Layout feedback
Momenteel is mijn eigen website een beetje leeg omdat ik hem alleen gebruik voor PHP projectjes. Nu heb ik een simpele homepage gemaakt en ben benieuwd wat de reacties zijn.
Als ik op internet rond kijk zie ik veel websites die grote vlakken wit gebruiken, dit heb ik ook toegepast en dat viel mij niet tegen. Zelf had ik in gedachten om in de slider wat projectjes te zetten. Verder komt er waarschijnlijk alleen nog een contactformulier, en een projecten pagina.
Alle kritiek is welkom, en alvast bedankt voor het bekijken.
Link: hier
ik vind het wel strak, maar veel wit. misschien dat je bij je naam iets mooier kan maken en er ontbreekt een menu... ik zag wel in de footer wat staan maar voor een gebruiker is dat niet echt lekker werken lijkt mij.. verder ziet het er netjes uit vind ik. alleen die css die je in hetzelfde document opgeslagen hebt? is dat alleen voor tijdens het bouwen of blijft dit zo?
Bedankt voor je feedback. Ja ik weet dat het veel wit is, maar in mijn ogen vond ik dat niet storend. Een menu is inderdaad wel handig ik ga deze verwerken in de bovenste balk denk ik, niet te groot. En over de css, ja dit is voor tijdens het bouwen, maar dat opzich niet uit lijkt mij, normaal gesproken scheid ik dit wel.
- CSS lekker in een ander document stoppen
- Evenals de javascripts, zet bijvoorbeeld geen javascript midden in je pagina, die raak je kwijt.
Verder:
- ik mis een copyright/disclaimer.
- De navigatie (zal wel nieuw zijn ;)) valt niet echt op.
- dit soort dingen:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<link rel="stylesheet" href="media/slider/nivo-slider.css" type="text/css" media="screen" />
<link rel="stylesheet" href="media/slider/themes/default/default.css" type="text/css" media="screen" />
<link rel="stylesheet" href="media/slider/themes/pascal/pascal.css" type="text/css" media="screen" />
<link rel="stylesheet" href="media/slider/themes/orman/orman.css" type="text/css" media="screen" />
<link rel="stylesheet" href="media/slider/themes/default/default.css" type="text/css" media="screen" />
<link rel="stylesheet" href="media/slider/themes/pascal/pascal.css" type="text/css" media="screen" />
<link rel="stylesheet" href="media/slider/themes/orman/orman.css" type="text/css" media="screen" />
horen in de <head> van je pagina
- Ik had graag nog wat willen doorklikken, bijvoorbeeld naar je project pagina en contant pagina. Kijken hoe je die opgebouwd hebt. Het is nu kaal, wit, plaatje en tekst --> desalniettemin wel rustig. Echter wil je wel als tip meegeven om grids te gebruiken. Als ik naar de navigatie en header kijk is het gecentreerd en de tekst is in een blok gevormd. Persoonlijk zou ik de header breeder maken, de navigatie groter/duidelijker (misschien onder de header) en breadcrumbs toevoegen. Verder zou ik boven je naam iets zetten als 'Het blog van' of 'Portfolio van'. Dan kunnen mensen in een oogopslag zien waar de website over gaat en wat ze kunnen verwachten. Als ik alleen een naam zie ga ik niet snel verder kijken op de website.
Vindt hem zeker niet onaardig, but don't forget the little things.
Gewijzigd op 05/04/2012 11:51:26 door Bas IJzelendoorn
Ik ga er nog even mee spelen, alles verslepen en bekijken. En als ik tevreden ben over de homepage ga ik pas beginnen met projecten pagina enz. en zal kijken wat ik met je tips kan doen!