kosten lamp branden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2013 17:42:01
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Iemand hier die iets weet van energieprijzen en hoe die te berekenen?

Ik heb een lamp met daarin 4 spotjes van 50 Watt per stuk, in totaal dus 200 Watt. Stel nu dat ik die lamp 3 uur per dag dag aanzet, en dat een maand lang. Dan krijgen we dus 200W x 3 uur x 30 dagen. Dat komt dus neer op 200 Watt gedurende 90 uur. Nu vraag ik me af wat dat eigenlijk kost. Iemand een idee?

(Ik vraag dat omdat je tegenwoordig ook LED lampen hebt met dezelfde lichtopbrengst, maar die verbruiken maar 5 Watt per stuk in plaats van 50 Watt. In aanschaf zijn ze wel duur, namelijk 20,- euro per stuk. Maar ik vraag me af wat dat scheelt in stroomverbruik.)

PHP hulp

PHP hulp

01/12/2024 06:35:46

- SanThe -

- SanThe -

22/04/2013 17:50:46
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 22/04/2013 17:42:01:
... 5 Watt ... 50 Watt ...

Tja, tien keer zo weinig stroomverbruik dus.

- Mark -

- Mark -

22/04/2013 17:51:36
Quote Anchor link
200 * 3 * 30 = 18000 oftwel 18 kWh

1 kWh kost wat, 20 cent?

Wouter J

Wouter J

22/04/2013 17:51:59
Quote Anchor link
Hmm, je gaat de fout in bij 4 spotjes van 50 Watt is 200 Watt. Stel ze zijn serie geschakeld, dan is dit zo. Maar als ze parallel geschakeld zijn is het totaal ook 50 Watt.

Voor het berekenen van energiekosten is KiloWattUur relevant.
In een serie schakeling is dit: 200 . 10-4 * 90 = 18 kWh
In een parallel schakeling is dit: 50 . 10-4 * 90 = 0.45 kWh

Tot zover mijn beta kennis, tijd voor een econoom om dit om te rekenen naar een bedragje (moet niet heel veel zijn volgens mij).

We kunnen nog wel even wat verder gaan. Stel 1 kWh kost 20 cent, dan heb je dus:
serie: 18 * 0.20 = 3.60 €
parallel: 0.45 * 0.20 = 0.09 €

Als je de led lampjes zou gebruiken:
serie: 0.18 * 0.20 = 0.036 €
parallel: 0.045 * 0.20 = 0.009 €

Als we van het ergste uitgaan is het dus 3.56 € winst op een serie geschakeld ledlampje in een maand.
Gewijzigd op 22/04/2013 17:59:37 door Wouter J

- SanThe -

- SanThe -

22/04/2013 17:56:09
Quote Anchor link
Wouter J op 22/04/2013 17:51:59:
Maar als ze parallel geschakeld zijn is het totaal ook 50 Watt.

Dus ik kan mijn huis gewoon vol hangen met enkele honderden parallel geschakelde spotjes van 50 watt en dat kost niks meer dan ééntje? Je gelooft het zelf waarschijnlijk niet.
Gewijzigd op 22/04/2013 17:57:35 door - SanThe -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2013 17:57:34
Quote Anchor link
Wow... 3 reacties tegelijkertijd :-)

@SantThe: ja, dat had ik ook zelf nog wel kunnen verzinnen :-)

@Mark: aha... dat zou dus neerkomen op 3,60 euro

@Wouter: jij hebt er kaas van gegeten :-) Hoe weet ik nu of ze in serie of parallel zijn geschakeld? Wat is normaal bij een lamp?

Als het bedrag dat Mark noemt klopt dan praat je dus over een bedrag van afgerond 4 euro per maand, waar dan de LED lampen dus 0,40 euro zouden verbruiken. Dus dan bespaar je 3,60 per maand. Hmmm... moet je toch aardig wat maanden die LED lampen gebruiken om ze weer terug te verdienen...

Toevoeging op 22/04/2013 17:58:38:

- SanThe - op 22/04/2013 17:56:09:
Dus ik kan mijn huis gewoon vol hangen met enkele honderden parallel geschakelde spotjes van 50 watt en dat kost niks meer dan ééntje? Je gelooft het zelf waarschijnlijk niet.

