Ledensysteem help!
Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »
Als je gebruikers gewoon opslaat in een .php bestand is er niks aan de hand omdat het server side is dus als je al je leden in een array zet en de wachtwoorden ken je ze gewoon doorlopen.. Zo zouw ik het dan doen teminste als ik niet over MySQL of PostgreSQL beschikte maar gelukkig heb ik dat beide.
maar is eigelijk net zoiets als een textbestandje maar dan ietsje veiliger?
is het dus niet met die user pass en data zoals bij mysql waar ik niks van snap?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
session_start();
$query = "SELECT username, password FROM users where username='".$_POST['username']."' AND password='".$_POST['password']"' ";
if(!$result = mysql_query($query)){
echo 'error';
}else{
//er kan maar 1 gebruiker zijn met hetzelfde gebruikersnaam
if(mysql_num_rows($result) == 1){
$_SESSION['login'] = $_POST['username'];
}
?>
session_start();
$query = "SELECT username, password FROM users where username='".$_POST['username']."' AND password='".$_POST['password']"' ";
if(!$result = mysql_query($query)){
echo 'error';
}else{
if(mysql_num_rows($result) == 1){
}
?>
zoiets..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen assaasas
Jurgen schreef op 23.03.2007 15:50:
SQL is in jou geval erg simpel.
zoiets..
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
session_start();
if(!mysql_query($query)){
echo 'error';
}else{
if(mysql_num_rows = 1){
}
?>
session_start();
if(!mysql_query($query)){
echo 'error';
}else{
if(mysql_num_rows = 1){
}
?>
zoiets..
Hij wilt het toch zonder MySQL?!?!
Pffff iedereen zeuren het is niet veilig dit dat ja wie slaat het dan ook op in een text bestandje gebruikersnamen en wachtwoorden?:S Als je die gewoon opslaat in een variabele in een php bestand is der niks aan de hand en zet je ze in een array dan ken je ze ook nog eens lkkr makkelijk door lopen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh
ALS IK MAAR GEWOON EEN SIMPEL LEDENSYSTEEM ZONDER MYSQL MET NAAM WACHTWOORD REGISTRATIE EN BEVEILIGDE PAGE IS!
jasper schreef op 23.03.2007 15:54:
HET MAAKT MIJ NIKS UIT DAT HET VEILIG IS OF NIET!
ALS IK MAAR GEWOON EEN SIMPEL LEDENSYSTEEM ZONDER MYSQL MET NAAM WACHTWOORD REGISTRATIE EN BEVEILIGDE PAGE IS!
Dan heb je aan PHP al genoeg eigenlijk:)
ja en iedereen zijken om sql :S
En registreren dan mebus? Als je de wachtwoorden en gebruikersnamen in een variabele in een php bestand gaat opslaan is het toch nog veel foutgevoeliger? Dan is de kans nog veel groter dan dat je op een gegeven moment met corrupte data blijft zitten!
zoals ik al zij... het kan ook opgeslagen worden in een txt bestand :P
Een CSV is een soort tekst bestand. Maar ben je nu al eens gaan kijken in de php handleiding hoe je eigenlijk dingen weg kunt schrijven naar en uit kunt lezen uit een tekst bestandje?
Blanche schreef op 23.03.2007 15:57:
En registreren dan mebus? Als je de wachtwoorden en gebruikersnamen in een variabele in een php bestand gaat opslaan is het toch nog veel foutgevoeliger? Dan is de kans nog veel groter dan dat je op een gegeven moment met corrupte data blijft zitten!
Zolang je het goed doet is der niks aan de hand hoor:) en sorry ik zouw het liever in een array doen:)
En registreer pagina gebruik je toch de functies fopen fwrite en zo zijn er nog wat functies die je hiervoor kan gebruiken
edit: splaakgeblek
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh
Maarja, feit blijft dat het wel een stuk lastiger te scripten is dan een txt bestandje. Toevoegen en uitlezen van gegevens zal nog redelijk eenvoudig gaan, maar wat nu als je gegeven moet gaan verwijderen of aanpassen! Dit is al lastig als je het binnen een txt bestandje moet doen, laat staan dat je ook nog je php code intact moet houden in een php bestand.
En dan rekening houdend met het feit dat de TS al niet wist wat een CSV bestand is, denk ik niet dat dit script eenvoudig uit zijn mouw rolt. En om dan ook direct maar weer terug te komen op mn database verhaal: dit zal in ieder geval meer tijd kosten dat het leren werken met een database ;)
ik hoor het graag
maar nu moetik afsluiten dus tijdelijk geen antwoord :S
geen registreer pagina...
Maar goed, misschien is de reden dat je nog niets gevonden hebt, dat dit soort problemen vaak niet op deze manier opgelost wordt.
Je zult dus zelf aan de slag moeten en ik mag wel zeggen dat er in dit topic al genoeg punten aangedragen zijn waar je mee zou kunnen beginnen. Allereerst dus het uitzoeken hoe je met php kunt lezen en schrijven in tekstbestanden.
ik weet niej of het wel wat is da bennik aant uitzoeken
http://www.radiochillers.nl.tt/loginding daar staatie :)
beetje uitbreiden en miss klaar :P
beetje uitbreiden en miss klaar :P
Maar goed, succes met het uitbreiden en laat ons even weten of het je gelukt is. :)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<html>
<body><form action="welcome.php" method="post">
Naam: <input type="text" name="name" /><br>
Wachtwoord: <input type="password" name="password" /><br>
<input type="submit" />
</form></body>
</html>
<body><form action="welcome.php" method="post">
Naam: <input type="text" name="name" /><br>
Wachtwoord: <input type="password" name="password" /><br>
<input type="submit" />
</form></body>
</html>
dit is zoals bij www.radiochillers.nl.tt/loginding
hoe maak ik ervan dat hij het opslaat in een bestand "ledensysteem.txt"
Om je een opzetje te geven:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{
// Hier ga je de code schrijven
// die de gegevens gaat uitlezen.
// De variabelen uit het formulier kun je met
// $_POST['var'] ophalen.
}
?>
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{
// Hier ga je de code schrijven
// die de gegevens gaat uitlezen.
// De variabelen uit het formulier kun je met
// $_POST['var'] ophalen.
}
?>
En nu kun je 'var' natuurlijk vervangen door de veldnamen uit je formulier dus in jouw geval 'name' en 'password'.