Ledensysteem help!
ik heb 3 mogelijkheden voor te gebruiken...
PHP zonder MYSQL
HTML
Javascript
kep nog ff wat extras te vertellen :P BELANGRIJK!
SQL ken ik niet, het kan wel in een txt bestandje want het is niej voor meer dan 30 mensen als het niet minde
success!
IK WIL GEEN SQL GEBRUIKEN!!!
Tsja, ligt er een beetje aan wat je onder "ledensysteem" verstaat, maar zo gauw een lid meer dan 2 eigenschappen heeft zou ik toch snel SQL inschakelen.
@Jasper waarom niet :)?
Je zou in een soort van CSV bestand gebruikersgegevens kunnen bijhouden.. maar nadeel is dat als iemand de URL naar dat bestand weet, hij al je gegevens in 1x kan uitlezen :( maar het is te doen..
Een ledensysteem met een client-side taal als javascript lijkt me een leuke uitdaging, alhoewel... statische html... hmm... dat is waarschijnlijk ook nog niet eerder gedaan.
Inlogsysteem met alleen html? Dat is gewoon onmogelijk
php zonder mysql kan, maar is nog steeds zwaar onveilig, gebruik dan gewoon htaccess (zoeken met google, klaar binnen een paar sec)
Als je toch met php iets wil, zou ik je toch echt mysql aan willen raden! Omdat dit het de enige veilige manier is. Maar met een textbestand is niet onmogelijk!
koen schreef op 22.03.2007 23:57:
Omdat dit het de enige veilige manier is.
Dat is natuurlijk grote onzin, maar verder is je punt duidelijk.
En je kan maar beter toegeven voordat Frank dit topic ontdekt, want hij geeft je er genadeloos van langs. Het is dat ik te moe ben, anders was ik was begonnen :P
Willem-Jan zegt intelligente dingen.
jasper schreef op 22.03.2007 16:37:
Als je zeker weet dat je het niet met mysql doet, kun je altijd nog met .txt bestanden gaan werken en zorgen dat je het wachtwoord in md5 codeerd. Dan ben je al een stukje veiliger. Zelf doe ik alles met txt, maar voor loginsystemen zie ik er van af... Maargoed, als jij het wilt. Ik kan je wel eens helpen voor wanneer het moet.
jasper schreef op 22.03.2007 16:37:
nou nou nou, misschien eens wat minder kinderachtig :P maar, misschien toch een tip om wat SQL basis te leren. Die andere methodes kunnen misschien dan ook, maar dan ben je waarschijnlijk nog langer bezig.
Ik wil graag een vliegtuig maken, maar ik wil er geen vleugels op want dat vind ik stom.... fyi, das hetzelfde als wat jij wil
is fer geen mogelijkheid gewoon een registreer (naam wachtwoord)
login en een beveiligde pagina te maken???
zonder mysql dus in een textbestandje...
met een klein vliegtuigje met houten vleugels kun je opstijgen he Wes :P
het zijn voor niet meer als 20 mensen...
van javascript uitdaging
ik heb bij mijn vorige een soort klein ding gedaan alleen werd dat allemaal:
versturen naar mijn email
lang wachten
maar als je een registreerwebpage maakt die automatisch een script BIJ de JS bestand zet...
wat zou er dan uitkomen?
Natuurlijk kan het allemaal met een tekstbestandje, maar de complexiteit van je script zal vele malen groter zijn dan wanneer je met een database werkt. En dan hebben we het nog niet eens over de veiligheid die, mits goed gescript natuurlijk, sneller te wensen over laat dan wanneer je een database gebruikt.
Kijk eens op www.w3schools.com voor een tutorial over PHP icm MySQL. Daar kun je
:S met jullie is ook geen haak te slaan of zoiets :S
maar hoe werkt mysql registreren?
en tabellen maken?
is een .sql bestand ook met registreren?
Kijk bijvoorbeeld naar de reactie van Pholeron, die geeft grotendeels al een antwoord op je vraag. Je kunt een CSV bestandje bijhouden met daarin de gegevens van je gebruikers (dit komt natuurlijk op hetzelfde neer als een tabel in je database).
Met behulp van verschillende php functies om te lezen uit en te schrijven in bestanden (zie php handleiding!) kun je dan aanpassingen aan dat CSV bestand maken. Het uitlezen gebruik je bij het inloggen van een gebruiker, het schrijven gebruik je bij het registreren van een gebruiker.
Maar goed, ik wil je nogmaals op het hart drukken dat nu een paar uurtjes tijd steken in het leren van de beginselen van sql (meer heb je op dit moment nog niet nodig) zal het je straks veel tijd besparen met scripten. Maar de keuze is natuurlijk altijd aan jou.
ps. Jasper, stoppen met bumpen. En ga nou eerst eens wat dingen zelf lezen. Want de vragen die je nu stelt kun je allemaal zelf beantwoorden als je de basisbeginselen van het werken met een database kent!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit