Laptop naar lan.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Pepijn  -

- Pepijn -

30/11/2014 20:49:42
Quote Anchor link
Hallo,
Ik heb hier een laptop die over op een WiFi verbinding is verbonden.
Nu wil ik mijn desktop van internet voorzien door een lan kabel van mijn laptop naar mijn desktop te "trekken", nu krijg ik het echter niet voorelkaar om internetverbinding te krijgen op mijn desktop.
Help ):

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 00:45:06

Bart V B

Bart V B

30/11/2014 21:05:39
Quote Anchor link
Wat voor een Lan kabel heb je er tussen gestoken?
Je hebt nl 2 verschillende: Een "gewone" en Cross cable.
Nu is het even geleden dat ik dit soort dingen heb gedaan maar volgens mij moet je een cross cable hebben.
Verder was het volgens mij een Bridge aanmaken, en dan de verbinding delen.
Hoe die precies was weet ik niet, en je vertelt er ook niet bij welk besturingssysteem.
Maar is het niet handiger om de kabel gewoon op het modem meteen aan te sluiten?
Tegenwoordig zitten er toch genoeg gaten om een lan kabel in te steken. ;)

- Pepijn  -

- Pepijn -

30/11/2014 21:08:38
Quote Anchor link
Mijn ouders laten mij geen LAN verbinding naar zolder aanleggen,
Afbeelding
Verder heb ik een kabel die standaard bij het modem inbegrepen zat gebruikt, hoe controlleer ik of deze "cross" is?

Bart V B

Bart V B

30/11/2014 21:13:03
Quote Anchor link
Die cross kan je zien als je de middelste draadjes (kleurtjes) andersom ziet zitten.
Dus je moet even de stekkers naast elkaar vergelijken. Waarschijnlijk is het een gewone als deze standaard bij een modem. En dan word dat lastig, of je moet even een cross cable knijpen. Maar weet niet of je daar de tools voor hebt.

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

30/11/2014 21:13:54
Quote Anchor link
Je moet hiervoor een bridge network controller aanmaken.

zie : http://www.wikihow.com/Bridge-an-Internet-Connection
voor het idee erachter, je hebt geen crosscable hiervoor nodig geloof ik.

Is voor mij al heel lang geleden dat ik dit gedaan heb.

Misschien heb je er wat aan!
Groetjes

Bart V B

Bart V B

30/11/2014 21:16:45
Quote Anchor link
Ja voor mij ook Dennis. :)
Je moet wel degelijk een cross cable hebben.
In je eigen tut staat het.
Quote:
A crossover cable to connect the two machines.

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

30/11/2014 21:29:46
Quote Anchor link
Ow :-D Ik deed dit met een windows server rack, toen ik zelf geen internet had, van wifi en dan kabel naar m'n desktop, maar ik had geen crosscable voor zover ik weet.

De wiki-how kwam bij mn zoekopdracht omhoog ;-)

anyways als je genoeg kabels hebt en misschien nog een switch, dan kan je deze ertussen stoppen en heb je geen crosscable nodig :)
Gewijzigd op 30/11/2014 21:32:29 door Dennis WhoCares

Bart V B

Bart V B

30/11/2014 21:37:25
Quote Anchor link
Dan heeft of je laptop of je server rack een netwerk kaart gehad die daar wel mee kom omgaan.
Automatic switching heet dat. Dat staat er ook bij in de tutorial.
Maar ik ben het eigenlijk nog nooit tegengekomen in de tijd dat we nog aan het spelen waren met netwerken.

Maar voor Pepijn, misschien een andere optie om bij de Action/computer winkel voor een paar euro een klein usb wireless stickje te kopen? Dat lost denk ik ook een verbouwing in het huis en een vete met de ouders eventueel op. P.S. me mompelt iets van aan(sinterklaas vragen). :p

EDIT dat zou eventueel ook nog een oplossing kunnen zijn een switch.
Gewijzigd op 30/11/2014 21:38:23 door Bart V B

Aad B

Aad B

01/12/2014 15:07:49
Quote Anchor link
Inderdaad, het meest handige is een USB Wifi adapter. Bij dealxtreme minder dan $5 (http://www.dx.com/s/usb+wifi+adapter).

- Pepijn  -

- Pepijn -

01/12/2014 15:45:23
Quote Anchor link
WiFi stokkie komt mee in de zak :'), nu even een switch tussenhangen, dit topic kan op slot!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.