kosten lamp branden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2013 17:42:01
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Iemand hier die iets weet van energieprijzen en hoe die te berekenen?

Ik heb een lamp met daarin 4 spotjes van 50 Watt per stuk, in totaal dus 200 Watt. Stel nu dat ik die lamp 3 uur per dag dag aanzet, en dat een maand lang. Dan krijgen we dus 200W x 3 uur x 30 dagen. Dat komt dus neer op 200 Watt gedurende 90 uur. Nu vraag ik me af wat dat eigenlijk kost. Iemand een idee?

(Ik vraag dat omdat je tegenwoordig ook LED lampen hebt met dezelfde lichtopbrengst, maar die verbruiken maar 5 Watt per stuk in plaats van 50 Watt. In aanschaf zijn ze wel duur, namelijk 20,- euro per stuk. Maar ik vraag me af wat dat scheelt in stroomverbruik.)

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 12:31:35

- SanThe -

- SanThe -

22/04/2013 17:50:46
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 22/04/2013 17:42:01:
... 5 Watt ... 50 Watt ...

Tja, tien keer zo weinig stroomverbruik dus.

- Mark -

- Mark -

22/04/2013 17:51:36
Quote Anchor link
200 * 3 * 30 = 18000 oftwel 18 kWh

1 kWh kost wat, 20 cent?

Wouter J

Wouter J

22/04/2013 17:51:59
Quote Anchor link
Hmm, je gaat de fout in bij 4 spotjes van 50 Watt is 200 Watt. Stel ze zijn serie geschakeld, dan is dit zo. Maar als ze parallel geschakeld zijn is het totaal ook 50 Watt.

Voor het berekenen van energiekosten is KiloWattUur relevant.
In een serie schakeling is dit: 200 . 10-4 * 90 = 18 kWh
In een parallel schakeling is dit: 50 . 10-4 * 90 = 0.45 kWh

Tot zover mijn beta kennis, tijd voor een econoom om dit om te rekenen naar een bedragje (moet niet heel veel zijn volgens mij).

We kunnen nog wel even wat verder gaan. Stel 1 kWh kost 20 cent, dan heb je dus:
serie: 18 * 0.20 = 3.60 €
parallel: 0.45 * 0.20 = 0.09 €

Als je de led lampjes zou gebruiken:
serie: 0.18 * 0.20 = 0.036 €
parallel: 0.045 * 0.20 = 0.009 €

Als we van het ergste uitgaan is het dus 3.56 € winst op een serie geschakeld ledlampje in een maand.
Gewijzigd op 22/04/2013 17:59:37 door Wouter J

- SanThe -

- SanThe -

22/04/2013 17:56:09
Quote Anchor link
Wouter J op 22/04/2013 17:51:59:
Maar als ze parallel geschakeld zijn is het totaal ook 50 Watt.

Dus ik kan mijn huis gewoon vol hangen met enkele honderden parallel geschakelde spotjes van 50 watt en dat kost niks meer dan ééntje? Je gelooft het zelf waarschijnlijk niet.
Gewijzigd op 22/04/2013 17:57:35 door - SanThe -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2013 17:57:34
Quote Anchor link
Wow... 3 reacties tegelijkertijd :-)

@SantThe: ja, dat had ik ook zelf nog wel kunnen verzinnen :-)

@Mark: aha... dat zou dus neerkomen op 3,60 euro

@Wouter: jij hebt er kaas van gegeten :-) Hoe weet ik nu of ze in serie of parallel zijn geschakeld? Wat is normaal bij een lamp?

Als het bedrag dat Mark noemt klopt dan praat je dus over een bedrag van afgerond 4 euro per maand, waar dan de LED lampen dus 0,40 euro zouden verbruiken. Dus dan bespaar je 3,60 per maand. Hmmm... moet je toch aardig wat maanden die LED lampen gebruiken om ze weer terug te verdienen...

Toevoeging op 22/04/2013 17:58:38:

- SanThe - op 22/04/2013 17:56:09:
Dus ik kan mijn huis gewoon vol hangen met enkele honderden parallel geschakelde spotjes van 50 watt en dat kost niks meer dan ééntje? Je gelooft het zelf waarschijnlijk niet.

