Langer dan 30 letters

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rembem

Rembem

29/06/2006 12:20:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een soort van nieuws systeem te maken alleen nu wil bij het weergeven dat als een word langer is dan 30 letters dat dan de letters die er na komen niet weergegeven worden maar dat er dan gewoon drie . komen te staan (ongeacht het aantal letters wat er no achter zit). Maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat doe. iemand een idee?

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 03:30:10

Winston Smith

Winston Smith

29/06/2006 12:25:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if(strlen($string) >= 30 ) {
    echo substr($string, 0, 30) . '...';
}
else {
    echo $string;
}

?>

Even snel ingetikt, maar daar komt het wel op neer :) Check php.net voor strlen en substr functies :)

Robert Deiman

Robert Deiman

29/06/2006 12:26:00
Quote Anchor link
if(strlen($nieuws)>40){
$nieuws_klein=substr($nieuws,0,30) . " ...";
}

Let op dat ik het alleen doe wanneer de lengte langer is dan 40.. het heeft geen zin om af te korten als het totaal maar 2 tekens langer is..

KASPER was eerder
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman

Eric Cartman

Eric Cartman

29/06/2006 14:22:00
Quote Anchor link
Waarom niet gewoon meteen afkorten met puntjes? Ik neem aan dat een nieuwsbericht altijd wel langer is dan 30 tekens... Of niet?

Robert Deiman

Robert Deiman

29/06/2006 14:56:00
Quote Anchor link
Tjah, ik weet het niet Jip.. ik heb dit uit een zelfgemaakt nieuwssysteem gehaald. En daarin kijkt die of een nieuwsbericht langer is dan 300 tekens, en dan kort die het af naar 250... wanneer die tussen 250 en 300 zit geeft die het wel gewoon weer. Beetje zonde om die af te korten dacht ik..
(bij mij maakt die er ook een link ("meer") achter, waarmee je naar het volledige bericht gaat. En het is een beetje zonde om dat te doen, voor een paar tekens.

Kalle P

Kalle P

29/06/2006 14:58:00
Quote Anchor link
Ja dat wel, maar hoeft niet. Gewoon in een functie waar je je nieuwsberichten weergeeft:
[daarvoor wel eerst uit de database halen :P]
inkortenNieuwsbericht($nieuwsbericht){
if(strlen($nieuwsbericht) >= 30 ) {
echo substr($niewsbericht, 0, 30) . '...';
}
else {
echo $nieuwsbericht;
}
}

Winston Smith

Winston Smith

29/06/2006 15:12:00
Quote Anchor link
Jip:
Waarom niet gewoon meteen afkorten met puntjes? Ik neem aan dat een nieuwsbericht altijd wel langer is dan 30 tekens... Of niet?
Mocht het bericht maar 25 tekens lang zijn (bv: 'Wup overleden' of zo), dan staat het nogal raar als er dan ook puntjes achterkomen.

Je kan beter zo'n soort situatie voorzien, dan dat je er later achterkomt en het dan alsnog moet inbouwen denk ik.

Rembem

Rembem

02/07/2006 18:22:00
Quote Anchor link
Bedankt mensen.

Het gaat er om dat als je een nieuws bericht heb en die is best wel lang dat het dan je layout niet sloopt. en het gaat alleen maar om de titel ervan.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.