lay-out probeersel niet echt vlot
ik probeer een lay-out te maken voor een scouts ( de kleuren komen van de hoofdsite omdat de scouts zelf niet echt goede kleuren heeft voor een scouts site te maken). Echter is het redelijk basic, zijn er tips om dit een beetje op te fleuren ik ben niet zo goed met het ontwerpen van een layout?
een paar tips zijn al genoeg hopelijk?
Ik vind het er niet verkeerd uitzien.
Misschien iets minder fel groen, paar tintjes donkerder.
Gewoon een suggestie, misschien is het een smaakverschil.
Ipv het felle groen op de achtergrond: zoek een foto van een bos in ongeveer die kleur (maar dan donkerder).
Het 'ronde' bij Berichtenblad en Jaarthema is nogal 'kinderachtig'. Laat het gewoon weg, geef de achtergrond een iets tint (groen). Leuke (rechte) lijn bovenaan (gewoon: border-top: 3px #??? solid;)
Ander lettertype (Quicksand / Fari oid).
Geen lijnen onder je heading (<h1> etc).
Beetje meer ruimte rondom de foto (of juist: geen enkele pixel)
Logo niet IN de roodbruine balk, maar er half boven (en half over het wit): zorg voor een transparant logo.
https://color.adobe.com/nl/scout-color-theme-1897694/ vandaar die kleur groen en die kleur oranje.
de reden dat de rechterkant zwart is is doordat oranje vloekt met de achtergrondkleur.
ik heb slechte ervaring met achtergrond foto's, deze laden te lang en ik vindt het moeilijk om hier een grote op te plakken.
lettertype bijgewerkt
lijnen onder heading is weg
ik was aan het denken om de foto's weg te doen en deze boven het menu te zetten.
dat van het logo snap ik niet.
ik kan redelijk wat code schrijven maar als het gaat om lay-out is het heel andere koek.
ik was aan het denken om de foto's
ik gebruik dit kleurenpallet: de reden dat de rechterkant zwart is is doordat oranje vloekt met de achtergrondkleur.
ik heb slechte ervaring met achtergrond foto's, deze laden te lang en ik vindt het moeilijk om hier een grote op te plakken.
lettertype bijgewerkt
lijnen onder heading is weg
ik was aan het denken om de foto's weg te doen en deze boven het menu te zetten.
dat van het logo snap ik niet.
ik kan redelijk wat code schrijven maar als het gaat om lay-out is het heel andere koek.
ik was aan het denken om de foto's
Moeilijk plakken: google eens op "stretch background image css"
Zorg ook voor 1 primaire kleur en 1 highlight kleur, beide met 3 verschillende tinten. Nu heb je heel veel willekeurige primaire kleuren