kun je fotos uploaden naar mysql databese?
Niels
21/02/2007 20:48:00hallo ik wou eens weten of en indien ja hoe het mogelijk is om fotos te uploaden naar een mysql database?
ik kan daar namelijk nergens echt veel info over vinden
alvast bedankt!
ik kan daar namelijk nergens echt veel info over vinden
alvast bedankt!
PHP hulp
20/11/2024 06:30:09Nick Mulder
21/02/2007 20:51:00Het kan wel... met base64... en de juiste headers
Ik probeer nu momenteel mp3 bestanden in een database te krijgen...
Ik probeer nu momenteel mp3 bestanden in een database te krijgen...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nick Mulder
Joren de Wit
21/02/2007 20:52:00Ja, het kan. Maar dat wil nog niet zeggen dat een database daar voor bedoeld is. Als je namelijk fotos in een database gaat zetten wordt die database onnodig groot en onnodig traag...
Wat je doet is dat je de foto's gewoon naar een map upload en alleen de locatie van de foto sla je op in de database.
Wat je doet is dat je de foto's gewoon naar een map upload en alleen de locatie van de foto sla je op in de database.
W W
21/02/2007 20:56:00Misschien heb je hier wat aan:
script van hier
Heb het zelf ook gebruikt.
Verder ben ik het met Blanche eens.
Succes
script van hier
Heb het zelf ook gebruikt.
Verder ben ik het met Blanche eens.
Succes
Niels
21/02/2007 20:58:00ok maar hoe kun je dan de locatie van die fotos doorsturen naar je database?
op dit moment heb ik alleen nog maar data opgeslaan via forms! dus ik weet niet direct hoe ik data uit een map moet halen?
op dit moment heb ik alleen nog maar data opgeslaan via forms! dus ik weet niet direct hoe ik data uit een map moet halen?
Joren de Wit
21/02/2007 21:01:00Als je een upload script hebt, weet je toch waar en onder welke naam je de foto opslaat? Dan weet je direct ook de locatie (of link) waar je de foto weer kunt vinden...
Ponzi
21/02/2007 21:32:00Als je het toch in je database wil steken, dan moet je het doen met BLOB ofzoiets. Meer weet ik er ook niet van.
Google weet vaak zo'n dingen: klik
Google weet vaak zo'n dingen: klik
Jan Koehoorn
21/02/2007 21:45:00BLOB niet gebruiken om bestanden als MP3 en JPG in op te slaan. Zie voorgaande tips.
De locatie hoef je eigenlijk niet in je DB op te slaan. Als je het relatieve pad naar je images-map gewoon aan het begin van je script in een var propt:
dan kun je de naam van het plaatje uit je DB laten rollen en die plak je dan met . aan $dir vast.
De locatie hoef je eigenlijk niet in je DB op te slaan. Als je het relatieve pad naar je images-map gewoon aan het begin van je script in een var propt:
dan kun je de naam van het plaatje uit je DB laten rollen en die plak je dan met . aan $dir vast.