Limiet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

14/09/2022 19:37:56
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ik heb een request systeem gemaakt alleen nu wil ik dat als iets al is aangevraagd dat die dan in 60 minuten nite meer aangevraagd kan worden.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

29/12/2024 14:08:18

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/09/2022 19:53:58
Quote Anchor link
Opslaan in de database met de huidige datum en tijd uit NOW().

En dan kan je met deze query kijken of deze binnen een uur valt.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT iets, dit, dat
FROM tabel
WHERE last_used + INTERVAL 1 HOUR > NOW()

Gaat dat lukken, denk je?

Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

14/09/2022 20:11:21
Quote Anchor link
Ik ga t proberen bedankt alvast als het niet lukt laat ik wat weten

Toevoeging op 14/09/2022 20:18:31:

ik heb nu dit maar dat lukt niet:

$records = mysqli_query($db,"select artiest from verzoeken WHERE tijd + INTERVAL 1 HOUR > NOW()"); // fetch data from database

while($data = mysqli_fetch_array($records))
{
?>
<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="0;URL=../geblokt/gebruiker-geblokt.html">
Code (php)
1
2
3
<?php
}
?>

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/09/2022 20:22:37
Quote Anchor link
Je moet juist tellen of het aantal groter is dan 0. Nu haal je alles op, wat totaal wat anders is.
Gewijzigd op 14/09/2022 20:25:10 door - Ariën -

Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

14/09/2022 20:24:12
Quote Anchor link
Heeft u toevallig een voorbeeld

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/09/2022 20:26:13
Quote Anchor link
mysqli_num_rows en een if-constructie.

Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

14/09/2022 21:04:57
Quote Anchor link
Ik heb hem nu zo.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
include '';

$id = $_GET['id']; // get id through query string
$artiest = mysqli_real_escape_string($conn, $_REQUEST['artiest']);

if ($conn->connect_error) {
    //breek de code hier af als de verbinding mislukt
    die("Verbinding met de databank is mislukt: " . $conn->connect_error);
}

//selecteer alle rijen van de tabel 'articles'
$sql = "select artiest='$artiest' from verzoeken WHERE tijd + INTERVAL 1 HOUR > NOW()";

//bewaar het resultaat van de zoekopdracht
$result = $conn->query($sql);

//als het aantal rijen groter is dan 0, zet de rijen dan om in HTML
if ($result->num_rows > 0) {
    // maak een "loop" door alle rijen
    while($row = $result->fetch_assoc()) {

?>

<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="0;URL=limit1.php">
Code (php)
1
2
3
4
<?php
}
    }

?>

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/09/2022 21:22:33
Quote Anchor link
Waarom nog een loop? Je wilt enkel tellen.
Niet tig meta-tags plaatsen.
Gewijzigd op 14/09/2022 21:23:05 door - Ariën -

Ivo P

Ivo P

15/09/2022 09:44:33
Quote Anchor link
Even los van het probleem zelf: stel dat je 15000 records in je lijst hebt staan.

Dan zegt de voorgestelde query:
WHERE tijd + INTERVAL 1 HOUR > NOW()
dus pak voor elk record het veld "tijd" en tel daar 1 uur bij op. Vergelijk dat met de huidige tijd.

Dat zijn dus 15000 berekeningen voor je database.

Draaien we het om:
WHERE tijd > NOW() - INTERVAL 1 HOUR

Dan is het 1 berekening, namelijk huidige tijd - 1 uur en de uitkomst van deze ene berekening kan vervolgens tegen de 15000 waarden aan gehouden worden om te vergelijken.
Als je dan ook nog eens een index op die kolom hebt, wordt het nog eenvoudiger voor je database.

Alternatief zou nog zijn om de kolom niet te vullen met het tijdstip "opgevraagd" maar met "geblokt tot" en dan direct bij opslaan de huidige tijd + 1 uur op te slaan.

Toevoeging op 15/09/2022 09:47:29:

Over het probleem zelf:

Je vraagt nu alle records op die geblokt zijn.

stel hij was opgevraagd 15 minuten geleden. Dus WHERE 9:30 + 1 UUR > 9:45

Dat zijn volgens mij nu net de records die je _niet_ wilde hebben.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/09/2022 11:56:19
Quote Anchor link
Ivo is goed wakker :-) * thumbs up *

Dan zou de query volgens mij dus zo moeten worden.

