Layoutreview
Ik ben een layout aan het maken, en ik wilde graag weten wat jullie ervan vinden. Hier is te zien wat ik tot nu toe heb.
De bedoeling is dat het een beetje een zakelijk uiterlijk krijgt, maar niet teveel. Het is mijn eerste liquid layout, dus ik ben wel een beetje trots :P Ik ben alleen nog niet tevreden. Ik vraag me bijvoorbeeld af of het een goed idee is om ruis in de header te doen. Ter vergelijking is hij hier zonder ruis in de header te bekijken. Ik kan natuurlijk ook de header nog uit het menu aan de linkerkant halen.
Ook staat de copyrightinformatie links onderin nu niet goed, die staat namelijk aan de onderkant van het venster. Als ik mijn venster klein maak (800x600 bijvoorbeeld), staat de copyrightinformatie middenin het menu, maar die wil ik graag onderaan hebben. Hoe kan ik data doen?
Graag wat opmerkingen over mijn layout, ik kan wel tegen kritiek, mits het goed onderbouwd is ;)
voor als je net uit een SPACETIMECONTINUUM komt en in het jaar 1999 bent beland.
Beeeeeeetje oudbollig, standaard, niet flitsend, saai
Over de service: Goed idee.
GaMer13, wat vind je van de versie zonder spikkels in de header?
Edit:
Het is btw de Plus Silver Edition, GaMer13 :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
Dan haal je die lelijke zwarte lijnen weg. Die maken het veel te hard; maak er anders witte marges van oid.
Ik neem aan dat er links een menu moet komen? Die kan ook gewoon dezelfde kleur hebben als de content.
Al het ruis uit je header halen want dat is nogal KIJK EENS WAT IK HEB ONTDEKT MET PHOTOSHOP 2
En met je header kun je veel meer doen; ik zou hem om te beginnen wat smaller in de hoogte maken, en de site titel kan je dan net zo goed in Photoshop doen (anti-alias!). Mooier fontje voor gebruiken etc.
En de font size van je bodytekst mag ook wel wat kleiner. Deze grootte draagt niet echt bij aan het zakelijke imago wat je tracht te bereiken.
Paar ideetjes :)
Ik vind dit zelf trouwens mooier als fluid layout...
http://www.glish.com/css/7.asp
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door winkie
vind de layout idd outbollig. Verder, het idee is goed, maar wie kent je site, en wie gaat kijken of de rekenmachine echt van iemand geweest is?
Herjan schreef op 25.07.2007 16:40:
GaMer13, wat vind je van de versie zonder spikkels in de header?
Het mis gewoon 'the guts'. (de ballen). Het ziet er gewoon... gewoon uit. Flets is misschien het goede woord?
Thomas, de bedoeling is dat het verspreid gaat worden via de wiskundedocenten. Die zijn op hun beurt weer te bereiken via de e-nieuwsbrief van wiskunde. Aan het begin loop je inderdaad het risico dat mensen die een machine gestolen hebben, hem gaan registreren als zijnde het hun rekenmachine, maar dat risico loop je, en het lost zich vanzelf op. De bedoeling is trouwens ook dat het internationaal wordt, vandaar de domeinnaam ;)
Hier is nu de versie te zien met de tips erin verwerkt.
Wat zal ik doen met het menu? Zo laten, egaal maken, ook grijs maken, of nog iets anders?
En mijn vraagje over die copyrightinformatie, heeft iemand daar misschien een oplossing voor?
Zo, klaar met aanpassen. Wat zal ik doen met het menu? Zo laten, egaal maken, ook grijs maken, of nog iets anders?
En mijn vraagje over die copyrightinformatie, heeft iemand daar misschien een oplossing voor?
http://www.nibosoft.nl/camculator/
Zoiets zou je ook kunnen doen, dan is gelijk het onderwerp bekend. De layout die je nu gebruikt is een beetje te "ruimte" achtig. Ook snap ik dit eventjes niet uit de source:
1
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="layout/style.css" />
2
<style type="text/css">
*css code*
</style>
Probeer zoveel mogelijk op 1e manier te doen, dit is erg makkelijk als je veel pagina's moet gaan maken. En je hoefd dan ook niet steeds in 2 files te kijken om te zoeken waar wat zit om iet's aan te passen.
Groetjes, Robin.
