LeerHTML.nl
Ik heb gister mn layout helemaal veranderd, en HTML 4.01 Transitional Valid gemaakt en CSS valid.
Ik wil een review van voornamelijk de layout en de 'opbouw' van de site. Er is nog niet zoveel inhoud, omdat ik hier geen zin en tijd in/voor heb. Dus let maar niet te veel op het aantal pagina's.
Ik kan niet elke pagina helemaal validate maken, omdat ik ook dingen moet uitleggen en laten zien die niet correct zijn volgens mijn HTML versie, gedefinieerd in doctype. Maar de layout is valide.
http://www.leerhtml.nl
Gewijzigd op 08/04/2004 12:20:00 door PHP erik
geef eens een voorbeeld
enne volgens mij werken niet alle scriptjes goed, ik keek net naar een button script maar onmouseover deed zeer weinig (niets eigenlijk)
maarre.. ik gebruik bijvoorbeeld <xml> en dat 'mag' niet. Ik heb geen zin om dit 100 keer aan te passen. Ook waren er nog wat dingetjes, maar niets bijzonders op zich. Want dit werkt perfect op alle browsers
Hoewel de moraalridder in mij zegt: "standaarden zijn er niet voor niets, en al die kut browsers eten toch wel wat je ze voerd". Maar helaas heeft de moraalridder van de luiheid overmacht: ik ga niet 10 uur besteden aan elke pagina om de HTML valid te krijgen. Ik heb wel iets beters te doen.
Ik zal je mijn mening ook maar even doen, ik vind het er slechter op geworden, al die donkere kleuren, tis simpel qua lay-out waardoor mensen denken, nou snel naar een site die meer info erop heeft. tenminste daar vind ik het op lijken. als ik op z'on site kwam zou ik doorgaan naar ongeveer z'on site als phphulp. dit zijn kritieken die je kunnen laten denken over je site ;)
bedankt voor je commentaar, maar ik vind het grote BS
Lay-out ik vind hem wel goed. kijk uitstekend is hij natuurlijk nooit.
www.2advanced.com (niet zelf gemaakt) ziet er gelikt uit, en daar zeuren mensen zelfs over
ooo je 1 x kritiek het blad waar de tekst in staat vind ik soms te klein worden bijvoorbeeld bij beginner, die had ik toch een minimale grote gegeven en de
<body leftmargin='0'>
<div align='center'>
<table width='770'>
ach ik zeur ook maar wat....
Greetz From SUPER No0b
Quote:
tis simpel qua lay-out waardoor mensen denken, nou snel naar een site die meer info erop heeft.
Wat heeft layout nu weer met inhoud te maken?!
idd ... en het is niet bepaald een simpele layout, maarja..
maar mijn score blaadje:
(maybe is dat een idee voor het deel forum site reviews!)
Layout: 8; mooi gefotosoepte banner, lekker overzichtelijk met de links.
Inhoud: 9; CSS is volledig, goeie info over html tags
Overall: 9; Gewoon een goeie html\css hulp site, ik zal hem cker aanraden bij mensen die html willen leren.
Greetz
Verder wat op- en aanmerkingen op je teksten waar je eens over zou kunnen nadenken met de Pasen.. :D
- Je site is geschikt voor jongeren en geïnteresseerden. Maar als ik geïnteresseerd ben heeft mijn leeftijd er toch niets mee te maken?
- Je gebruikt heel veel 'ik' in je teksten. Ik denk niet dat je dat moet doen. Op die manier is het meer een homepage in de stijl van: 'Ik in een kajak in een stroomversnelling'. Voorbeeldje van je pagina: 'Ik zal nu in het voorbeeld de code geven voor bovenstaande button.' Persoonlijk zou ik iets in de trend van 'Hieronder treft u een voorbeeld van bovenstaande button aan' gebruiken.
- Je zoekfunctie. Hmm.. 'Het resultaat van' en dan in het oranje/geel je zoekwoord... Ik zou blauw doen. Geel komt nergens anders terug.
Verder heb ik er eigenlijk maar even snel doorheen gebladerd... Wat ik al zei, het ziet er goed uit, maar misschien is het niet 'strak genoeg' voor een pagina om te 'leren'.
