kwaliteit en GD-library

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan

Jan

08/06/2005 00:17:00
Quote Anchor link
heb een script gemaakt met GD dat een geuploade afbeelding resized.
wat me nu wel opvalt: de kwaliteit (jpeg - 80%) is veel minder dan als ik het manueel rersize in bvb Fireworks. Normaal?
Ik zag ook dat bij mijn provider niet de laatste versie van GD staat. Kan dat er iets mee te maken hebben?
Gewijzigd op 09/06/2005 10:58:00 door Jan

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 06:16:13

08/06/2005 08:07:00
Quote Anchor link
Als je de afbeeldingen maakt moet je wel de kwaliteit instellen. Je moet dus zoiets als
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php imagejpeg("plaatje1","plaatjeoutput",100); ?>

Roy Bongers

Roy Bongers

08/06/2005 09:15:00
Quote Anchor link
Dat komt volgensmij omdat GD maar per pixel een kleur kan instellen. Ik heb zo'n gevoel dat ander progies meerdere kleuren op een pixel krijgen oid. Als je bijv kijkt naar paint krijg je nooit een mooie strakke ronde lijn. Met photoshop gaat dat perfect. GD moet je dan meer vergelijken met paint.

Jan

Jan

09/06/2005 10:59:00
Quote Anchor link
kwaliteit heb ik ingesteld, 80 of 100 in Fireworks is het steeds beter (minder korrelig).

hoe kan je dit oplossen?

Eris -

Eris -

09/06/2005 13:17:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php imagejpeg("plaatje1","plaatjeoutput",20); ?>

Probeer dit eens :?

Arend a

Arend a

09/06/2005 13:27:00
Quote Anchor link
Het idee van een pixel is dat elke pixel één kleur heeft. Meerdere kleuren op één pixel is natuurlijk onzin. Het verschil zit er in dat photoshop om een 'strakke' lijn te maken, er lichtere pixels omheen plakt (zoom maar ens 1600% in).

Volgens mij zit het probleem in het resizen, en niet in de kwaliteit van de jpeg.

Wat fireworks bijvoorbeeld doet is resampelen (opnieuw interpoleren). Met imagecopyresampled zou je dit beter moeten kunnen copieren.

Derk nvt

Derk nvt

09/06/2005 14:08:00
Quote Anchor link
edit: ow hierboven zegt hij hetzelfde :d

origineel:
als je in paint een crikel tekent en die is 1 pixel breed dan is hij ook 1 pixel breed
als je met fireworks een cirkel tekent dan word hij en beetje geblurd dus dan is hij niet meer perfect 1 pixel breed maar komen er andere (lichtere) pixeltjes omheen zodat hij perfect rond word.

Als je resised dan doet een professioneel programma de pixels een beetje samenvoegen door de 2 pixels die 1 worden een combinatiekleur te geven. Paint doet gewoon 1 van de 2 pixels verwijderen en GD waarschijnlijk ook.
Gewijzigd op 09/06/2005 14:13:00 door Derk nvt

Roy Bongers

Roy Bongers

09/06/2005 16:20:00
Quote Anchor link
aah op die manier :) . Bedankt heb ik ook weer wat bij geleerd.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.