Laadtijd van pagina's

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bounty

Bounty

06/01/2010 22:22:00
Quote Anchor link
Heej,
Aangezien ik heel nieuw ben met php zou 'k even willen weten wat ik zou kunnen doen aan de heel trage laadtijd van m'n ledensysteem & forum.
Ben dus wat aan de slag gegaan en het werkt ook wel, maar het laad verschrikkelijk traag, en soms (in FireFox) zelfs niet..
Dus m'n vraag is, wat kan ik daaraan doen? Heb hier en daar wel al gezien dat mensen zeggen dat je als je gegevens uit de database haalt, er een limit achter moet zeggen, kwestie van sneller te laden. Heb'k nu wel niet overal gedaan, maar neem aan dat dat niet de enige reden is?

Kan natuurlijk ook aan de computer liggen, maar aangezien ik op andere sites dit probleem niet heb, kan ik dat wel uitsluiten.

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 20:47:00

Kevin Stoove

Kevin Stoove

07/01/2010 07:28:00
Quote Anchor link
Connectie en gegevens uit database halen zou nooit traagheid mogen veroorzaken. Zeker niet alleen voor een ledensysteem en forum. Denk eerder dat het dan aan je webserver ligt. Welke hostingprovider zit je?

Mr.Ark

Mr.Ark

07/01/2010 07:48:00
Quote Anchor link
Quote:
Connectie en gegevens uit database halen zou nooit traagheid mogen veroorzaken.

Zeker wel.

Denk bijvoorbeeld aan het niet gebruiken van JOINS.

Waar mensen ook vaak de mist in gaan met query's is dat ze * gebruiken, dat betekent dat ze alles selecteren i.p.v de benodigde info.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mr.Ark

Bounty

Bounty

07/01/2010 17:18:00
Quote Anchor link
Kevin Stoové schreef op 07.01.2010 07:28:
Connectie en gegevens uit database halen zou nooit traagheid mogen veroorzaken. Zeker niet alleen voor een ledensysteem en forum. Denk eerder dat het dan aan je webserver ligt. Welke hostingprovider zit je?

Oké daar zou ik me wel in kunnen vinden, aangezien ik (nog) een gratis host gebruik.

Alles selecteren uit 'n database doe 'k ook vaak inderdaad xD Moet dat maar eens gaan aanpassen en zien wat het geeft :) Bedankt al in ieder geval.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.