Krijg mysql_fetch_array niet werkende

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
Annemarie Peters

Annemarie Peters

22/06/2007 23:28:00
Quote Anchor link
Eerst even een inleinding: Nou ik ben sinds een jaar geïnteresseerd in PHP. Het bleef eigenlijk alleen bij lezen van boeken, voor de rest niets. Sinds april ben ik echter aan de slag gegaan met PHP en ben ik nu in een stadium dat ik al wat weet, ik kan nog geen scripts zelf ontwerpen etc. omdat ik daarvoor nog niet genoeg kennis heb.

Mijn bedoeling is om echter een site te gaan ontwerpen in PHP. Vooral een nieuwssysteem spreekt mij aan. Via scripts in boeken heb ik geprobeerd kennis hierover op te doen, heb diverse dingen geprobeerd maar het wil mij absoluut niet lukken. Probleem is dat ik telkens foutmeldingen krijg en deze niet weet op te lossen. Ik zoek hiervoor de fora af en Google om informatie over de fout te vinden, het heeft mij tot nu toe echter niks geholpen.

Ik kom nu in de problemen met de mysql_fetch_array. Deze gaf aan: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result.
Nu heb ik or die erbij gezet ik krijg ik helemaal niks te zien, pagina blijft dus leeg. Hieronder de code.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$query
= "SELECT * FROM nieuws SORT BY publicatie DESC";
    $resultaat = mysql_query($query)
    or die ( "Kan de query niet vinden");

//Berichten tonen
    while ($row = mysql_fetch_array($resultaat))
    {

echo  "<tr>
    <td class='vbpic' rowspan='2'></td>
    <td class='datum' valign='top'> "
.$row['$publicatie']."</td>
    </tr>
    <tr>
    <td class='vbtekst' valign='top'> "
.$row['$nieuwstitel']." <br> ".$row['$intro']." </td>
  </tr>"
;
  }

?>

Ik weet niet wat hierin fout is ik ben ten einde raad. De gegevens deze ik opgegeven heb staan in de database. Hopelijk levert het iets op. Als er meer gegevens nodig zijn dan zal ik deze plaatsen. Er staan gegevens is desbetreffende MySQL tabel.

misschien dat de titel aan te passen is, wist niks beters.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Annemarie Peters

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 20:45:27

Danny Roelofs

Danny Roelofs

23/06/2007 00:26:00
Quote Anchor link
Dus je hebt verbinding gemaakt tot de database server en de juiste database geselecteerd en er is een tabel genaamd nieuws met daarin een veld genaamt publicatie?

Als je query problemen hebt, raad ik je aan om deze via phpmyadmin eens te testen en te zien of het daar ook verkeerd gaat.

Winston Smith

Winston Smith

23/06/2007 00:30:00
Quote Anchor link
$row['$publicatie'] en $row['$nieuwstitel'] lijken me niet goed, omdat je daar variabelen in hebt staan. Door de enkele quotes worden ze echter niet als variabelen geïnterpreteerd maar als strings. Ze worden dus overgenomen zoals ze er exact staan (dus $publicatie en $nieuwstitel).

Aangezien er geen velden in je database zullen zijn met de namen $publicatie en $nieuwstitel, moet je dus óf de $ weghalen (ervan uitgaande dat de namen van de tabelvelden 'publicatie' en 'nieuwstitel' zijn, of je moet de enkele quotes weglaten.

Edit:
Daarnaast is het probleem waarschijnlijk SORT BY. In MySQL heet dat ORDER BY ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith

Annemarie Peters

Annemarie Peters

23/06/2007 00:43:00
Quote Anchor link
@Danny,
de verbinding met de databse heb ik inderdaad gemaakt, er is een tabel nieuws en een veld publicatie. Ik heb nog geprobeerd om het op iets anders te sorteren maar dit werkt ook niet.
In de phpmyadmin werkt gewoon alles. Ik had wel een fout gemaakt van: SORT BY ipv ORDER BY ik dacht dus dat daar het probleem lag. Maar in phpmyadmin werkt de query dus gewoon.

@Kasper, ik heb de $ ervoor weggehaald, maar het probleem blijft. De code deze ik hier geplaatst heb is de gehele PHP code. Kan het niet zijn dat ik er iets aan moet toevoegen?

Danny Roelofs

Danny Roelofs

23/06/2007 00:58:00
Quote Anchor link
Ja die $ in je row['$voorbeeld'] dat zou je volgende probleem zijn geweest, vond ik nog even niet nodig om daar over te beginnen.

Probeer eens een heel eenvoudig stukje code te creeeren waarbij je dus doet:

1. verbinding maken, database selecteren.
2. query uitvoeren
3. dan : $row = mysql_fetch_array($resultaat)

en dan var_dump($row);

Meestal als je problemen hebt, moet je proberen het doel te bereiken met zo min mogelijke code om te zien of het dan nog fout gaat.

Wellicht kijk ik er helemaal langs heen hoor, ik gebruik fetch_array nooit, maar dat is een kwestie van voorkeur. Ik zal morgen daar wel even mee bezig gaan (PM me eventueel even om mij hier aan te herinneren).

Annemarie Peters

Annemarie Peters

23/06/2007 01:06:00
Quote Anchor link
Zal ik doen, morgen (als ik er zelf aan denk, maar daar ga ik wel vanuit, want wil dit hoe dan ook opgelost krijgen zodat ik verder kan).

