Leraal/hulp gezogt forum script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Menno Huizinga

Menno Huizinga

04/08/2012 07:59:42
Quote Anchor link
Hallo beste phpers.

Ik ben Menno.
Ik ben al even bezig met php en ik weet al een beetje zoals mysql aanlatenmaken en het mysql lezen.
Nu wil ik iets maken maar heb ik vrijwillig hulp/een leraar nodig.
Het liefst met skype daar zit ik alleen op.
Wat ik wil maken is zoiets: www.derpforum.nl
Mensen zeggen dat dit makkelijk is.
Wil iemand me helpen en een beetje leren?

MVG

Menno

Sorry als ik een beetje onduidelijk ben/was.

Toevoeging op 04/08/2012 08:17:16:

Oja het is ongeveer de bedoeling dat we ongeveer het derpforum naarmaken.
inverband met spammers daar

Toevoeging op 04/08/2012 08:17:38:

Maar wel iets anders
Gewijzigd op 04/08/2012 10:13:01 door Menno Huizinga

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 09:01:20

Obelix Idefix

Obelix Idefix

04/08/2012 08:41:23
Quote Anchor link
Pas je titel aub even aan. Geef je probleem, kort, aan. (Bijna) Iedereen die hier een vraag stelt wil geholpen worden.

Menno Huizinga op 04/08/2012 07:59:42:
Toevoeging op 04/08/2012 08:17:16:
Oja het is ongeveer de bedoeling dat we ongeveer het derpforum naarmaken.
inverband met spammers daar

Toevoeging op 04/08/2012 08:17:38:
Maar wel iets anders

Wat is jouw link met derpforum? Zou ze daar wat laten doen tegen spam, als het zo erg is.

Wil je het na(ar) maken? Kijk in de broncode. Denk wel aan copyright.
Zit je alleen nog met een stukje php.

Menno Huizinga

Menno Huizinga

04/08/2012 09:19:14
Quote Anchor link
Derpforum was eerst warrock-hack.nl maar deze site is zogoed als dood.
Nu hebben wij met meerdere leden agesproken dat ik een nieuw forum zou maken.
Het zou darom fijn zijn dat het een beetje hetzeflde is.
en ja alleen php.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

04/08/2012 09:40:42
Quote Anchor link
In de herkansing:
Obelix en Idefix op 04/08/2012 08:41:23:
Pas je titel aub even aan. Geef je probleem, kort, aan. (Bijna) Iedereen die hier een vraag stelt wil geholpen worden.

Hoeveel ervaring heb je?
Hoeveel tijd heb je al besteed aan php?
Wat heb je zelf al gemaakt?
Waarom moet jij het (in je eentje) doen, als meerdere mensen tot zo'n besluit komen. Dan kunnen zij toch helpen(?)

Want 'even' een forum in elkaar zetten, kost vermoedelijk toch wat meer tijd dan je denkt. Benieuwd of iemand daar vrijwillig aan wil meehelpen.

Je kunt natuurlijk altijd nog kijken naar iets als Joomla.
Gewijzigd op 04/08/2012 09:42:09 door Obelix Idefix

Menno Huizinga

Menno Huizinga

04/08/2012 09:43:09
Quote Anchor link
Ik heb niet alteveel ervaring omdat ik nog niet lang bezig ben ben eigelijk een beginner.
Als het kan script ik deheletijd.
Ik maak momenteel neit veel zelf ik script wel bezig met advanced torrentsite.
ik hoop dat iemand wil helpen

Obelix Idefix

Obelix Idefix

04/08/2012 09:59:22
Quote Anchor link
Nog een keer:
Obelix en Idefix op 04/08/2012 09:40:42:
In de herkansing:

Menno Huizinga

Menno Huizinga

04/08/2012 10:13:14
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 04/08/2012 09:59:22:
Nog een keer:
Obelix en Idefix op 04/08/2012 09:40:42:
In de herkansing:

Gedaan

Write Down

Write Down

04/08/2012 11:06:13
Quote Anchor link
Mag ik even bot zijn? Aan je schrijfstijl te zien, schat ik je ergens rond de 12 jaar oud. Dat is geen verwijt, integendeel. Daardoor ga ik er echter vanuit dat je nog niet erg veel PHP kent. Laat staan dat je HTML en CSS volledig onder de knie hebt zoals het zou moeten.

Zelf ben ik zelfs nog vroeger gestart dan jou (ten minste als mijn veronderstelling klopt). Op die leeftijd, wil je veel. Dat was toch althans bij mij en in mijn omgeving zo. Je wilt snel snel snel wat HTML, wat CSS en PHP leren om dan je droom te verwezenlijken. Daar is op zich niets mis mee, maar je zal al snel leren dat het niet erg realistisch is.

