Laatste rows selecteren 12 uur
Ik wil vanuit het forum systeem (Mybb) de laatste (actieve) topics ophalen, mybb slaat in de database op wanneer bij de topics wanneer de laatste reactie is gemaakt, alleen in een raar tijdsformaat. Namelijk zoals op de volgende screenshot;
http://i39.tinypic.com/2dub8cj.png
Zouden jullie me kunnen helpen? Ik ben namelijk niet verder gekomen als dit; Ja het ziet er echt niet uit :')
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
include("verbinding.php");
$query1 = mysql_query("SELECT * FROM forum_threads"); // Selecteer alle threads
while($row = mysql_fetch_array($query1)) { // Kijk eerst welke topics er geselecteerd moeten worden
$laatste = $row['lastpost']; // Selecteer de rij met laatste posts
$lastpost = date("Y-m-j H:i:s", $laatste); // Maak de date naar 2000-00-00 00:00:00
$query = mysql_query("SELECT * FROM forum_threads WHERE DATE_SUB(NOW(),INTERVAL 720 MINUTE) <= '". $lastpost ."'");
} // Beeïndig de loop en laat de query de geselecteerde threads printen
$topics = mysql_num_rows($query); // Tel de topics?
echo "Er zijn ".$topics." topics geplaatst in de laatste 12 uur. <hr />"; // 0 of 365 :')?
?>
include("verbinding.php");
$query1 = mysql_query("SELECT * FROM forum_threads"); // Selecteer alle threads
while($row = mysql_fetch_array($query1)) { // Kijk eerst welke topics er geselecteerd moeten worden
$laatste = $row['lastpost']; // Selecteer de rij met laatste posts
$lastpost = date("Y-m-j H:i:s", $laatste); // Maak de date naar 2000-00-00 00:00:00
$query = mysql_query("SELECT * FROM forum_threads WHERE DATE_SUB(NOW(),INTERVAL 720 MINUTE) <= '". $lastpost ."'");
} // Beeïndig de loop en laat de query de geselecteerde threads printen
$topics = mysql_num_rows($query); // Tel de topics?
echo "Er zijn ".$topics." topics geplaatst in de laatste 12 uur. <hr />"; // 0 of 365 :')?
?>
Thanks in advance!
PS: Die date enzo had ik erin gezet om het tijdsformaat te wijzigen maar dit lukte dus echt niet. :')
PS: Lees net in de documentatie dat het een UNIX Timestamp is? Kan ik hiermee nog steeds rekenen in de query?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robin
Vervang het * wel even door de gewenste kolomnamen, een * zorgt voor onduidelijkheid. Je hebt geen flauw idee welke gegevens je ophaalt, je werkt jezelf hiermee in de nesten. Even snel de kolomnamen uitschrijven gaat vele malen sneller dan een bug debuggen die geen bruikbare foutmeldingen oplevert.
Is er echt geen alternatief?