lightbox
en nu heb ik het zoals uitgelegd geimplementeerd op de site. alleen werkt het totaal niet. als ik de link naar de jquery library van google erin heb staan doet hij niks.. en wanneer ik deze weghaal dan krijg ik wel een lightbox maar dan blijft hij laden.. iemand enig idee wat er mis mee kan zijn?
bron: link
Handig om je code te zien :)
<script type="text/javascript" src="js/prototype.js"></script>
<script type="text/javascript" src="js/scriptaculous.js?load=effects,builder"</script>
<script type="text/javascript" src="js/lightbox.js"></script>
<link rel="stylesheet" href="css/lightbox.css" type="text/css" media="screen" />
Zorg dat ze de juiste verwijzingen krijgen naar de map etc.
Zet vervolgens in je body;
<a href="images/image-1.jpg" rel="lightbox" title="my caption">image #1</a>
Met de juiste verwijzing naar de plaatjes.
Dan zou het moeten werken.
Mocht je eerst een klein plaatje willen en als je daar vervolgens op klikt dat die dan vergroot. Dan moet je eerst je huidige plaatje verkleinen en die in een <a href> zetten en als je daar op klikt dat je dan het plaatje vergroot.
bedoel je de plaatjes die er raar uit zien op het moment? dat kwam even nadat de lightbox erin gezet heb.. ze horen het nu gewoon te doen. of bedoel je wat anders?
De plaatjes vliegen alle kanten op. Maar dat heb je al verholpen zie ik. En als ik op "View Design" aanklik gebeurt er niks.
ja daar ook deze vraag voor ... hij doet niks en als ik de google jquery link weghaal dan doet hij het wel maar dan blijft hij hangen op de load scherm..
Zou je misschien dat stuk script hier neer willen plakken?
en dit
Code (php)
en voor de rest heb ik enkel de lightbox scripts geinclude en klaar...
edit: als je console start zie je dat er foutmeldingen zijn alleen weet ik niet hoe deze op te lossen iemand een idee?
Gewijzigd op 21/03/2012 16:26:24 door Reshad F
Je moet daar wel in de href="#" een plaatje in zetten anders werkt het niet zoals je nu hebt ;)
maar dan krijg ik het niet in een lightbox.. maar wordt het een link
Als je nu ff dit doet.
<a href="images/work1.png" rel="lightbox" class="info">View design</a>
Zo gauw je dna op "View design" klik dan word images/work1.png vergroot op je scherm ;)
nee juist niet dan krijg ik het in een nieuwe pagina ( de afbeelding ) en geen lightbox te bekennen..
Want ik had dat probleem ook gehad maar dan klopt de verwijzingen niet...
edit: ik zie op de site van lightbox dat dit een veelvoorkomend probleem is.. en dat ik dan initLightbox() moet gebruiken om conflict tussen 2 scripts te voorkomen alleen zie ik niet zo een twee waar ik het plaatsen moet..
Toevoeging op 21/03/2012 17:01:57:
It doesn't work at all. The image opens up in a new page. What's wrong?
This is commonly caused by a conflict between scripts. Check your body tag and look for an onload attribute. Example:
<body onload="MM_preloadImages(‘/images/menu_on.gif’)…;">
A quick fix to this problem is to append the initLightbox() to the onload attribute as so:
<body onload="MM_preloadImages(‘/images/menu_on.gif’)…;initLightbox()">
Toevoeging op 21/03/2012 17:39:25:
edit: ik heb het werkend en het ligt inderdaad aan de google library die ik geinclude heb het werkt elkaar tegen.. hoe omzeil ik dit probleem door initLightbox() toe te passen?
Gewijzigd op 21/03/2012 16:58:33 door Reshad F
Toevoeging op 21/03/2012 19:08:11:
ik heb op internet gevonden dat dit een heel veelvoorkomend probleem is.. maar ik kom er niet uit hoe ik dit op zou moeten lossen kan er iemand meekijken?
link
Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt?
Joey zou je voortaan die hele oude topics niet willen bumpen maar naar verwijzen met een linkje :) ehm volgens mij had ik een andere lightbox genomen wat hierop gebaseerd was. toen heb ik ipv de jquery library te gebruiken de prototype gebruikt denk ik. als je verder vragen hebt kan je me pmen
Daarnaast: je hebt het kennelijk opgelost, maar hebt dit niet in je topic vermeld. Vind ik jammer. Was wel zo netjes geweest.