laatste berichten van forum op site tonen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wes

Wes

20/06/2006 13:54:00
Quote Anchor link
Hallo,

ik vroeg me eigenlijk af of er een script bestaat die je toestaat de laatst geposte berichten op je forum (phpbb) te laten zien op de homepagina van je website?

ik zou dit namelijk zeer handig vinden omdat ik een forum-website ben gestart die gaat over computerproblemen enzo, en dus als mensen in het begin naar die site gaan dan zien ze dus niet dat het de bedoeling is dat ze naar het forum gaan. En mijn domein linken naar het forum wil ik ook niet want ik wil op de homepagina eerst een woordje uitleg zetten dus....bla bla bla.

dat is het zowat :)

Alvast bedankt!
Groeten, Wes.
uexpect.be

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 20:50:00

Erik Rijk

Erik Rijk

20/06/2006 13:58:00
Quote Anchor link
ik begin gewoon te onthouden wie wat heeft gemaakt :| .....

http://www.phphulp.nl/php/scripts/1/595/

Wout van der Burg

Wout van der Burg

20/06/2006 13:58:00
Quote Anchor link
dan moet je gewoon een query maken, niet moeilijk hoor
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$sql
= "SELECT naamtopic FROM tabel LIMIT 0,10";
?>

en dan voor de resultaten;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
while ($row = mysql_fetch_array($sql)) {

$row['topicnaam'];

}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wout van der Burg

Wes

Wes

20/06/2006 14:16:00
Quote Anchor link
hallo wout, in elk geval vriendelijk bedankt voor de snelle reactie, maar helaas ben ik (nog niet) zo een kei in php, ik weet wel hoe het moet maar ik zou toch even willen weten of dit de laatste berichten zal laten zien? want daar staat "naamtopic" dus zal hij enkel de laatste berichten halen uit dat genaamde topic? of zal hij ALLE laatste posts laten zien?

misschien domme vraag sorry...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.