Hihi... klinkt goed, maar daar heeft Wouter vast een mooie verklaring voor ;)

- Mark -

- Mark -

22/04/2013 17:59:24
Quote Anchor link
@Wouter

Ze zullen echt niet in serie staan, als er dan 1 kapot gaat dan zou geen enkele meer branden want dan is de lus verbroken.

4 spotjes van 50 watt is echt wel 200 watt.

Wouter J

Wouter J

22/04/2013 18:02:41
Quote Anchor link
P = U . I
Userie = U1 + U2
Iserie = I1 = I2
Pserie = (som U) . I

Uparallel = U1 = U2
Iparallel = I1 + I2
Pparallel = U . (som I)

Naar mijn mening zijn deze dus echt wel anders. Ik ben er mee eens, mijn eerste gedachte (50 Watt = 50 Watt) is fout, maar 50 Watt in 4 lampjes = 200 Watt is ook fout.

- Mark -

- Mark -

22/04/2013 18:04:02
Quote Anchor link
Het is 4 lampjes van 50 watt.

Landleven Tips

Landleven Tips

22/04/2013 18:05:11
Quote Anchor link
Hier de volledige berekening (rekening gehouden met in serie);
Gloeilampen;
E1 = P x t x k
= (200:1000) x 3 x 0,26
= 0,156 euro (Per 3 uur, voor 4 lampen)

LED lampen;
E2 = P x t x k
= (20:1000) x 3 x 0,26
= 0,0156 euro (per 3 uur, voor 4 lampen)

Zo zie je dus, dat het heel veel bespaart, hierbij heb ik rekening gehouden dat de energie-kosten 26 cent kost, de kosten hierboven genoemd zijn ZONDER de 30 dagen.
Gewijzigd op 22/04/2013 18:07:23 door Landleven Tips

- SanThe -

- SanThe -

22/04/2013 18:08:41
Quote Anchor link
Wouter J op 22/04/2013 18:02:41:
Naar mijn mening zijn deze dus echt wel anders.

Klopt.
Bij het in serie staan is bij dezelfde spanning (230V) de stroom (I) 4keer zo hoog dan bij parallel. Dit omdat elk afzonderlijk lampje een 4keer zo lage spanning bij het in serie staan heeft. Het totale verbruik blijft aardig gelijk. Weerstand in de lampjes e.d. even verwaarlozen.

Toevoeging op 22/04/2013 18:18:45:

Serie
==X==X==X==X==
Elke lamp staat dus niet op 230V maar op 57.5V
Om 50W te kunnen leveren is de stroom door de lamp dus 50 / 57.5 = 0.87 Ampere
Dus totaal verbruik 0.87 * 230 = 200 Watt

Parallel
==X==
==X==
==X==
==X==
Elke lamp staat hier dus wel op 230V
Om 50W te kunnen leveren is de stroom door de lamp nu dus 50 / 230 = 0.22 Ampere
Dus totaal verbruik 0.22 * 230 = 50 Watt
Alleen hier doen we dat 4 keer dus totaal 200 Watt

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2013 20:00:23
Quote Anchor link
Euh... uhm... kan iemand dan mijn vraag nog beantwoorden? Ik kan het niet echt volgen wat jullie allemaal zeggen... :-s

Php knipper

php knipper

22/04/2013 20:19:00
Quote Anchor link
Ik volg elentrick ;)

dus...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
GEGEVEN
P = 200W
T = 90h
EP = 0.0015 euro / kwh

GEVRAGEN
eenhijdsprijs in euro

OPLOSSING
W = P.T
W = 200W x 90h
w = 18000kW
KP = W.EP
KP = 18000W x 0,0015 euro
KP = 27 euro

die lampen kosten per maand 27 euro
Gewijzigd op 22/04/2013 20:22:07 door php knipper

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2013 20:22:26
Quote Anchor link
27 euro???? Nu heb ik er niet heel veel verstand van, maar dat lijkt me toch echt veel te duur??

Offtopic:

P.S. Het is "gevraagd" en niet "gevragen".

