Layout check!
Leo was aan 't knutselen met photoshop en ik heb een poging gedaan dit in css mooi te maken.
Ik wilde graag weten wat jullie er van vinden. Je zal nog geen werkende links tegen komen want enkel het omhulsel (lay out) is af.
Ik heb zelf het probleem dat ik in IE geen tekst in het content deel zie.... ( deel naast het menu ). Ik hoop eigenlijk dat mijn IE gewoon f*cked is en dat jullie geen problemen tegen komen.
IE v 6.0
Graag in meerdere browsers bekijken. Het is hier getest en redelijk goed bevonden in Opera en IE ( op de tekst na... ).
Gelieve geen berichten met verwijzingen naar de html en css validator, dat moet nog.
Opbouwende kritiek is altijd welkom :)
uhm, dat was het wel zo'n beetje...
link: http://www.worldofzelda.com/WMC/index.php
je weet het al, maar bij mij in IE doet die het wel gewoon, ziet het er goed uit hoor.
Wel een paar puntjes:
- De links: The Crew, Info, Contact, RSS moeten voor de mouseover ook een andere tekstkleur krijgen, is nu bijna niet leesbaar.
- Het linker menu moet je de links nog van opmaken, dat zijn nu nog de standaardkleuren.
De CSS is valide, maar waarom de <p> tag om de H5 , die is niet valide zo, maak anders die h5 op via je css.
Edit:
Ohja, nog iets. In IE is de achtergrond van de afbeelding (GNOME) niet transparant, en is de eigen achtergrond nog zichtbaar.
Ohja, nog iets. In IE is de achtergrond van de afbeelding (GNOME) niet transparant, en is de eigen achtergrond nog zichtbaar.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
Ik zou de knoppen bovenin wat opvallender maken. De letters wat donkerder oid.
En ik vind de hr onder Posted By niet mooi. Maak gewoon een solid 1px hoge lijn...
Edit: En pas de PNG hack voor IE nog even toe...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Willem Jan Z
dat van die <p> snap ik ook echt niet :/
Misschien moet ik maar onder een ander doctype werken...
De links in het menu links moeten indd nog opgemaakt worden.
Als je met de muis over die links heen gaat wordt de tekst bij mij zwart....
maar de tekst wordt zoiezo wel iets donkerder gemaakt.... waarschijnlijk maken we de hele layout wat donkerder...
Bedankt voor de rest :)
@ Willem-Jan,
Ik heb ook een ander idee voor het hele nieuws gedeelte. dit vind ik zelf ook niet echt mooi, beetje te standaardt eigenlijk.
Bedankt.
Robert:
*** IE
@ Willem,
ik zal eens kijken voor die hack :)
Ik heb je "de" oplossing voor het <p> probleem al aangereikt ;) Het gaat erom dat die <H5> ertussen zit, dat is eigenlijk een zogenaamd "in-line" element.
Haal die <p> eens weg, en maak voor die <h5> een style aan in je css en de melding is weg, het ziet er net zo uit en je pagina is valide ;)
Verder sluit ik me bij Willem-Jan aan. Het is wel aan de lichte kant. Alles een paar tintjes donkerder zou denk ik inderdaad mooier zijn.
@Willem-jan, hij is idd erg licht, mijn fout.. ik ben er al mee bezig..
Verder is dat subemnu maar even om de header erbij te hebben (ik had er wat problemen mee) en die rollover en de main kleur pas ik nog aan.. dit doe ik later ivm nieuwe donkerdere kleur :)
Verder nog tips ofzo kwa css?
Verder TE licht, maar dat is al bekend.
In het menu 3 x login? Hmm dat zal wel iets zijn wat test is ofzo.
in het menu klopt niets idd.. dat was maar om het te vullen.. zelfs de items in het submenu heb ik er maar ingegooid.. dit om gewoon de css op te kunnen bouwen :) dus op inhoud hoef je niet te kijken.. daar zit eigenlijk nog geen css aan vast..
http://www.worldofzelda.com/WMC/index.php
-Submenu nieuwe kleur en een hover image..
-Borders & Background veranderd (donkerder)
-Gradients aangepast voor de header, submenu en content..
-Plaatje van Gnome vervangen door een plaatje met dezelfde achtergronds kleur (moest maar even zo..)
Verder nog enige tips? ik vind de layout zo wel beter.. (zonder logo en ads is het zoizo moeilijk om een goed beeld te krijgen van hoe het er uit ziet..)
Beter uit alleen je header moet je toch echt gradient houden dit vind ik echt lelijk, maak de overgang gradient. Dat ziet het er al mooi uit
*Menu is ook fixed.. nu staan er iig logische dingen (Dit zijn niet de pagina's die er komen.. alleen moest ik toch wat verzinnen)
Veder mogen de letters wel wat groter 0.85ems is vind ik meestal goed leesbaar.
De content heeft geen css (zoals ik al zei) en daarom valt het klein uit..
Edit: Owjah.. en de layout zal echt nog wel veranderen.. alleen moeten we toch iets hebben om te kunnen beginnen met scripten.. ik ken wel meer site's waar het design lelijk en simpel is maar het toch best druk is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Leo