Voorbeeld: Zoiets zou je ook kunnen doen, dan is gelijk het onderwerp bekend. De layout die je nu gebruikt is een beetje te "ruimte" achtig. Ook snap ik dit eventjes niet uit de source:
1
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="layout/style.css" />
2
<style type="text/css">
*css code*
</style>
Probeer zoveel mogelijk op 1e manier te doen, dit is erg makkelijk als je veel pagina's moet gaan maken. En je hoefd dan ook niet steeds in 2 files te kijken om te zoeken waar wat zit om iet's aan te passen.
Groetjes, Robin.
Is dat trouwens serieus, een camera in je rekenmachine? Lijkt me niet erg efficiënt. Verder vind ik de vermelding dat het "de techniet van de toekomst" wordt niet erg passen bij het plaatje van de rekenmachine (nogal verouderd model) en de rest van de layout. Maar daar gaat het nu niet over, ik zit te zagen xD Ik ga een beetje off-m'n-eigen-topic.
Die source, dat is zodat je met de getvariabelen aan kunt geven wat je wilt zien, de oudere versies zijn namelijk te zien op dezelfde pagina, maar dan met andere getvariabelen ;)
Edit:
Excuses voor de dubbelpost, Firefox liep weer eens vast door PHPhulp, zoveelste keer deze week.
Verder tja, denk dat er veel al gezegd is. Iets dat ik nog niet zie staan: kleurcontrasten! Een klein voorbeeldje is de kleur van je titels, die komt al niet mooi uit met je achtergrond. En verder zou ik beginnen met het weghalen van die lijnen, je layout wordt er zo... ehm... frontpage achtig van. Oftewel de basis layout van frontpage met frames die iedereen in het begin gebruikt.
dit? Dan moet ik die middelste witte balk wel even doortrekken, maar daarvoor moet ik het plaatje aanpassen. Dat moet ik dus even straks doen :P
Dat rechterplaatje in de header heb ik gezien. Ik zal ook even uitleggen waarom ik het toch zo heb gedaan ;) Als ik een gifplaatje neem voor de tekst met een transparante achtergrond, worden de randen van de tekst heel erg korrelig, doordat GIF geen halftransparantie ondersteunt, in tegenstelling tot PNG. Toch ben ik voor GIF gegaan, omdat IE6 geen transparantie in PNG ondersteunt (en hacks krijg ik nooit aan de praat helaas).
Zoiets als Dat rechterplaatje in de header heb ik gezien. Ik zal ook even uitleggen waarom ik het toch zo heb gedaan ;) Als ik een gifplaatje neem voor de tekst met een transparante achtergrond, worden de randen van de tekst heel erg korrelig, doordat GIF geen halftransparantie ondersteunt, in tegenstelling tot PNG. Toch ben ik voor GIF gegaan, omdat IE6 geen transparantie in PNG ondersteunt (en hacks krijg ik nooit aan de praat helaas).
Verder vraag ik me af wat je verder nog op de site wilt gaan zetten. Het is een eenvoudig systeem (registreren en opzoeken van serienummers) waar weinig over te vertellen valt. Het lijkt mij dan ook dat je vrij weinig tekst op de site krijgt. In dat geval lijkt het mij mooier en gebruikers vriendelijker om bv. een 800x600 formaat centered te gebruiken: klik
Werk de pagina eens volledig uit, dan weet je wat je te vertellen hebt en hoe e.e.a. moet gaan werken.
wes schreef op 25.07.2007 16:34:
Leuk
voor als je net uit een SPACETIMECONTINUUM komt en in het jaar 1999 bent beland.
nee hoor kijk maar onderaan © Herjans Webdesign, 2007
wel goed idee, alleen de layout moet idd aan gewrkt worden
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door timmy
Is al heeeeeel lang geleden gemaakt, het was alleen een voorbeeld om je product goed en groot op de voorkant te zetten. :D
Ps:
Dit is ene niet bestaand product, was een school opdracht. :D
Frank, ik denk dat ik dat voorbeeld wat jij geeft ga gebruiken, ziet er wel geinig uit ;)
Weet je zeker dat je niet een look-a-like wilde maken van het begin jaar 0 met frames, maar dan wel met border="0"? Jemig... Veel te grote top en side. En dooie kleur.
Beetje.. uh.. Oude layout?
Erg saai, padding vind ik te weinig en ben niet zo blij met de typografie.