LIKE optie
Als ik aangeef met een = krijg ik ook resultaten alleen als ik LIKE gebruik krijg ik niks te zien.
Met like gebruik:
Code (php)
1
2
2
<?php
$stmt2 = oci_parse($connection, "SELECT voorletters, voorvoegsel, portiers.naam, opbouwroute, stembureaus.stemdistrictnummer, straat, huisnummer, locatienaam, aantal_haspels, alarm, zeil FROM portiers FULL OUTER JOIN stembureaus ON portiers.stemdistrictnummer = stembureaus.stemdistrictnummer WHERE opbouwroute LIKE '%".$opbouwroute."%' ORDER BY naam"); ?>
$stmt2 = oci_parse($connection, "SELECT voorletters, voorvoegsel, portiers.naam, opbouwroute, stembureaus.stemdistrictnummer, straat, huisnummer, locatienaam, aantal_haspels, alarm, zeil FROM portiers FULL OUTER JOIN stembureaus ON portiers.stemdistrictnummer = stembureaus.stemdistrictnummer WHERE opbouwroute LIKE '%".$opbouwroute."%' ORDER BY naam"); ?>
Bij het script hieronder lukt het echter wel resultaten op het scherm te krijgen.
Code (php)
1
2
2
<?php
$stmt2 = oci_parse($connection, "SELECT voorletters, voorvoegsel, portiers.naam, opbouwroute, stembureaus.stemdistrictnummer, straat, huisnummer, locatienaam, aantal_haspels, alarm, zeil FROM portiers FULL OUTER JOIN stembureaus ON portiers.stemdistrictnummer = stembureaus.stemdistrictnummer WHERE opbouwroute = '".$opbouwroute."%' ORDER BY naam"); ?>
$stmt2 = oci_parse($connection, "SELECT voorletters, voorvoegsel, portiers.naam, opbouwroute, stembureaus.stemdistrictnummer, straat, huisnummer, locatienaam, aantal_haspels, alarm, zeil FROM portiers FULL OUTER JOIN stembureaus ON portiers.stemdistrictnummer = stembureaus.stemdistrictnummer WHERE opbouwroute = '".$opbouwroute."%' ORDER BY naam"); ?>
Het probleem zit hem dus in het gebruik van LIKE in mijn eerste optie. Ik weet niet precies wat ik niet goed doe misschien gebruik van de %... Of misschien dat het iets met het declareren van de variabele te maken heeft
Ik wil like gebruiken omdat dingen die ingevuld worden nooit precies hetzelfde zijn als uit de tabel. De opbouwroute is bv 26A=01 dan zal men vaak 26A invullen..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Evoken
Begin eens met basis PHP en MySQL voordat je jezelf in dingen stort waar je onmogelijk zelf uit kan komen.
wes schreef op 17.01.2008 10:28:
You dont really have any clue what you are talking about do you...
Begin eens met basis PHP en MySQL voordat je jezelf in dingen stort waar je onmogelijk zelf uit kan komen.
En wat weet ik dan niet volgens jou ? als ik geen clue zou hebben van php en in mijn geval Oracle zou ik niet een zeer goed lopend aantal scripts hebben zelf gemaakt..
Declareren van variabelen, ik heb nog nooit iemand dat horen zeggen die weet wat hij doet in php.
Goedlopende zin ook, zo met al die leestekens. Ga zeau deaur!
dit is zoiezo fout (%).
maar waarom je geen resultaten krijgt met like, dat zou ik niet precies weten
@wes: 8 (nu 9) posts zegt niets over het niveau he ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach
Terence, tis zn manier van posten en vraagstelling, in combo met de termen die hij gebruikt.
wat betreft leestekens kijk eerst naar jezelf:
dont wordt volgens mij altijd nog als don't geschreven misschien een basis cursus engels volgen ?
@ terence
Ja ok daar dacht ik dus ook aan en ik krijg wel output maarja dat is een foutmelding die ik zelf heb gemaakt dat er niks in de database wordt gevonden.
Tover even de 'echte' foutmelding te voorschijn.
De tijd zal je leren
wes te negeren
zoals iedereen dat doet
zal ook jij leren hoe dat moet
En een schitterend stukje poezie krijg je er helemaal voor niets bij :P
Jacco schreef op 17.01.2008 10:49:
Ronald:
De tijd zal je leren
wes te negeren
zoals iedereen dat doet
De tijd zal je leren
wes te negeren
zoals iedereen dat doet
Lol. ;-)))
Ik ben een wortel, voel mijn warmte
Jacco schreef op 17.01.2008 10:49:
Ronald:
De tijd zal je leren
wes te negeren
zoals iedereen dat doet
De tijd zal je leren
wes te negeren
zoals iedereen dat doet
Bedankt voor de les hahaha =P.
@ SanThe.
Het werkt nu inmiddels. Doordat jij het had over de echte fout op het scherm te toveren ging ik kijken naar mijn eigen error en kwam ik tot de conclusie dat er eerst een vergelijking wordt gedaan met dat opbouwnummer in een query (niet gepost) Daarna moet er bepaalde resultaten van een andere query (wel gepost) ook aan de LIKE eisen moeten voldoen voordat deze geprint worden, maar de 1ste query moet wel succesvol afgehandeld worden. Kortom ik deed LIKE alleen bij de laaste query gebruiken(die bepaalde resultaten moet geven) en niet bij mijn eerste (waar een vergelijking in wordt gemaakt) Bij de vergelijking had ik dus nog = van plaats like staan wat de eigen foutmelding geeft en vervolgens niet de 2e query zal uitvoeren en de boel moet afkappen.
Sorry voor de misschien onduidelijke uitleg maar ik begrijp nu zelf wat ik fout heb gedaan thx !
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel
Ik zal voortaan beter opletten als ik wat post sorry. Bedankt voor jullie hulp/advies.
Evoken schreef op 17.01.2008 11:28:
Hallo zeg, trap je me daar even een openstaande deur in!Maar wes maakt zelf ook fouten.
@Wes: :-)