Link include, hoe???

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Nieko

Nieko

24/02/2007 14:06:00
Quote Anchor link
Ik heb wat gezocht hier op de site en via google maar ik krijg het niet gevonden..
Ik wil via include hetzeflde hebben als dat je werkt via Iframe's, alleen bijv. bij gratis lycos krijg je bij Iframe's 2x reclame en IE6 (IE7 weet ik zo niet) kan bij css de functie "transparent" niet lezen/weergeven.. Met het gevolg dat mijn site rommelig word, met include kan ik dit als het goed is oplossen.. Maar nou is het probleem dat ik niet kan vinden hoe ik het moet toe passen, dus als er nergenst op is geklikt dat dan gewoon de pagina home.php word weergegeven en zodra je bijv. op de link van het gastenboek klikt dat je dan de pagina van het gastenboek krijgt..

Ik heb wel iets wat dicht in de buurt kwam gevonden, maar dit werkt via een keuze menu in een <form> gedeelte.. Alhier, maar hoe kan ik dat dan maken dat ik dat bijv. via gewoone HTML code kan laten include dus via <a></a>.. Als dat niet gaat, hoe dan wel?

Alvast bedankt voor je hulp!

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 19:50:49

Joren de Wit

Joren de Wit

24/02/2007 14:22:00
Quote Anchor link
Je kunt in de url een GET variabele meegeven waarin je aangeeft welke pagina geinclude moet worden. Kijk eens naar dit voorbeeld, hier zul je vast wel wat aan hebben.

Nieko

Nieko

24/02/2007 16:30:00
Quote Anchor link
Dus dan krijg je zo iets:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a onClick="<?php include(_GET['gastenboek']); ?>" targret="code">Gastenboek</a>

Of heb ik dat dan verkeerd?
Ik zal het dalijk eens probeeren..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nieko

Daan

Daan

24/02/2007 16:35:00
Quote Anchor link
Neej, dan krijg je (denk ik, heb het voorbeeld niet gelezen)

Code (php)
1
<a onClick="?page=home">Home</a>

en

Code (php)
1
2
3
switch($_GET['page']) {
    case "home": include "home.php";
}

- SanThe -

- SanThe -

24/02/2007 16:35:00
Quote Anchor link
Include zet je op de plaats waar die inhoud moet komen. Nu zet jij het hele gastenboek in de link en dat gaat echt niet goed.

Bart van der veen

bart van der veen

24/02/2007 17:02:00
Quote Anchor link
Nieko schreef op 24.02.2007 16:30:
Dus dan krijg je zo iets:
Code (php)
1
<a onClick="<?php include($_GET['gastenboek']); ?>" //$-teken niet vergeten targret="code">Gastenboek</a>

Of heb ik dat dan verkeerd?
Ik zal het dalijk eens probeeren..

Joren de Wit

Joren de Wit

24/02/2007 17:12:00
Quote Anchor link
Ik zou zeggen, kijk nog eens goed naar het voorbeeld. Speel er even mee, en kijk hoe de url meeveranderd als je een andere pagina selecteert.

Patrick

patrick

24/02/2007 17:51:00
Quote Anchor link
Je kan toch gewoon alpha filter gebruiken in CSS om te zorgen dat iets ook in IE tranparant wordt ? -moz-opacity werkt inderdaad alleen in Firefox, maar volgens mij als je ook alpha filter erin zet zou het moeten werken.

Met include_once() kun je zorgen dat iets op iedere pagina zichtbaar wordt net als met iframes.

En als je linkje wilt plaatsen dan zul je dit gewoon code in je a href moeten schrijven.

Nieko

Nieko

24/02/2007 21:07:00
Quote Anchor link
Daan's oplossing werk :) maar:
Ik heb een test pagina gemaakt en daar staat 1x Hoi op.. Als ik die nu open dan komt er 2x Hoi te staan dus: Hoi Hoi.. Komt dat doordat die pagina (wel opgeslagen als .php) helemaal gewoon HTML is?
En hoe zorg ik ervoor dat ik ook een index pagina heb? Dus bij het openen van de website dat er wel iets staat? Ik heb include_once() gedaan maar nadat ik op bijv. Gastenboek drukte stond de tekst van de index pagina er nog onder.. Oplossing?

