cb[]" value="1">1<br>
<input type="checkbox" name="cb[]" value="2">2<br>
<input type="checkbox" name="cb[]" value="3">3<br>

en in je php:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
$bn="test.txt";
    $Open=fopen($bn,"a");
    if ($Open)
    {
        fwrite($Open,implode(', ', $_POST['cb']));
        fclose($Open);
    }

je hebt dan nooit meer last van gekke comma's

Jan Volker

Jan Volker

26/03/2009 11:26:00
Quote Anchor link
Ok, ik heb hem gefixt, bedankt ;)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.