Laden van Header

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

R deb

R deb

06/10/2017 11:05:14
Quote Anchor link
Hallo, op mijn site loketgevondenvoorwerpen.nl op de mobiele variant heb ik het bijzondere probleem dat de header waar het menu en het logo instaat, niet lijkt te laden (wordt niet getoond) de eerste keer dat je op de index pagina komt.

Pas bij het herladen (dus weer in de adressbalk invoeren) en enter/go te drukken wordt ie getoond.
Hierdoor mis ik veel bezoekers en haken mensen af omdat ze het menu niet eens te zien krijgen.
Er zit dus iets niet lekker. Mogelijk is het te zwaar ? of is de volgorde van laden verkeerd ? of zit het "verstopt dwz hij laadt wel, maar ik zie het niet.
Is het iets in de CSS ?
Ik zie het niet meer. Ben al een tijd aan het pielen maar haalt niet veel uit tot nu toe.

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 19:44:40

- SanThe -

- SanThe -

06/10/2017 11:27:37
Quote Anchor link
De W3C html validator geeft 101 errors.

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

06/10/2017 11:49:02
Quote Anchor link
Die #titleBar wordt in New%20Design/assets/js/main.js "on document ready" aangemaakt. Die main.js heeft echter een "async" attribuut, waardoor ie waarschijnlijk pas geladen wordt als het document allang "ready" is (en het event dus niet meer getriggerd wordt). Attribuut d'r af halen (en op al die scripts daarboven waarschijnlijk ook, anders mis je die code nog), of de boel op een andere manier "starten".

R deb

R deb

06/10/2017 13:05:07
Quote Anchor link
Hallo Rob, dat klinkt plausibel, goede tip bedankt ....ik ga er mee aan de slag en laat weten of het gelukt is. Merci.

Toevoeging op 06/10/2017 13:07:43:

@San The.....klopt het is verre van nette code. Het functioneert gelukkig wel, maar Google zal me zeker niet belonen voor dit werkje ;-) Ik ga maar er van het weekend ook maar eens met een stofkam doorheen.

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

06/10/2017 13:13:31
Quote Anchor link
O ja, de reden waarom het dan de 2e keer wel werkt is dat main.js dan al in de cache zit, en (wel) direct wordt uitgevoerd (dus voordat het document "ready" is). De events zitten er dan dus (wel) op tijd aan, en worden wel uitgevoerd.

Alternatief is ook nog dat je al deze bestanden op "defer" zet (die "async" zal ook wel een performance achtergrond hebben gehad), en de code dus altijd direct uit kunt voeren.

R deb

R deb

06/10/2017 14:23:56
Quote Anchor link
Dan klinkt het idd dat dat het euvel is. !

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.