Kopie-tabellen voor controle?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Josh

Josh

30/12/2006 11:35:00
Quote Anchor link
Ten behoeve van een jaarlijks evenement heb ik een database met o.a. de volgende tabellen:

deelnemers
{naw gegevens e.d.}

deelname
{per jaar per deelnemer een record met aanmeldingsdetails}

mailinglist
{per deelnemer een record met aanmelddatum, afmelddatum, e/d}

De inschrijving voor het evenement is afhankelijk van of men voorgaand jaar heeft meegedaan. In dat geval heeft men voorrang op nieuwkomers.

Deelnemers krijgen de mogelijkheid om hun gegevens zelf actueel te houden via de website. Om de data schoon te houden, moet er een controle plaatsvinden op wijzigingen die deelnemers aanbrengen, want we willen tenslotte niet dat aan een deelnemerID een geheel andere persoon komt te hangen.
Dat kan voor sommigen namelijk aantrekkelijk zijn, om zodoende de voorrangsregeling op iemand anders over te dragen. Maar dan klopt de deelnamehistorie niet meer.

De input moet dus handmatig gecontroleerd worden.

Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

1) van de tabellen "deelnemers" en "deelname" een kopie maken, en daar de ongecontroleerde data in laten zetten? (denk zelf van niet)

2) Wijzigingen door deelnemers als nieuwe record in de tabellen plaatsen?
Maar dan heb ik het probleem: hoe hou ik de relaties met andere tabellen in stand??
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Josh

PHP hulp

PHP hulp

06/11/2024 05:40:21

Frank -

Frank -

30/12/2006 14:05:00
Quote Anchor link
Vraag: Hoe ga jij gegevens controleren? En welke gegevens ga jij controleren?

Josh

Josh

30/12/2006 14:14:00
Quote Anchor link
of een email-adres e.d. klopt, en of een invoer niet leeg is, dat kan allemaal automatisch.
Het gaat erom dat er niet ineens zoveel gegevens gewijzigd worden, dat het ineens om een hele andere persoon gaat.
Daarvoor moet ik denk ik toch de wijzigingen handmatig vergelijken met de "oude" gegevens.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.