Hihi... klinkt goed, maar daar heeft Wouter vast een mooie verklaring voor ;)

- Mark -

- Mark -

22/04/2013 17:59:24
Quote Anchor link
@Wouter

Ze zullen echt niet in serie staan, als er dan 1 kapot gaat dan zou geen enkele meer branden want dan is de lus verbroken.

4 spotjes van 50 watt is echt wel 200 watt.

Wouter J

Wouter J

22/04/2013 18:02:41
Quote Anchor link
P = U . I
Userie = U1 + U2
Iserie = I1 = I2
Pserie = (som U) . I

Uparallel = U1 = U2
Iparallel = I1 + I2
Pparallel = U . (som I)

Naar mijn mening zijn deze dus echt wel anders. Ik ben er mee eens, mijn eerste gedachte (50 Watt = 50 Watt) is fout, maar 50 Watt in 4 lampjes = 200 Watt is ook fout.

- Mark -

- Mark -

22/04/2013 18:04:02
Quote Anchor link
Het is 4 lampjes van 50 watt.

Landleven Tips

Landleven Tips

22/04/2013 18:05:11
Quote Anchor link
Hier de volledige berekening (rekening gehouden met in serie);
Gloeilampen;
E1 = P x t x k
= (200:1000) x 3 x 0,26
= 0,156 euro (Per 3 uur, voor 4 lampen)

LED lampen;
E2 = P x t x k
= (20:1000) x 3 x 0,26
= 0,0156 euro (per 3 uur, voor 4 lampen)

Zo zie je dus, dat het heel veel bespaart, hierbij heb ik rekening gehouden dat de energie-kosten 26 cent kost, de kosten hierboven genoemd zijn ZONDER de 30 dagen.
Gewijzigd op 22/04/2013 18:07:23 door Landleven Tips

- SanThe -

- SanThe -

22/04/2013 18:08:41
Quote Anchor link
Wouter J op 22/04/2013 18:02:41:
Naar mijn mening zijn deze dus echt wel anders.

Klopt.
Bij het in serie staan is bij dezelfde spanning (230V) de stroom (I) 4keer zo hoog dan bij parallel. Dit omdat elk afzonderlijk lampje een 4keer zo lage spanning bij het in serie staan heeft. Het totale verbruik blijft aardig gelijk. Weerstand in de lampjes e.d. even verwaarlozen.

Toevoeging op 22/04/2013 18:18:45:

Serie
==X==X==X==X==
Elke lamp staat dus niet op 230V maar op 57.5V
Om 50W te kunnen leveren is de stroom door de lamp dus 50 / 57.5 = 0.87 Ampere
Dus totaal verbruik 0.87 * 230 = 200 Watt

Parallel
==X==
==X==
==X==
==X==
Elke lamp staat hier dus wel op 230V
Om 50W te kunnen leveren is de stroom door de lamp nu dus 50 / 230 = 0.22 Ampere
Dus totaal verbruik 0.22 * 230 = 50 Watt
Alleen hier doen we dat 4 keer dus totaal 200 Watt

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2013 20:00:23
Quote Anchor link
Euh... uhm... kan iemand dan mijn vraag nog beantwoorden? Ik kan het niet echt volgen wat jullie allemaal zeggen... :-s

Php knipper

php knipper

22/04/2013 20:19:00
Quote Anchor link
Ik volg elentrick ;)

dus...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
GEGEVEN
P = 200W
T = 90h
EP = 0.0015 euro / kwh

GEVRAGEN
eenhijdsprijs in euro

OPLOSSING
W = P.T
W = 200W x 90h
w = 18000kW
KP = W.EP
KP = 18000W x 0,0015 euro
KP = 27 euro

die lampen kosten per maand 27 euro
Gewijzigd op 22/04/2013 20:22:07 door php knipper

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2013 20:22:26
Quote Anchor link
27 euro???? Nu heb ik er niet heel veel verstand van, maar dat lijkt me toch echt veel te duur??

Offtopic:

P.S. Het is "gevraagd" en niet "gevragen".

