Laatste komma in while loop niet tonen
ik ben bezig een muziek speler alle audio bestanden uit een map af te laten spelen in een playlist voor de site van een band. het werkt allemaal goed alleen kan de playlist nu niet op herhalen omdat hij denkt dat er na het laatste nummer nog een nummer komt. dit omdat er na elk nummer een - , - wordt gegenereerd om de nummers te scheiden.
zie de code:
Code (php)
de vraag is dus:
hoe kan ik ervoor zorgen dat er na het laatste nummer wat in de map staat geen comma verschijnt?
alvast bedankt!
Gewijzigd op 26/05/2010 16:08:37 door B a s
De eerste kun je met een nummer detecteren:
Verder is de functie htmlentities niet nodig voor een komma.
Gewijzigd op 26/05/2010 16:08:03 door B a s
In dat geval krijg je een komma voor de filename, dat lijkt me ook niet de bedoeling. Het makkelijkst is wellicht door de string niet meteen te echoën, maar eerst in een variabele te zetten. Vervolgen kun je na de loop de laatste komma uit die variabele halen en dan pas de string echoën...
@ Blanche, hoe moet ik dat doen?
Kun je hier niet iets mee?
En nu de rest van de audio-formaten nog :P
ja, dat is waar. test het idd alleen met .mp3 hier.
stel ze voegen wma oid toe?
Binnen de 24 uur geen nieuwe post plaatsen, graag uw huidige post wijzigen (niet bumpen).[/modedit]
Gewijzigd op 07/06/2010 19:40:45 door Tom Beuckelaere
top! hartelijk bedankt!
Geen dank =)
alvast bedankt!
shuffle! (als je goed naar glob heb gekeken, zul je weten wat je moet doen. Als je het niet weet, kunnen we je alsnog het concrete antwoord geven ;-) Plaats hier zoiezo even wat je hebt gemaakt!)
Jup, gebruik top, ik ga 't onderzoeken!
Geeft het het resultaat dat je wilt? Ik denk het niet, gebruik ofwel foreach ofwel implode, maar niet allebei. De variabele $audio is immers geen array meer, $audios is dat wel...
Code (php)
de vorige code werkte idd niet, maar gaf ook geen foutmelding, dacht dat de code misschien goed zou zijn, en dat het wellicht aan iets anders had kunnen liggen.
Komt omdat implode (en shuffle) een array verwachtte, en jij een string gaf ;-)