Laatste rows selecteren 12 uur

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robin

Robin

12/04/2009 19:15:00
Quote Anchor link
Besten,

Ik wil vanuit het forum systeem (Mybb) de laatste (actieve) topics ophalen, mybb slaat in de database op wanneer bij de topics wanneer de laatste reactie is gemaakt, alleen in een raar tijdsformaat. Namelijk zoals op de volgende screenshot;
http://i39.tinypic.com/2dub8cj.png

Zouden jullie me kunnen helpen? Ik ben namelijk niet verder gekomen als dit; Ja het ziet er echt niet uit :')

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
    include("verbinding.php");
    $query1 = mysql_query("SELECT * FROM forum_threads");   // Selecteer alle threads
    while($row = mysql_fetch_array($query1)) {         // Kijk eerst welke topics er geselecteerd moeten worden
    $laatste = $row['lastpost'];                    // Selecteer de rij met laatste posts
    $lastpost = date("Y-m-j H:i:s", $laatste);         // Maak de date naar 2000-00-00 00:00:00

$query = mysql_query("SELECT * FROM forum_threads WHERE DATE_SUB(NOW(),INTERVAL 720 MINUTE) <= '". $lastpost ."'");
}
// Beeïndig de loop en laat de query de geselecteerde threads printen

$topics = mysql_num_rows($query); // Tel de topics?
    echo "Er zijn ".$topics." topics geplaatst in de laatste 12 uur. <hr />"; // 0 of 365 :')?
?>

Thanks in advance!

PS: Die date enzo had ik erin gezet om het tijdsformaat te wijzigen maar dit lukte dus echt niet. :')

PS: Lees net in de documentatie dat het een UNIX Timestamp is? Kan ik hiermee nog steeds rekenen in de query?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robin

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 20:17:19

Frank -

Frank -

12/04/2009 19:28:00
Quote Anchor link
Vergeet die Unix-rommel, levert meer problemen op dan oplossingen. Gebruik het datatype DATETIME voor datums met tijden en ga gewoon vergelijken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
SELECT
  *
FROM
  forum_threads
WHERE
  lastpost >= (NOW() - INTERVAL 12 HOUR);

Vervang het * wel even door de gewenste kolomnamen, een * zorgt voor onduidelijkheid. Je hebt geen flauw idee welke gegevens je ophaalt, je werkt jezelf hiermee in de nesten. Even snel de kolomnamen uitschrijven gaat vele malen sneller dan een bug debuggen die geen bruikbare foutmeldingen oplevert.

Robin

Robin

12/04/2009 19:29:00
Quote Anchor link
@above, helaas kan ik nergens vinden waar mybb toch die querie's in de database zet, overigens wil ik ook liever niet het risico lopen om het hele forum te vernielen..

Is er echt geen alternatief?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.