Elwin
@ruimtekikker:
- de doelgroep is 'jongeren', maar natuurlijk MAG iedereen erop komen. daarom dus 'geinteresseerden'
- over dat 'ik'. dit geeft de mensen een persoonlijker gevoel, en op zich vind ik er niet veel mis mee. al heb ik hier wel over na zitten denken. ik ga zowiezo geen 'u' gebruiken, dat is de doelgroep niet
- je hebt gelijk over het oranje woord. ik heb de layout van de site net aangepast, maar had dit nog niet gedaan. ik zag het vanmiddag ook, en ik heb het NU aangepast, terwijl ik dit type :)
> Over het 'strakke' en 'clanachtige'.. het is wel clanachtig, maar aangezien het voor jongeren is, zullen ze dit wel een 'coole plaats' vinden om html te leren. Over het strakke: tsja.. eigen mening natuurlijk, ik vind het niet per se nodig. maar ik begrijp wat je bedoelt
Bedankt voor alle reviews, ik heb hier tenminste wat aan :)
Mijn laatste vraag: goedgekeurd of afgekeurd?
PS.
o ja.. over de snelheid. de server staat in LA, dus de ping is redelijk hoog (190ms meestal). Voor de rest is de snelheid eigenlijk wel goed, ik download vaak een 100mb.bin om te checken, en ik haal altijd mn 250kbyte/s op 2mbit lijntje, dus het is de ping.
Gewijzigd op 08/04/2004 22:44:00 door PHP erik
Maar ik vraag me af of het een persoonlijk karakter moet hebben. U is misschien ook niet het beste voorbeeld... Maar 'ik' zou ik toch vermijden.
Daarnaast.. je doelgroep is geen jongeren. Dan moet je een MSN/Xhale/Cu2 kloon worden. Je doelgroep is mensen die HTML willen leren.
Elwin
Het is leuk: een leuke layout?
Maar om Herman Finkers eens te quotes:
"Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig? Dat is volkomen overbodig? Denkt hij nu echt dat zo iets moet?"
Kortom: waarom een schreeuwerige layout? Ik geloof heel in functies in een ontwerp. Wanneer een plaatje/header/layout een bepaalde sfeer/beeld schept die iets toevoegd (en door iets toe te voegen moet het er toch lichtelijk mee te maken hebben?) aan bepaalde informatie is dat nuttig in mijn ogen.
Dit is 'webdesing'. Ik stoor me alleen aan de header die heel erg aanwezig is. Ook maakt het contrast grijs/zwart het minder aantrekkelijk om te bestuderen. Dat het voor jongeren is moet je misschien eerst in je inhoud en daarna (in mijn ogen subtieler!) in je layout verwerken. Een drukke layout met informatie over html, kan ik op één zin na niet uit afleiden dat het voor jongeren is.
Ook vind ik de navigatie van de site nog wel te wensen overlaten. Je hebt in de breedte, en in de lengte nog ruimte genoeg voor submenu's (om de onderdelen van het hoofdmenu nog eens fijn uiteen te zetten.
Kijk eens iets meer naar www.w3schools.com. Hier wordt html op een bijzonde rnuttige en overzichtelijke wijze uiteen gezet, voorbeelden die uitgewerkt zijn.
Quote:
en wat zit er in die bin?@thijs: thanks
PS.
o ja.. over de snelheid. de server staat in LA, dus de ping is redelijk hoog (190ms meestal). Voor de rest is de snelheid eigenlijk wel goed, ik download vaak een 100mb.bin om te checken, en ik haal altijd mn 250kbyte/s op 2mbit lijntje, dus het is de ping.
PS.
alleen maar 0000 ofzo?
want dan heeft het totaal geen nut, compressie zorgt wel voor die snelheid
weet iemand een site waar duidelijk staat hoe je een layout voor je cu2 kan maken?
Quote:
Ik zal je mijn mening ook maar even doen, ik vind het er slechter op geworden, al die donkere kleuren, tis simpel qua lay-out waardoor mensen denken, nou snel naar een site die meer info erop heeft. tenminste daar vind ik het op lijken. als ik op z'on site kwam zou ik doorgaan naar ongeveer z'on site als phphulp. dit zijn kritieken die je kunnen laten denken over je site ;)
neen dat niet ik vind het een goede layout alleen zou ik sommige pagina's onder catogieren laten vallen:
Html: Plaatjes , Buttons, Frames, ..
Php: ...
Css: ...
Niet alles door een