Nieko

Nieko

25/02/2007 14:28:00
Quote Anchor link
Ik denk dat ik bijna een oplossing heb voor de index.. Dus dat als de pagina word geopend dat er dan iets komt te staan op de plek van de incude's (anders krijg je een veld met bijv. alleen de link Gastenboek en Hoi en komt er onder zeg maar niks te staan).
IK heb wat zitten klote met if en else, dit komt er uit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
    <div id="container">
<a href="?page=home">Gastenboek</a> <a href="?page=hoi">Hoi</a><br>
        <?php
        if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'GET')
        {

if(isset($_GET['page']))
            {

check_page($_GET['page']);
            }

if($_GET['page'] != "home.php, hoi.php"){
include('bla.php');
}

else{
switch($_GET['page']) {
case
"home": include "home.php";
}

switch($_GET['page']) {
case
"hoi": include "hoi.php";
}
}

?>

</div>

Dit scirpt is gebaseerd op de "container" van het script van deze pagina en een stuk van Daan's oplossing (natuurlijk heb ik de rest van het script er ook bij staan).
Het probleem is echter dat ik een phase error krijg op include('bla.php');. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Joren de Wit

Joren de Wit

25/02/2007 14:39:00
Quote Anchor link
Maar de check_page() functie die ik in mijn voorbeeld script heb staan, doet al wat jij nu op de regels 10 t/m 20 hebt staan. Dat is dus dubbel op. Als je mijn voorbeeld wilt gebruiken, zul je de check_page() functie moeten aanpassen. Zo niet, dan zul je die functie er helemaal uit moeten laten.

Nieko

Nieko

25/02/2007 14:43:00
Quote Anchor link
Maar hoe zit dat dan? Ik moet ergenst dan een inculde maken of zo? Ik snap het niet helemaal, sorry. Op www.php.nl is er ook niks over te vinden..

Joren de Wit

Joren de Wit

25/02/2007 14:51:00
Quote Anchor link
Als je kijk naar mijn script, dan zie je dat ik gebruik maak van de functie check_page(). Dit is een functie die ik zelf geschreven heb zoals je helemaal aan het begin van het script ziet.

Die functie doet het volgende:
- Controleren of de opgegeven pagina toegestaan is.
- Controleren of de opgegeven pagina bestaat.

Als dat zo is, wordt de pagina door de functie zelf geinclude. Dat hoef je dus niet meer op een andere plaats in je script op te nemen. Het aanroepen van deze functie is dan voldoende.

ps. Ik zie nu dat die functie niet helemaal netjes is, zal hem eerst eens herschrijven...
pps. Aangepast.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Nieko

Nieko

25/02/2007 14:59:00
Quote Anchor link
Oh dus je hebt bijv. alle pagina's in een map /paginas/ staan, daar staat ook een index pagina in en die incude hij dan...
Dan zal bij mij de fout wel zijn dat ik de main index pagina en de index die geincude moet worden in 1 map heb staan zal eens wat anders doen..

EDIT,,
Nop werkt niet..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nieko

Joren de Wit

Joren de Wit

25/02/2007 15:06:00
Quote Anchor link
Wat je dus zou kunnen doen is bijvoorbeeld:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if(isset($_GET['page']))
{

}

else
{
    include('index.php');
}

?>

Nieko

Nieko

25/02/2007 16:30:00
Quote Anchor link
Tja ik heb dat dus in de container gezet en het werkt niet, want hij geeft als error:
Fatal error: Cannot redeclare check_page() (previously declared in /data/members/free/tripod/nl/c/o/n/conquer/htdocs/nl2br_test/index.php:2) in /data/members/free/tripod/nl/c/o/n/conquer/htdocs/nl2br_test/index.php on line 2
"Line 2" is dus function check_page($page)..
Ik heb de code nu dus zo neer gezet:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<div id="container">
        <?php
        {

if(isset($_GET['page']))
            {

}

else
             {
             include('index.php');
             }
       }

switch($_GET['page']) {
case
case
}

?>

</div>

In deze positie werkt hij het best..
Ik krijg dus alleen die error, zet ik hem appart neer in de container layer dan krijg ik gewoon hetzelfde.. Dus zo:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<div id="container">
        <?php
        {

if(isset($_GET['page']))
            {

}
        }

switch($_GET['page']) {
case
case
}

?>

<?php
  if(isset($_GET['page']))
  {

}

else
  {
    include('index.php');
  }

?>

</div>

De directroy map is in iedergeval goed..

