lijst vanuit Excel met md5
Bedankt!
Dirk
Volgens mij heb je niet helemaal goed nagedacht over de gehele hoe-en-wat maargoed... Je kunt eenvoudig zelf een import php script maken, er zijn mooie functies voor... met een regel of 20 maak je een formuliertje die een csv-bestand uitleest en importeerd. Je kunt dan eenvoudigweg een bepaald veld hashen :).
Je wilt klant gegevens (van wat ik lees in een Excel bestand) zetten, en het wachtwoord NIET gehashed?
Daar is men tip op gooi gewoon alles in de db MySQL.
beter lezen
Ik wil mijn klanten met een mailing een inlognaam en wachtwoord sturen, zodat ze kunnen inloggen. De gegevens op zich hoeven niet gehashed, maar het wachtwoord wel.
@Arjan: je hebt gelijk, ik denk te moeilijk. Ik wou het csv-bestand via phpmyadmin importeren, maar kan net zo goed zelf een formuliertje bouwen die de wachtwoorden wel hashed. Soms heb je even een fris inzicht van iemand anders nodig. Bedankt!
Dirk
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dirk
Naast de tabel bedrijfsgegevens een tabel wachtwoorden draaien (met allemaal 40.000 random gegenereerde wachtwoorden).. En na het inloggen, met bedrijfsnaam uit je giga tabel, en het wachtwoord uit die andere tabel.. Dan kan je de data van het ingelogde bedrijf selecteren en ermee doen wat je wilt.. Exporteren naar excel bijvoorbeeld..
dirk, phpmyadmin is os dus mis kan je kijken hoe zij hun queries opbouwen :)
timmy schreef op 10.08.2007 10:36:
dirk, phpmyadmin is os dus mis kan je kijken hoe zij hun queries opbouwen :)
You don't wanna know ;) De ene reference naar de andere. Mja, ik heb me dan ook niet echt helemaal verdiept in dat stukje code.
@Johan: een aparte tabel genereren is een mogelijkheid, maar is m.i. niet de meest nette optie. Ik schrijf wel een scriptje!
In ieder geval bedankt voor jullie input!
Dirk
Zo nee, dan moet je ook zeker niet de moeite doen om eerst wachtwoorden te gaan hashen en dan te gaan mailen. Je kan dan namelijk niet meer het wachtwoord vermelden in je mailing (want dan moet je de hash gaan brute-forcen, wat voor 40.000 wachtwoorden een beetje veel is).
In dat geval zou je beter pas bij het maken van de mailing het wachtwoord laten genereren en dan wegschrijven in de DB.
Staan de wachtwoorden wel al in de MS Access DB / Excel-export, zou ik ze tijdelijk ongecodeerd in de MySQL-DB zetten en pas bij de mailing naar MD5-hashen. Zelfde reden: eenmaal MD5, altijd MD5.
Elwin
dan mail je iedereen hun gegevens
daarna doe je dit
UPDATE klanten SET password = MD5(password) WHERE mail = 'sent'
Dank Hipska, dat lijkt me idd het meest eenvoudig!