WHERE tijd < NOW() - INTERVAL 1 HOUR

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2022 12:00:32
Quote Anchor link
Het ging overigens niet om het ophalen, maar om te kijken of er wel (geblokte items) of geen records zijn.
Een whileloop om steeds een redirect te herhalen is overigens vreemd, en ook onnodig.

Aan de hand van het aantal gevonden items, kan je dus prima een foutmelding aangeven met dat een item al op de lijst staat en dus geblokkeerd is. Maar die query optimalisatie is wel weer beter. :-)
Gewijzigd op 15/09/2022 12:01:26 door - Ariën -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/09/2022 12:03:30
Quote Anchor link
- Ariën - op 15/09/2022 12:00:32:
Het ging overigens niet om het ophalen, maar om te kijken of er wel (geblokte items) of geen records zijn.

"... nu wil ik dat als iets al is aangevraagd dat die dan in 60 minuten nite meer aangevraagd kan worden."

Ik vermoed dat hij uitsluitend de items wil tonen die niet geblokkeerd zijn, en die dus nog geselecteerd kunnen worden.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2022 13:13:42
Quote Anchor link
Ik kan in zijn reactie niet echt opmerken dat hij iets wilt tonen uit de database.

Het enig wat ik Marcel zie doen is dit:
Code (php)
1
<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="0;URL=../geblokt/gebruiker-geblokt.html">

Maar dat is niet meer dan het doorsturen naar een andere pagina. Iets wat je niet via een loop hoeft te doen.
Het komt meer over als een denkfoutje.
Gewijzigd op 15/09/2022 13:14:21 door - Ariën -

Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

15/09/2022 13:32:04
Quote Anchor link
Ik denk een beetje onduidelijk ik zal het uitleggen (tevens die blok hoort er niet bij. Hij gaat doorsturen naar een andere pagina.

Wat ik dus wil is.

Een luisteraar vraag een verzoek aan met een artiest als die artiest is aangevraagd mag hij het komende uur niet meer worden aangevraagd. Tevens wil ik dat de dj zelf de tijd kan invullen hoe lang het moet duren dat het weer mag dus kan ook 2 uur zijn Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
Gewijzigd op 15/09/2022 13:35:53 door Marcel Veenendaal

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2022 14:23:16
Quote Anchor link
Die loop heb je echt niet nodig. Volgens Ivo moet je de query aanpassen naar.

Code (php)
1
2
3
SELECT iets, dit, dat
FROM tabel
WHERE tijd < NOW() - INTERVAL 1 HOUR

Kijk hier eerst eens naar door droog te testen in phpMyAdmin of waar je jouw database maar mee beheert.

Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

15/09/2022 14:54:37
Quote Anchor link
SELECT * FROM verzoeken WHERE artiest='$artiest' And tijd >= NOW() - INTERVAL 1 HOUR

deze werkt in phpmyadmin

Maar nu wil ik als die uur nog niet om is dat de pagina word doorgelinkt
Gewijzigd op 15/09/2022 15:04:51 door Marcel Veenendaal

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2022 15:09:48
Quote Anchor link
Kijk eens naar je resultaat. Je ziet dus alles wat niet ouder is dan een uur.
Aan de hand daarvan kan je dus bepalen met mysqli_num_rows() dan als het aantal groter is dan 0, dat het om een item gaat die al aangevraagd is.

En waarom zou je willen doorsturen, en niet gewoon netjes een foutmelding geven op dezelfde pagina?
Gewijzigd op 15/09/2022 15:10:41 door - Ariën -

Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

15/09/2022 15:12:06
Quote Anchor link
ja dat is wel slimmer idd foutmelding geven

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2022 15:18:15
Quote Anchor link
Vooral vanwege de F5'ers die anders op de errorpagina blijven hangen.

Marcel Veenendaal

Marcel Veenendaal

15/09/2022 15:55:55
Quote Anchor link
Bedankt het werkt ik heb nu dit:

select * from verzoeken WHERE artiest='$artiest' and tijd >= NOW() - INTERVAL 1 HOUR

nu wil ik alleen nog dat hij het uur ophaalt uit een andere database genaamd aantal, dat lukt nog niet echt

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2022 16:54:45
Quote Anchor link
Hoezo een andere database?
Ik denk dan eerder na dat je dit beter in PHP kan afhandelen met strtotime() in plaats van deze query.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.