Laravel 5.4 PDF formulier invullen
PHP MODEV
28/04/2017 10:05:28Hallo
Ik heb een vraagje, ik heb een opdracht op mijn stageplaats waarbij ik een PDF formulier moet kunnen invullen met PHP, ik weet dat het ook mogelijk is om de pdf om te zetten naar html en dan terug naar een pdf te genereren, maar er zijn meerdere pdf formulieren anders moet ik ze allemaal slicen etc.
Wat heb ik al geprobeerd:
Ik heb een repository gevonden op Github van Mike Haert genaamd pdftk, bij het debuggen krijg ik de error sh: 1: pdftk: not found, pdftk is wel al geinstalleerd op mijn machine maar hij herkent het niet, heb zelfs geprobeerd om de pdf bestand om te zetten naar fdf bestand maar zelfs dat zonder enig success
Mijn code:
Ik heb een vraagje, ik heb een opdracht op mijn stageplaats waarbij ik een PDF formulier moet kunnen invullen met PHP, ik weet dat het ook mogelijk is om de pdf om te zetten naar html en dan terug naar een pdf te genereren, maar er zijn meerdere pdf formulieren anders moet ik ze allemaal slicen etc.
Wat heb ik al geprobeerd:
Ik heb een repository gevonden op Github van Mike Haert genaamd pdftk, bij het debuggen krijg ik de error sh: 1: pdftk: not found, pdftk is wel al geinstalleerd op mijn machine maar hij herkent het niet, heb zelfs geprobeerd om de pdf bestand om te zetten naar fdf bestand maar zelfs dat zonder enig success
Mijn code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
use mikehaertl\pdftk\Pdf;
$storage_path = storage_path();
$pdf = new Pdf($storage_path.'/alkenbon.fdf');
$pdf->fillForm(array(
'pdf-date'=>'sdfsdf',
'pdf-store' => 'valX',
'pdf-price' => 'valY',
))
->needAppearances()
->saveAs('filled.pdf');
if (!$pdf->saveAs('my.pdf')) {
$pdf->getError();
}
dd($pdf);
}
?>
use mikehaertl\pdftk\Pdf;
$storage_path = storage_path();
$pdf = new Pdf($storage_path.'/alkenbon.fdf');
$pdf->fillForm(array(
'pdf-date'=>'sdfsdf',
'pdf-store' => 'valX',
'pdf-price' => 'valY',
))
->needAppearances()
->saveAs('filled.pdf');
if (!$pdf->saveAs('my.pdf')) {
$pdf->getError();
}
dd($pdf);
}
?>
PHP hulp
23/11/2024 01:51:32kenny iets
28/04/2017 11:53:10Ik heb met jou geen ervaring maar wel met: https://github.com/barryvdh/laravel-dompdf
Misschien zou je hier naar kunnen kijken :)
PHP MODEV
28/04/2017 12:15:04Kenny iets op 28/04/2017 11:53:10:
Ik heb met jou geen ervaring maar wel met: https://github.com/barryvdh/laravel-dompdf
Hee dag Kenny,
bedankt voor je reactie maar dat is helaas niet wat ik zoek, dat dient enkel voor een html template in Laravel omtezetten naar een PDF bestand, heb het inmiddels al opgelost enkel stuiter ik nog met een probleem, bij het maken van de FDF bestand wil ik dat de FDF en PDF samen mergen.
mvg