Ik heb het zojuist uitgeprobeerd, en krijg het volgende:

array(19) { [0]=> string(1) "1" ["nieuws_id"]=> string(1) "1" [1]=> string(6) "nieuws" ["cat_id"]=> string(6) "nieuws" [2]=> string(4) "Test" ["nieuwstitel"]=> string(4) "Test" [3]=> string(19) "2007-06-20 22:52:16" ["publicatie"]=> string(19) "2007-06-20 22:52:16" [4]=> string(15) "Dit is een test" ["intro"]=> string(15) "Dit is een test" [5]=> string(9) "Annemarie" ["auteur"]=> string(9) "Annemarie" [6]=> string(22) "Ik hoop dat dit werkt!" ["nieuwsbericht"]=> string(22) "Ik hoop dat dit werkt!" [7]=> string(0) "" ["vbpic"]=> string(0) "" [8]=> NULL [9]=> string(0) "" ["urlnaam"]=> string(0) "" }

Martijn B

Martijn B

23/06/2007 10:03:00
Quote Anchor link
mysql_query(...) geeft boolean false terug als de query verkeerd is (dus dat je iets doet wat niet kan). Boolean false is geen MySQL result, wat je anders dus wel zou krijgen. Een goede oplossing is:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
if( ($resultaat = mysql_query($query)) === false )
{

# Query is verkeerd (spellingsfout ofzo)
  # Eventueel mysql_errno(),  mysql_error() aanroepen.
  # Een log bericht aanmaken
  # Trigger error aanroepen
  # Script afsluiten (ook weer niet de beste oplossing voor een online site)

exit;
}

?>

Je zou ook een MySQL klasse kunnen maken met een methode query.
De bedoeling is dan dat die klasse alleen de mysql_* functies aanroept.
Maar ik denk dat je hier nog wat te weinig kennis voor hebt. Maar dit zou wel een mooie oefening zijn.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/06/2007 10:12:00
Quote Anchor link
Dat is helemaal geen goede oplossing. Waarom een heel script stoppen als een query mislukt? Geef liever een zinvolle foutmelding, of log hem zodat de user hem niet te zien krijgt maar jij wel.

Voorbeeld:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
    $sql
= "
        SELECT blabla
        FROM blabla
        WHERE blabla
        "
;
    if (!$res = mysql_query ($sql)) {
        trigger_error (mysql_errno () . ': ' . mysql_error ());
    }

else {
        while ($row = mysql_fetch_assoc ($res)) {
        // doe iets met $row
        }
    }

?>

Martijn B

Martijn B

23/06/2007 10:14:00
Quote Anchor link
@Jan:
Even mijn kommentaar doorlezen :D

Je hebt groot gelijk, idd

Annemarie Peters

Annemarie Peters

23/06/2007 13:28:00
Quote Anchor link
Nou dan krijg ik dit als ik bovenstaande code heb uitgevoerd:

Notice: 1146: Table 'forum.nieuws' doesn't exist in c:\apache\htdocs\annemarie\actueel.php on line 42

Ik snap niet waarom er forum.nieuws staat ??

Regel 42 is dan deze:
trigger_error (mysql_errno () . ': ' . mysql_error ());

Ik heb wel niet in script staan waarmee errrors worden aangegeven.
Ik heb in elk geval al een andere melding als eerst.

Joren de Wit

Joren de Wit

23/06/2007 13:34:00
Quote Anchor link
Blijkbaar heet je database 'forum', en de tabel die je wilt gebruiken 'nieuws'. Alleen zegt mysql nu dat deze tabel niet bestaat. Klopt de naam wel? Heb je wel de goede database geslecteerd?

Annemarie Peters

Annemarie Peters

23/06/2007 13:44:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 23.06.2007 13:34:
Blijkbaar heet je database 'forum', en de tabel die je wilt gebruiken 'nieuws'. Alleen zegt mysql nu dat deze tabel niet bestaat. Klopt de naam wel? Heb je wel de goede database geslecteerd?

Dit zijn de gegevens:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
    $hostnaam
= "localhost";
    $gebruiker = "";
    $wachtwoord = "";
    $connection = mysql_connect($hostnaam,$gebruiker,$wachtwoord)
        or die ("Kan geen verbinding maken met de database.");

$databasenaam = "website";
    $db = mysql_select_db($databasenaam,$connection)
        or die ("Kan geen database selecteren");
?>

Ik heb inderdaad wel een databasenaam met forum. Daarom snap ik niet dat die nu forum aangeeft? Maar goed dat verklaart wel het probleem. Dus dat die op de één of andere manier verkeerde verbinding maakt.

Ik had ook een script aangemaakt deze iets moest toevoegen, maar dat heeft die ook niet gedaan (ik werk nu wel op een lokale server, maar daar zal het niet aanliggen).

Joren de Wit

Joren de Wit

23/06/2007 13:53:00
Quote Anchor link
Vreemd, de gegevens voor het maken van de verbinding lijken inderdaad wel te kloppen, maar uiteindelijk is toch de database 'forum' geselecteerd.

Heb je nergens anders in je script misschien nog een mysql_select_db() staan? Of bijvoorbeeld een script dat je include waarin dat gebeurd?

Annemarie Peters

Annemarie Peters

23/06/2007 14:04:00
Quote Anchor link
Ja hoor, dat is hem. In elk geval is de foutmelding nu weg. Ik had inderdaad in het script nog iets staan voor een include.

Wel zijn er nog geen meldingen op de pagina. Dus de pagina is nu leeg.

Bedankt voor deze tip in elk geval al.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Annemarie Peters

Joren de Wit

Joren de Wit

23/06/2007 14:06:00
Quote Anchor link
Misschien een beetje overbodige vraag, maar heb je wel gegeven in je database staan dan?

Annemarie Peters

Annemarie Peters

23/06/2007 14:10:00
Quote Anchor link
Dat wel. Maar de query had ik deze keer verkeerd staan, dus een ander tabel geprobeerd om te testen. Nu heb ik de goede en staan er wel reacties op die pagina.

Bedankt!! Nu verder gaan leren.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.