Php knipper

php knipper

22/04/2013 20:24:23
Quote Anchor link
je mag U (stroom) mag je niet omwisselen met W (het vermogen)

Toevoeging op 22/04/2013 20:25:08:

spots zijn ook duur nu wil ik er wel even mijn boek bij pakken maar ik denk dat het juist is

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2013 20:27:26
Quote Anchor link
Zie reactie 3 van -Mark-.

Hij komst op een heel andere uitkomst. Als je dat omrekent kom je op 3,60 euro.

Ik hoop dat iemand kan uitleggen hoe het nu zit.
Gewijzigd op 22/04/2013 20:27:50 door Ozzie PHP

Php knipper

php knipper

22/04/2013 20:30:25
Quote Anchor link
ja mijn gegevens zijn anders

- Mark -

- Mark -

22/04/2013 20:32:36
Quote Anchor link
Ik weet niet was 1 kWh kost want daar kan verschil in zitten. Dus laten we het voor de berekening maar op 20 cent houden.

18 kWh in 1 maand is 216 kWh in 1 jaar.

216 * 0,20 = 43,20 Euro per jaar.

Je LED lamp is een factor 10 zuiniger dus die kost 4,32 Euro per jaar.

Ik weet niet wat een spotje kost? Laten we zeggen 5 Euro per stuk.

4 * 5 is een investering van 20 Euro voor 4 spotjes.

4 * 20 is een investering van 80 Euro voor 4 Led lampen.

Je hebt dus ± anderhalf jaar nodig om je investering terug te verdienen.

Je hebt ook nog spaarlampen trouwens, die verbruiken ook een stuk minder en zijn goedkoper dan LED lampen. Gloeilampen zijn trouwens niet meer te koop voor zover ik weet dus je zult altijd zuiniger uit zijn als je er wat nieuws in zet. Mijn berekening klopt dus eigenlijk niet als we van spaarlampen uitgaan.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2013 20:37:15
Quote Anchor link
Thanks Mark! Dat schept duidelijkheid. Hier bij ons hebben ze een winkel waar ze nog gloeilampen verkopen :)

Je hebt inderdaad ook energiezuinige lampen, maar die gaan niet zo lang mee als LED lampen. Een gloeilamp gaat ongeveer 2.000 branduren mee en een LED lamp 25.000 tot 50.000 uren zo wisten ze in die winkel te vertellen. Wel duur in aanschaf, maar uiteindelijk dus wel de moeite waard als je ziet wat je bespaart.

Landleven Tips

Landleven Tips

22/04/2013 20:41:44
Quote Anchor link
-Mark-

SPOT lampen, zijn er nog wel in gloeilamp vorm zeg maar. Maar tegenwoordig stappen steeds veel meer mensen over naar LED aangezien je het makkelijk en snel terug verdient, daarnaast gaan ze lang mee. Helaas is wel het probleem als je een goedkope vorm neemt gaan ze snel stuk of zie je de LED's zitten.

En helaas heb je in spot (nog) geen spaarlamp-vorm (daarmee bedoel ik goedwerkende die een brandtijd hebben van + - 1000 uur). En ik kan het weten aangezien ik in een elektronica-winkel werk. Welke variant LED-spot ik aanraad is; http://www.lampdirect.nl/philips-master-ledspot-mv-3-4-35w/ die werken namelijk prima! Je ziet de LED niet zitten, en geeft 35W ligt. Daarnaast gaan deze lange tijd mee. En heb je niet de nadelen zoals bij de goedkope varianten dat je de LED ziet zitten, of dat ze snel kapot gaan.
Gewijzigd op 22/04/2013 20:46:53 door Landleven Tips

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2013 20:48:23
Quote Anchor link
Die van 20,- euro waren volgens mij van het merk Calex of zoiets. Die waren 5 Watt en kwamen volgens de verkoopsters overeen met een lichsterkte van ongeveer 40 tot 50 Watt.

Dat veel mensen overstappen verbaast me wel. De lampen zijn toch een flink stuk duurder. Stel dat ik die 4 spotjes zou vervangen dan zou ik al 80,- euro kwijt zijn. Da's best pittig.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.