leukste woonstad?
Ik heb al best wat Nederlandse steden gezien, maar nog lang niet allemaal. Soms zie ik op tv wel eens een mooie stad of dorp voorbij komen en dan kan ik best verrast zijn door de schoonheid of mooie ligging ervan.
Mijn vraag is ... stel dat jij al het geld van de wereld zou hebben en je even geen rekening zou houden met familie en vrienden die in de buurt wonen ... waar in Nederland zou jij dan willen wonen? Welke stad of dorp zou je kiezen, en waarom? Er is geen goed of fout. De een woont graag in een hele drukke moderne stad, de ander juist weer in een rustig stadje aan zee of een dorpje in de natuur. Echt alles is mogelijk.
Dus stel ... ik geef jou nu een paar miljoen euro om ergens in Nederland een woning te gaan kopen, waar zou je gaan wonen, en waarom juist daar?
Doe mij maar een leuk groot huis in het Groene Hart tussen Woerden en Gouda met een flink gazonnetje, en eventueel een overdekt zwembad ;-)
Thanks voor je reactie :) Welk stad/dorp zou je dan specifiek kiezen?
Ik zou niet in Nederland blijven maar verhuizen naar Edinburgh in Schotland. Tot nu toe de mooiste stad die ik gezien heb.
Dat is valsspelen ;-) Het moet een Nederlandse stad of dorp zijn.
Overigens moet ik je wel gelijk geven dat het er mooi uitziet!
Nog meer reacties? In welke Nederlandse stad of dorp zou je het allerliefst wonen als je geld genoeg had?
Just kidding :p
Ik zou wel in Maastricht willen wonen eigenlijk :)
Gewijzigd op 07/12/2015 12:57:45 door Marthijn Buijs
(Wel denk ik dat ik dan een tweede huis in Umbrië zou kopen.)
Ja, Maastricht vind ik ook wel een mooie stad! Ik hou wel van dat Bourgondische. Jammer dat het niet aan zee ligt, dat was helemaal mooi geweest.
@Ward
Eindhoven de geeekste ... ;) Ik denk dat je daar inderdaad goed kan wonen, maar persoonlijk vind ik het niet een hele mooie stad ofzo, maar dat geldt voor veel Nederlandse steden. Vaak zijn ze zo recht toe recht aan. Maastricht heeft een wat Bourgondischer/ouderwetsere uitstraling. Dat vind ik wel mooi. Net als dat plaatje hierboven van Edinburgh ... dat zijn pas mooie gebouwen, maar volgens mij bestaat dat in Nederland niet. Maastricht komt dan denk ik het dichtst in de buurt.
Ozzie PHP op 07/12/2015 13:06:38:
Ja, Maastricht vind ik ook wel een mooie stad! Ik hou wel van dat Bourgondische. Jammer dat het niet aan zee ligt, dat was helemaal mooi geweest.
We hebben een dag strand :-)
Zelf zou ik eerder gaan voor een klein dorpje. Woon al mijn hele leven in steden. En als ik weer ga verhuizen, ga ik op zoek naar de rust ^^
Wat voor strand? Je woont zelf in Maastricht begrijp ik? Bevalt dat, is het een leuke stad?
Langs de (uitlopers van de) Maas, iets ten zuiden van de stad.
Ah oké, en dat is dan maar 1 dagje? Da's dan wel weer jammer ...
Een dagstrand kun je elke dag gebruiken, maar dus niet 's nachts :-p
Randy schreef hierboven, we hebben een dag strand, vandaar de verwarring :-)
Maar oké ... we hebben nu dus concreet Maastricht en Eindhoven als leuke steden. Nog meer leuke steden/dorpen in Nederland waar je graag zou wonen?
Ik zie nu idd de spatie ertussen.
IK woon niet in maastricht, kom er alleen dagelijks voor mijn werk.
Woon zelf 30km verderop in een stad. Maar zoals ik al eerder zei vind ik steden niks meer.