Php knipper

php knipper

22/04/2013 20:24:23
Quote Anchor link
je mag U (stroom) mag je niet omwisselen met W (het vermogen)

Toevoeging op 22/04/2013 20:25:08:

spots zijn ook duur nu wil ik er wel even mijn boek bij pakken maar ik denk dat het juist is

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2013 20:27:26
Quote Anchor link
Zie reactie 3 van -Mark-.

Hij komst op een heel andere uitkomst. Als je dat omrekent kom je op 3,60 euro.

Ik hoop dat iemand kan uitleggen hoe het nu zit.
Gewijzigd op 22/04/2013 20:27:50 door Ozzie PHP

Php knipper

php knipper

22/04/2013 20:30:25
Quote Anchor link
ja mijn gegevens zijn anders

- Mark -

- Mark -

22/04/2013 20:32:36
Quote Anchor link
Ik weet niet was 1 kWh kost want daar kan verschil in zitten. Dus laten we het voor de berekening maar op 20 cent houden.

18 kWh in 1 maand is 216 kWh in 1 jaar.

216 * 0,20 = 43,20 Euro per jaar.

Je LED lamp is een factor 10 zuiniger dus die kost 4,32 Euro per jaar.

Ik weet niet wat een spotje kost? Laten we zeggen 5 Euro per stuk.

4 * 5 is een investering van 20 Euro voor 4 spotjes.

4 * 20 is een investering van 80 Euro voor 4 Led lampen.

Je hebt dus ± anderhalf jaar nodig om je investering terug te verdienen.

Je hebt ook nog spaarlampen trouwens, die verbruiken ook een stuk minder en zijn goedkoper dan LED lampen. Gloeilampen zijn trouwens niet meer te koop voor zover ik weet dus je zult altijd zuiniger uit zijn als je er wat nieuws in zet. Mijn berekening klopt dus eigenlijk niet als we van spaarlampen uitgaan.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2013 20:37:15
Quote Anchor link
Thanks Mark! Dat schept duidelijkheid. Hier bij ons hebben ze een winkel waar ze nog gloeilampen verkopen :)

Je hebt inderdaad ook energiezuinige lampen, maar die gaan niet zo lang mee als LED lampen. Een gloeilamp gaat ongeveer 2.000 branduren mee en een LED lamp 25.000 tot 50.000 uren zo wisten ze in die winkel te vertellen. Wel duur in aanschaf, maar uiteindelijk dus wel de moeite waard als je ziet wat je bespaart.

Landleven Tips

Landleven Tips

22/04/2013 20:41:44
Quote Anchor link
-Mark-

SPOT lampen, zijn er nog wel in gloeilamp vorm zeg maar. Maar tegenwoordig stappen steeds veel meer mensen over naar LED aangezien je het makkelijk en snel terug verdient, daarnaast gaan ze lang mee. Helaas is wel het probleem als je een goedkope vorm neemt gaan ze snel stuk of zie je de LED's zitten.

En helaas heb je in spot (nog) geen spaarlamp-vorm (daarmee bedoel ik goedwerkende die een brandtijd hebben van + - 1000 uur). En ik kan het weten aangezien ik in een elektronica-winkel werk. Welke variant LED-spot ik aanraad is; http://www.lampdirect.nl/philips-master-ledspot-mv-3-4-35w/ die werken namelijk prima! Je ziet de LED niet zitten, en geeft 35W ligt. Daarnaast gaan deze lange tijd mee. En heb je niet de nadelen zoals bij de goedkope varianten dat je de LED ziet zitten, of dat ze snel kapot gaan.
Gewijzigd op 22/04/2013 20:46:53 door Landleven Tips

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2013 20:48:23
Quote Anchor link
Die van 20,- euro waren volgens mij van het merk Calex of zoiets. Die waren 5 Watt en kwamen volgens de verkoopsters overeen met een lichsterkte van ongeveer 40 tot 50 Watt.

Dat veel mensen overstappen verbaast me wel. De lampen zijn toch een flink stuk duurder. Stel dat ik die 4 spotjes zou vervangen dan zou ik al 80,- euro kwijt zijn. Da's best pittig.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.