LASSO - Interessante programmeer taal ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

25/05/2012 12:26:34
Quote Anchor link
Beste mede programmeurs,

Ondanks rond aan het kijken naar wat voor verschillende programmeer talen er eigenlijk zijn.
En ik kwam er 1 tegen die erg mijn interesse wekte genaamd: LASSO.

Het is net zo als PHP een server-side scripting language en het heeft vrij veel van PHP weg.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
// PHP
echo 'hello world';
// LASSO
<?lasso 'Hello World!' ?>

Misschien dat een aantal van jullie LASSO al lang kennen maar tot mijn 'verbazing' lijkt het er tot zover op dat hun zaken zoals security, Data sources, protocols en directory services beter geregeld hebben dan PHP zelf...

LASSO kan standaard bijna alle verschillende databases aanspreken (wat soms met PDO of mysqlI nog wel is een probleem wil zijn)....

Volgens een aantal tests die hun (lasso) gedraaid hebben zeggen ze meer dan 30% sneller te zijn dan php en 60% sneller dan Ruby...

De National Vulnerability Database geeft dit als ik op lasso zoek:
Quote:
- PHP: 295
- Python: 30
- Ruby: 29
- Lasso: 4

Ze zijn heel erg bezig op het beveiligings gebied en hebben dit:
Quote:
The Lasso language provides a multi-layer security approach. This allows setting security parameters via a broad range of factors.
These include:
- Database Security
- File Security
- Access Security
- Session Security

Hier zijn wat links mocht het je intresse gewekt hebben en/of dat je graag meer wilt weten over LASSO.

Link Home
Wiki
Maby leuk atriekel:
Leesvoer

Maar nu is mijn vraag wat vinden jullie van LASSO ?
of hebben jullie eventueel nog een andere taal ?
wat is jullie mening ?
Gewijzigd op 25/05/2012 12:45:04 door Marco PHPJunky

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 00:39:20

Chris -

Chris -

25/05/2012 13:26:58
Quote Anchor link
De gratis variant heeft een limiet van 5 IP-adressen en 200 verbindingen, wat erg jammer is. Een volledige licentie kost $499.00 wat toch aardig hoog ligt. Ik denk dat het daarom in Nederland geen succes gaat worden, aangezien het toch een aardig bedrag is.

Daarentegen zijn er wel veel voordelen, maar weinig vraag op dit moment qua vacatures.

Chris PHP

Chris PHP

25/05/2012 13:31:12
Quote Anchor link
En dan de vrijdagmiddag grap.

Huh? Maar ze met een lasso vang je toch koeien?
Gewijzigd op 25/05/2012 13:31:31 door Chris PHP

Jeroen VD

Jeroen VD

25/05/2012 14:11:52
Quote Anchor link
ik denk dat die beveiliging een verkooptrucje is. als je goed script in php heb je een veilige applicatie.

en sneller, waar is dat op gebaseerd? ik kan ook wel zeggen dat mijn hond sneller rent als die van jou, maar hoe is dat te bewijzen?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.