kun je fotos uploaden naar mysql databese?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niels

Niels

21/02/2007 20:48:00
Quote Anchor link
hallo ik wou eens weten of en indien ja hoe het mogelijk is om fotos te uploaden naar een mysql database?

ik kan daar namelijk nergens echt veel info over vinden

alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 06:30:09

Nick Mulder

Nick Mulder

21/02/2007 20:51:00
Quote Anchor link
Het kan wel... met base64... en de juiste headers
Ik probeer nu momenteel mp3 bestanden in een database te krijgen...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nick Mulder

Joren de Wit

Joren de Wit

21/02/2007 20:52:00
Quote Anchor link
Ja, het kan. Maar dat wil nog niet zeggen dat een database daar voor bedoeld is. Als je namelijk fotos in een database gaat zetten wordt die database onnodig groot en onnodig traag...

Wat je doet is dat je de foto's gewoon naar een map upload en alleen de locatie van de foto sla je op in de database.

W W

W W

21/02/2007 20:56:00
Quote Anchor link
Misschien heb je hier wat aan:
script van hier
Heb het zelf ook gebruikt.

Verder ben ik het met Blanche eens.

Succes

Niels

Niels

21/02/2007 20:58:00
Quote Anchor link
ok maar hoe kun je dan de locatie van die fotos doorsturen naar je database?
op dit moment heb ik alleen nog maar data opgeslaan via forms! dus ik weet niet direct hoe ik data uit een map moet halen?

Joren de Wit

Joren de Wit

21/02/2007 21:01:00
Quote Anchor link
Als je een upload script hebt, weet je toch waar en onder welke naam je de foto opslaat? Dan weet je direct ook de locatie (of link) waar je de foto weer kunt vinden...

Ponzi

Ponzi

21/02/2007 21:32:00
Quote Anchor link
Als je het toch in je database wil steken, dan moet je het doen met BLOB ofzoiets. Meer weet ik er ook niet van.

Google weet vaak zo'n dingen: klik

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/02/2007 21:45:00
Quote Anchor link
BLOB niet gebruiken om bestanden als MP3 en JPG in op te slaan. Zie voorgaande tips.

De locatie hoef je eigenlijk niet in je DB op te slaan. Als je het relatieve pad naar je images-map gewoon aan het begin van je script in een var propt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
    $dir
= 'images/avatars/';
?>

dan kun je de naam van het plaatje uit je DB laten rollen en die plak je dan met . aan $dir vast.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.