Joren de Wit

Joren de Wit

25/02/2007 16:34:00
Quote Anchor link
Die tweede is toch drie-dubbelop? Zelfs dit is overbodig in het eerste deel:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
switch($_GET['page']) {
case
case
}

?>

Aangezien je dit in de check_page() functie kunt verwerken. Het enige dat je dus in principe nodig hebt is:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
  if(isset($_GET['page']))
  {

}

else
  {
    include('index.php');
  }

?>

Dat is het enige dat je neerzet op de plaats waar een pagina geinclude moet worden...

Nieko

Nieko

25/02/2007 16:53:00
Quote Anchor link
Hoezo 3-dubbelop? Ik heb ook gedaan wat je daar als laatste zegt (gewoon de code neer zetten op de plek waar de pagina weergegeven moet worden, dus in de container layer).
En dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
switch($_GET['page']) {
case
case
}

?>

Is de code voor de links (dus als je op de link "Hoi" drukt dat hij dan de pagina Hoi inculde)..

Joren de Wit

Joren de Wit

25/02/2007 17:00:00
Quote Anchor link
Maar dat is het hem nou juist, die functie check_page() include die pagina al...

Je kunt ook die hele functie check_page() weglaten en alleen dit neerzetten:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
switch($_GET['page']) {
case
case
}

?>

Je moet het alleen niet allebei gaan gebruiken.

Nieko

Nieko

25/02/2007 17:10:00
Quote Anchor link
Het grootste probleem is dat hij dan niet werkt...
Je hebt dus op Line 2, fuction check_page($page). Dus volgens jou zou die functie het al moeten doen.. Maar dat doet hij niet..
Of is het juist op Line 51 (mijn code) dat hij dat daar doet?
Ik zal hier even mijn code posten wat hij nu is en het test URL
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
<?php
function check_page($page)
{

// $dir: locatie van de te includen paginas.
    // $ext: extensie van de te includen paginas.
    // $allowed: array met namen van paginas die geinclude mogen worden.

$dir = 'paginas/';
    $ext = '.php';
    $allowed = array('index', 'home', 'hoi');

// Controleer of er een pagina opgegeven is.
    if(isset($_GET['page']))
    {

$page = strtolower($_GET['page']);

// Controleer of pagina wel geinclude mag worden.
        if(in_array($page, $allowed))
        {

// Controleer of de pagina daadwerkelijk bestaat.
            if(file_exists($dir.$page.$ext))
            {

include($dir.$page.$ext);
            }

else
            {
                echo '<p><i>De pagina '.$dir.$page.$ext.' bestaat niet.</i></p>';
            }
        }

else    
        {
            echo '<p><i>Het is niet toegestaan om deze pagina te includen.</i></p>';
        }
    }
}

?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title></title>  
</head>

<body>

<div id="container">
        <?php
        {

if(isset($_GET['page']))
            {

}
        }

switch($_GET['page']) {
case
case
}

?>

</div>

<div id="code">
<?php
$filename
= basename($_SERVER['PHP_SELF']);
highlight_file($filename);
?>

</div>
</body>
</html>

En mijn test URL http://members.lycos.nl/conquer/nl2br_test/
Op het test URL draait nu precies het script wat hier boven staat.

Joren de Wit

Joren de Wit

25/02/2007 17:14:00
Quote Anchor link
Dat komt waarschijnlijk omdat je $dir verkeerd ingesteld hebt. Zoals het ernaar uitziet staan de te includen pagina's in dezelfde map als het script. Bij $dir moet je dan niets invullen, het gaat namelijk om de relatieve locatie t.o.v. het script.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.