Langer dan 30 letters
Ik ben bezig met een soort van nieuws systeem te maken alleen nu wil bij het weergeven dat als een word langer is dan 30 letters dat dan de letters die er na komen niet weergegeven worden maar dat er dan gewoon drie . komen te staan (ongeacht het aantal letters wat er no achter zit). Maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat doe. iemand een idee?
Code (php)
Even snel ingetikt, maar daar komt het wel op neer :) Check php.net voor strlen en substr functies :)
$nieuws_klein=substr($nieuws,0,30) . " ...";
}
Let op dat ik het alleen doe wanneer de lengte langer is dan 40.. het heeft geen zin om af te korten als het totaal maar 2 tekens langer is..
KASPER was eerder
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
Waarom niet gewoon meteen afkorten met puntjes? Ik neem aan dat een nieuwsbericht altijd wel langer is dan 30 tekens... Of niet?
(bij mij maakt die er ook een link ("meer") achter, waarmee je naar het volledige bericht gaat. En het is een beetje zonde om dat te doen, voor een paar tekens.
[daarvoor wel eerst uit de database halen :P]
inkortenNieuwsbericht($nieuwsbericht){
if(strlen($nieuwsbericht) >= 30 ) {
echo substr($niewsbericht, 0, 30) . '...';
}
else {
echo $nieuwsbericht;
}
}
Jip:
Mocht het bericht maar 25 tekens lang zijn (bv: 'Wup overleden' of zo), dan staat het nogal raar als er dan ook puntjes achterkomen.Waarom niet gewoon meteen afkorten met puntjes? Ik neem aan dat een nieuwsbericht altijd wel langer is dan 30 tekens... Of niet?
Je kan beter zo'n soort situatie voorzien, dan dat je er later achterkomt en het dan alsnog moet inbouwen denk ik.
Het gaat er om dat als je een nieuws bericht heb en die is best wel lang dat het dan je layout niet sloopt. en het gaat alleen maar om de titel ervan.