koppeling naar Google Calendar
Of te wel hoe krijg ik het voor elkaar om geautomatiseerd een datum en een 'eventnaam' in de google calendar te plaatsen en evt te updaten (als het al kan). Het gaat puur om éénrichtingsverkeer, wijzigingen gebeuren uitsluitend op de verenigingssite.
Met iCal of zo iets zou dat moeten kunnen. Als iemand me een zetje in de goede richting kan geven ben ik weer helemaal gelukkig.
even googlen op: "google calendar api"
Dank je, dit is het zetje wat ik zocht. Vanavond maar eens besturderen en kijken of ik het kan behappen.
Als je iets hebt, post het hier dan even, is altijd handig voor mensen die er ook mee bezig zijn. Er is namelijk weinig over te vinden m.u.v. het Zend Framework.
Jammer maar met de hand bijhouden is ook te overzien in mijn geval.
<edit>Trouwens: kijkende naar de opties van de kalender, is het mogelijk deze te openen als xml (rss), ical en html. Hier moet toch wel iets te mee te doen zijn?</edit>
Gewijzigd op 29/03/2011 19:33:26 door Veur Heur
bjorri geen op 29/03/2011 18:08:41:
Helaas vergt dit zaken die mijn hoster niet ondersteund. Daarnaast klinkt het dermate ingewikkeld dat ik er niet aan ga beginnen. Eigenlijk had ik gehoopt dat je via een url ofzo gewoon de gewenste info kan plaatsen.
Wat voor zaken ondersteund je host dan niet?
@Opolo: rss e.d. kan dat dan twee kanten uitwerken? Volgens mij kan je daarmee alleen exporteren vanuit de Calendar. Ik wil alleen importeren (en wijzigen cq deleten)
Gewijzigd op 29/03/2011 21:53:27 door bjorri geen
@bjorri : met RSS kun je inderdaad alleen maar data ophalen