Daarom wil ik je ook geen valse hoop geven. De site die je wilt namaken, is inderdaad niet extreem moeilijk. Alleen, je hebt er toch al een degelijke basis voor nodig. Stel dat je met je huidige kennis de site toch ontwikkelt, zou dat wel is een grote teleurstelling kunnen worden. Enerzijds omdat je vaak nog niet de skills hebt om alles goed te laten werken, dus de gewenste bezoekersaantallen blijven weg. Anderzijds, is de kans groot dat je website wordt gekraakt.

Dit klinkt allemaal een beetje bot, maar ik bedoel dit echt goed. Ik wil je alleen maar waarschuwen dat je niet zomaar aan een project moet beginnen omdat je dat wil. Je moet echt bereid zijn om eerst jezelf grondig te verdiepen. Dat kan jammer genoeg niet op 1 week, maar daar gaan vaak maanden over.

Om je toch dan te helpen, hier op het forum heeft een moderator een aantal aardige tutorials geschreven. Dit in een duidelijk geschreven taal, bedoeld voor beginners. Misschien kan je de PHP Beginnershandleiding en de SQL Beginnershandleiding alvast eens grondig bekijken. 'Speel' er een beetje mee, en als je er niet uitkomt, kan je uiteraard terecht op dit forum.

Een andere tutorial die ik in mindere mate kan aanraden is die van Essetee. Inhoudelijk is deze tutorial zeker niet slecht. Maar... de code die er soms gebruikt wordt is niet altijd even netjes. Wat het voordeel van deze tutorial is, deze legt ook een beetje het software gedeelte uit. Hoe installeer je een webserver, een databaseserver, een editor, hoe gebruik je PhpMyAdmin, ... Dus misschien ook niet oninteressant om deze eens door te nemen.

Alvast veel succes toegewenst!

Eddy E

Eddy E

04/08/2012 11:08:04
Quote Anchor link
Ik kan niet anders dan Write Down beamen.
Gezogt....

Kom op: zelfs in groep 4 leren ze dat goed. En dat heeft niets met dyslexie te maken oid. Ik kan het weten, want ik ben (basisschool)leraar.

Write Down

Write Down

04/08/2012 11:21:27
Quote Anchor link
Eddy Erkelens op 04/08/2012 11:08:04:
Gezogt....

Kom op: zelfs in groep 4 leren ze dat goed. En dat heeft niets met dyslexie te maken oid. Ik kan het weten, want ik ben (basisschool)leraar.

Offtopic:
Zijn dit de 5/6/7 jarigen? (volgens Google) Ik ben me niet bewust van het Nederlands onderwijssysteem.
Gewijzigd op 04/08/2012 11:21:52 door Write Down

Menno Huizinga

Menno Huizinga

04/08/2012 11:22:39
Quote Anchor link
Ja het klopt ik ben 13
maar hoe ik phpmyadmin instaleer weet ik al namelijk al gedaan op localhost
Ik weet dat dit bogal moeilijk voor mij is drm zogt ik iemand die het mee ging maken dan leer ik er ook veel van

Toevoeging op 04/08/2012 11:23:39:

Eddy Erkelens op 04/08/2012 11:08:04:
Gezogt....

leuk maar ik ben blij dat ik van de basisschool af ben

Eddy E

Eddy E

04/08/2012 11:31:13
Quote Anchor link
Toch denk ik dat een aantal spellingslessen niet zouden misstaan:
bogal = nogal (kan een typefout zijn)
drm = daarom?
zogt = zocht
Je mist alle interpunctie...

Niet om te muggenziften of zo, maar 't geeft wel je leeftijd (danwel insteek) aan. Want je zal het vast wel goed kunnen: doe het dan ook.

Menno Huizinga

Menno Huizinga

04/08/2012 11:32:16
Quote Anchor link
Eddy Erkelens op 04/08/2012 11:31:13:
Toch denk ik dat een aantal spellingslessen niet zouden misstaan:
bogal = nogal (kan een typefout zijn)
drm = daarom?
zogt = zocht
Je mist alle interpunctie...

Niet om te muggenziften of zo, maar 't geeft wel je leeftijd (danwel insteek) aan. Want je zal het vast wel goed kunnen: doe het dan ook.

Oke bedankt.
Ik zal er voortaan beter op letten.

Write Down

Write Down

04/08/2012 11:41:32
Quote Anchor link
Samenwerken gaat in dit geval niet echt werken vrees ik. Ofwel zoek je iemand van je eigen niveau, en geraak je niet vooruit. Ofwel kom je iemand tegen die het wel kan, maar dan begrijp jij niets van de code.

Ik kan samen met jou een Engelstalig boek schrijven. Jij zegt het in het Nederlands, ik vertaal het. Maar de kans dat je er effectief iets van onthoudt is erg klein, omdat je geen kennis hebt van de Engelse taal. Dit is maar een voorbeeld, het kan zijn dat jij wel prima Engels begrijpt.

Daarmee wil ik je erop wijzen dat je eerst en vooral gewoonweg de basis moet leren.
Gewijzigd op 04/08/2012 11:42:05 door Write Down

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.