Mijn ouders wonen in een heel klein dorpje, daar zal je mij eerder naartoe zien verhuizen ^^
Alles is kut hier. Zodra ik de mogelijkheid heb om hier op te pleuren ben ik weg.
De mensen die hier wonen zijn ook kut. Je kan elkaar niet eens aanspreken op ene normale manier of je hebt al bonje met iemand.
Ook word er veel te weinig geleefd en teveel gewerkt, alles staat maar in het daglicht om werken.
Het is dat ik er geboren ben maar ik heb liever een ander land.
Haha, Rickert ... inderdaad is niet alles hier ideaal. Maar ja ... andere plekken zijn ook niet zaligmakend vrees ik. Het is overal wel wat.
Lekker klein (ik denk dat iedereen het moet opzoeken ;)), maar toch net groot genoeg om mensen te kennen en niet alles buiten het dorp te moeten halen.
Stad: ... Nieuwpoort? Dat is een stad, met stadswallen, stadhuis en toch zo klein dat er geen ellende is.
PHP Maarten op 07/12/2015 12:57:31:
De Amsterdamse Bijlmer lijkt me wel leuke wijk!
Ik heb er gewerkt.
Nog voor geen miljoen.
Naja... een week of zo dan.
Rickert Bombaklats op 08/12/2015 13:12:47:
Nederland, never van me leven land.
Alles is kut hier. Zodra ik de mogelijkheid heb om hier op te pleuren ben ik weg.
De mensen die hier wonen zijn ook kut. Je kan elkaar niet eens aanspreken op ene normale manier of je hebt al bonje met iemand.
Ook word er veel te weinig geleefd en teveel gewerkt, alles staat maar in het daglicht om werken.
Met zo'n instelling vind ik het opzich ook niet vreemd ;-) *Mompelt iets van* Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Een stad is mij te druk, te groot en chaotisch.. Heb zelf 1.5 jaar in Leeuwarden gewoont en me daar nooit op mijn gemak gevoelt ook al is het niet eens een hele grote stad. Geef mij maar een lekker klein dorp, waar je elkaar kent en je nog gedag tegen elkaar kunt zeggen. En waar het dorpsfeest (tentfeest) het hoogtepunt van het jaar is.
Sabaton Joakim op 09/12/2015 00:08:23:
Met zo'n instelling vind ik het opzich ook niet vreemd ;-) *Mompelt iets van* Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Een stad is mij te druk, te groot en chaotisch.. Heb zelf 1.5 jaar in Leeuwarden gewoont en me daar nooit op mijn gemak gevoelt ook al is het niet eens een hele grote stad. Geef mij maar een lekker klein dorp, waar je elkaar kent en je nog gedag tegen elkaar kunt zeggen. En waar het dorpsfeest (tentfeest) het hoogtepunt van het jaar is.
Rickert Bombaklats op 08/12/2015 13:12:47:
Nederland, never van me leven land.
Dat is een aanname, ben 2 jaar met een Spaanse vrouw gegaan en ben elke maand naar Spanje gevlogen om bij haar te zijn.
Als ik zag hoeveel dingen er voor kinderen gedaan werden en hoe de mensen altijd met elkaar omgingen (dus geen toerisme) was dat een wereld van verschil.
Ze woonde in een stad naast de grote stad en werkte in de grote stad en ook daar was iedreen even vriendelijk.
Daarom is Nederland zo verpaupert, alles moet maar kunnen hier hebben geen vastigheid en alles moet maar geld opleveren.
Vuurwerk, nee teveel overlast. Zwarte Piet, racisme. Kermis in de stad, te druk en kost teveel geld.
In Delft is er dit jaar geen schaatsbaan omdat de gemeente niet het kostenplaatje kan bedekken.
Doe dan iets anders of kleiner want het is een attractie van Delft.
Ik kom zelf uit Arnhem, maar ik woon op dit moment in Azewijn (Achterhoek). Ik zou opzich wel in Doetinchem willen wonen vanwege het OV en dat alles dicht bij elkaar ligt. Maar mijn droom is weer om naar Arnhem te gaan (Voor de studie Webdevelopment).