Leeg gehaalde topics
dit topic van Jos Verra. Leuk hoor je lockt het. Maar dat is niet de oplossing lijkt mij. Laat het eventueel weer aanvullen door mensen die het nog in hun cache hadden staan of gewoon weten waarover het ging.
Natuurlijk als je iets plaatst als:
(Plaatje is van Jos Verra). Dan kan je toch verwachten dat het afgekraakt wordt.
Nah, wees dan sportief en laat de zooi staan.
Echt zo'n loser actie om de post dan leeg te gaan halen.
En wat nog het ergste is dat sommige mensen dit gewoon topic op topic doen.
Waarom wordt er niks gedaan aan leeg gehaalde topics zoals Natuurlijk als je iets plaatst als:
(Plaatje is van Jos Verra). Dan kan je toch verwachten dat het afgekraakt wordt.
Nah, wees dan sportief en laat de zooi staan.
Echt zo'n loser actie om de post dan leeg te gaan halen.
En wat nog het ergste is dat sommige mensen dit gewoon topic op topic doen.
Fout is al een flinke tijd geleden aan het licht gekomen..
@Bas: je kan een controle zetten op de edit van de first post:
Je kan uitrekenen hoeveel procent er gewijzigd is, net als op GoT.
Als er dan bv voor 99% gewijzigd is, en de content length is naar beneden gegaan, dan is de kans wel erg groot dat 'ie leeg is gehaald ;-)
Ik denk dat je sowiso iets dynamisch wilt. Het is niet erg als iemadn het voor 100% aanpast, kan bv ook als hij zijn post zoveel bijwerkt dat er 3x meer info in staat. (heb ik ook wel eens, maar dan meestal nie in de start post)
Het zou natuurlijk helemaal goed zijn als moderators een oudere versie kunnen herstellen en dan de post kunnen locken, zodat dit soort dingen niet meer mogelijk zijn.
TS kan gewoon aanvullen/verbeteren in volgende posts
Het eerste bericht locken is wel een oplossing, we gaan dit onderling bespreken.
Nogmaals bedankt voor het melden Karl!
(Ik heb niet gezien of dat in dat topic ook was maar deze post hoort precies wel thuis in dit topic.)
mvg
@Jasper: Ook beginners kunnen Google gebruiken. Of vind jij dat een tool voor gevorderden?
Inderdaad, ik ben het helemaal eens met Niek. Beginners moet je juist hard aanpakken, dan leren ze het ten minste in 1 keer op de juiste manier, en dan word het ze mss ook duidelijk dat wij geen zoekrobot voor hen zijn.
Volgens mij leer je veel meer met een rustig en duidelijk antwoord.
Ik denk dat de meeste beginners zoiets hebben van "hij doet het niet, laat ik vragen waarom aan iemand die het snapt...". Als ze zelf al gegoogled hebben maar iets niet snappen, dan zullen ze vragen hoe iets werkt.
Ook is het zo, dat als je de error in google kopieert, in 99% van de gevallen een oplossing wordt gegeven of niet. Het gaat hier niet om het feit dat iemand het even niet snapt, nee het gaat erover dat er heel veel mensen komen die topics openen voor vragen die een 10 jarige met internet (google) nog kan oplossen. Er is niets mis met mensen helpen, maar je mag dan ook wel verwachten dat ze zelf ook wat moeite doen.
Naar mijn mening is het ook beter om gelijk te zeggen wat er allemaal mis is. Je kan nooit alles in een keer leren, maar je moet mensen ook niet het idee geven dat iets goed in elkaar gezet is als het eigenlijk zo lek als wat is.
Hoe vroeger je je realiseert dat beveiliging een issue is bij programmeren, hoe beter.
Als phphulp goed geprogrammeerd is wordt er nooit een update gedaan, het oude topic wordt beeindigd en het nieuwe opgevoerd. Dwz einddatum eraf en het topic is er weer