Ligt het aan mij of het boek?
Het komt eigelijk op hetzelfde neer als...
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$row['hallo'] = "hello";
$row['doei'] = "bye";
echo "$row['hallo'], $row['doei'].";
?>
$row['hallo'] = "hello";
$row['doei'] = "bye";
echo "$row['hallo'], $row['doei'].";
?>
wanneer ik dit uitvoer krijg ik de volgende error:
Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in c:\wamp\www\test\test.php on line 12
In het boek staat het precies zo beschreven. Maar ik zou echt niet weten wat er fout is.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$row['hallo'] = "hello";
$row['doei'] = "bye";
echo $row['hallo'].", ".$row['doei'];
?>
$row['hallo'] = "hello";
$row['doei'] = "bye";
echo $row['hallo'].", ".$row['doei'];
?>
Zou juist bij code in programmeerboeken extra op gecontroleerd moeten worden.
Anyway, welk boek gebruik je?
Tip: lees het gewoon door en kom daarna veelvuldig naar dit forum. Leer je veel meer van ;) :P
Kasper:
Tip: lees het gewoon door en kom daarna veelvuldig naar dit forum. Leer je veel meer van ;) :P
Ik kan dit alleen maar beamen en zeggen HIER op dit forum heb ik giga veel geleerd en leer ik nog steeds elke dag door de postings allemaal door te lezen en de oplossingen proberen te begrijpen en soms ook aan een oplossing helpen een antwoord te geven of te bewerkstelligen.
Suc6 met alles!!
Groet, lissy
Ja mee eens lissy, ik heb nog geen boek aangeraakt en alles van PHPHulp en andere sites / scripts geleerd :D
Over boeken: prima, zo veel mogelijk lezen. En zo veel mogelijk hier langs komen. EN - EN :-)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$row['hallo'] = "hello";
$row['doei'] = "bye";
echo "{$row['hallo']}, {$row['doei']}.";
?>
$row['hallo'] = "hello";
$row['doei'] = "bye";
echo "{$row['hallo']}, {$row['doei']}.";
?>
Als je nu zo iets had dan kon het wel zonder { en } :
Gewijzigd op 20/10/2005 11:15:00 door Martijn B
Het is overigens wel mogelijk om array references met quotes te gebruiken binnen een string: accolades eromheen.
Ik blijf dat nog steeds beter leesbaar vinden dan een oerwoud van quotes en concatenaties.
(en natuurlijk was Martijn me net weer voor ;-) )
Gewijzigd op 20/10/2005 11:23:00 door Willem vp
Ik snuffel al een heel poosje rond hier op phphulp, heb alleen nooit een account aangemaakt, het is wel heel handig :)
Het boek dat ik gebruik is trouwens "PHP5 en MySQL - Het complete handboek" van Academic Service. En het foutje waar ik het over had staat op blz. 297 (voor de mensen die het willen weten :)
Gewijzigd op 20/10/2005 11:49:00 door Dicenzo
Willem:
(en natuurlijk was Martijn me net weer voor ;-) )
8 minuten... Net voor?
Ja, ik werd even afgeleid tijdens het maken van mijn bericht. Het werk gaat natuurlijk voor (althans, dat is wat mijn baas moet denken ;-) )
Willem:
Ja, ik werd even afgeleid tijdens het maken van mijn bericht. Het werk gaat natuurlijk voor (althans, dat is wat mijn baas moet denken ;-) )
Helemaal mee eens. Maar phphulp kan ie toch niet tegen op.