LIKE optie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »
Evoken

Evoken

17/01/2008 10:24:00
Quote Anchor link
Ik heb php script waar je wat invoert. vervolgens moet een ander script gaan controleren of wat je hebt ingevuld ($opbouwroute) overeenkomt met wat er in de database staat en als dit zo is bepaalde resultaten op het scherm tonen

Als ik aangeef met een = krijg ik ook resultaten alleen als ik LIKE gebruik krijg ik niks te zien.

Met like gebruik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<?php
$stmt2
= oci_parse($connection, "SELECT voorletters, voorvoegsel, portiers.naam, opbouwroute, stembureaus.stemdistrictnummer, straat, huisnummer, locatienaam, aantal_haspels, alarm, zeil FROM portiers FULL OUTER JOIN stembureaus ON portiers.stemdistrictnummer = stembureaus.stemdistrictnummer WHERE opbouwroute LIKE '%".$opbouwroute."%' ORDER BY naam"); ?>

Bij het script hieronder lukt het echter wel resultaten op het scherm te krijgen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<?php
$stmt2
= oci_parse($connection, "SELECT voorletters, voorvoegsel, portiers.naam, opbouwroute, stembureaus.stemdistrictnummer, straat, huisnummer, locatienaam, aantal_haspels, alarm, zeil FROM portiers FULL OUTER JOIN stembureaus ON portiers.stemdistrictnummer = stembureaus.stemdistrictnummer WHERE opbouwroute = '".$opbouwroute."%' ORDER BY naam");   ?>

Het probleem zit hem dus in het gebruik van LIKE in mijn eerste optie. Ik weet niet precies wat ik niet goed doe misschien gebruik van de %... Of misschien dat het iets met het declareren van de variabele te maken heeft

Ik wil like gebruiken omdat dingen die ingevuld worden nooit precies hetzelfde zijn als uit de tabel. De opbouwroute is bv 26A=01 dan zal men vaak 26A invullen..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Evoken

PHP hulp

PHP hulp

25/12/2024 21:04:20

- wes  -

- wes -

17/01/2008 10:28:00
Quote Anchor link
You dont really have any clue what you are talking about do you...

Begin eens met basis PHP en MySQL voordat je jezelf in dingen stort waar je onmogelijk zelf uit kan komen.

Evoken

Evoken

17/01/2008 10:32:00
Quote Anchor link
wes schreef op 17.01.2008 10:28:
You dont really have any clue what you are talking about do you...

Begin eens met basis PHP en MySQL voordat je jezelf in dingen stort waar je onmogelijk zelf uit kan komen.

En wat weet ik dan niet volgens jou ? als ik geen clue zou hebben van php en in mijn geval Oracle zou ik niet een zeer goed lopend aantal scripts hebben zelf gemaakt..

- wes  -

- wes -

17/01/2008 10:34:00
Quote Anchor link
'Het probleem zit hem dus in het gebruik van LIKE in mijn eerste optie. Ik weet niet precies wat ik niet goed doe misschien gebruik van de %... Of misschien dat het iets met het declareren van de variabele te maken heeft'

Declareren van variabelen, ik heb nog nooit iemand dat horen zeggen die weet wat hij doet in php.

Goedlopende zin ook, zo met al die leestekens. Ga zeau deaur!

Terence Hersbach

Terence Hersbach

17/01/2008 10:34:00
Quote Anchor link
opbouwroute = '".$opbouwroute."%'

dit is zoiezo fout (%).

maar waarom je geen resultaten krijgt met like, dat zou ik niet precies weten

@wes: 8 (nu 9) posts zegt niets over het niveau he ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach

- wes  -

- wes -

17/01/2008 10:39:00
Quote Anchor link
Terence, tis zn manier van posten en vraagstelling, in combo met de termen die hij gebruikt.

Evoken

Evoken

17/01/2008 10:43:00
Quote Anchor link
Declareren is idd heel wat anders sorry. Ik wist niet zo snel hoe ik het moest noemen, maar dan weet ik blijkbaar helemaal niks van php :') oke wat jij wilt..

wat betreft leestekens kijk eerst naar jezelf:

dont wordt volgens mij altijd nog als don't geschreven misschien een basis cursus engels volgen ?

@ terence

Ja ok daar dacht ik dus ook aan en ik krijg wel output maarja dat is een foutmelding die ik zelf heb gemaakt dat er niks in de database wordt gevonden.

- SanThe -

- SanThe -

17/01/2008 10:48:00
Quote Anchor link
Tover even de 'echte' foutmelding te voorschijn.

Jacco Engel

Jacco Engel

17/01/2008 10:49:00
Quote Anchor link
Ronald:

De tijd zal je leren
wes te negeren
zoals iedereen dat doet
zal ook jij leren hoe dat moet

En een schitterend stukje poezie krijg je er helemaal voor niets bij :P

- SanThe -

- SanThe -

17/01/2008 10:50:00
Quote Anchor link
Jacco schreef op 17.01.2008 10:49:
Ronald:

De tijd zal je leren
wes te negeren
zoals iedereen dat doet

Lol. ;-)))

- wes  -

- wes -

17/01/2008 10:56:00
Quote Anchor link
Zoals Shakespeare al zei en wat ik iedereen als reactie toch niet wil onthouden, al was het maar om mijn mening te verduidelijken:

Ik ben een wortel, voel mijn warmte

Evoken

Evoken

17/01/2008 11:09:00
Quote Anchor link
Jacco schreef op 17.01.2008 10:49:
Ronald:

De tijd zal je leren
wes te negeren
zoals iedereen dat doet

Bedankt voor de les hahaha =P.

@ SanThe.
Het werkt nu inmiddels. Doordat jij het had over de echte fout op het scherm te toveren ging ik kijken naar mijn eigen error en kwam ik tot de conclusie dat er eerst een vergelijking wordt gedaan met dat opbouwnummer in een query (niet gepost) Daarna moet er bepaalde resultaten van een andere query (wel gepost) ook aan de LIKE eisen moeten voldoen voordat deze geprint worden, maar de 1ste query moet wel succesvol afgehandeld worden. Kortom ik deed LIKE alleen bij de laaste query gebruiken(die bepaalde resultaten moet geven) en niet bij mijn eerste (waar een vergelijking in wordt gemaakt) Bij de vergelijking had ik dus nog = van plaats like staan wat de eigen foutmelding geeft en vervolgens niet de 2e query zal uitvoeren en de boel moet afkappen.

Sorry voor de misschien onduidelijke uitleg maar ik begrijp nu zelf wat ik fout heb gedaan thx !

Jacco Engel

Jacco Engel

17/01/2008 11:11:00
Quote Anchor link
Je moet wel aan je interpunctie (scrabblewoord!!!!!!)(geef ff een link naar de vandale als de spelling niet klopt) werken want dat lange verhaal kan ik maar weinig uit wijs worden behalve dat je probleem is opgelost
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel

Evoken

Evoken

17/01/2008 11:28:00
Quote Anchor link
Ik moet inderdaad op mijn gebruik van leestekens letten daar heeft wes ook gelijk in. Maar wes maakt zelf ook fouten. Ik vind het een beetje: De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Ik zal voortaan beter opletten als ik wat post sorry. Bedankt voor jullie hulp/advies.

Frank -

Frank -

17/01/2008 11:30:00
Quote Anchor link
Evoken schreef op 17.01.2008 11:28:
Maar wes maakt zelf ook fouten.
Hallo zeg, trap je me daar even een openstaande deur in!

@Wes: :-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.