link met php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kkkkk k

kkkkk k

28/07/2006 23:01:00
Quote Anchor link
Beste allemaal,

Ik ben bezig mijn site met php te schrijven maar nu wil ik dat het volgende gebeurd en ik krijg het niet werkend.

Mijn pagina werkt met includes in plaats van met frames. als voorbeeld heb ik include('$top'). aan het begin van de pagina heb ik de variabele top aangegeven.

if (!$_SESSION['top']){$_SESSION['top'] = "top/top.php";} else {}
$top = $_SESSION['top'];

Nu wil ik dat als er op een link geklikt wordt dat dan de de variabele Session['top'] wordt aangepast en de pagina wordt gerefreshd zodat de juiste pagina geinclude wordt maar ik kan nergens vinden hoe je als je een op een link klikt je php kan toevoegen. Kan iemand mij helpen.

alvast bedankt,

koen

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 09:58:29

Joren de Wit

Joren de Wit

28/07/2006 23:12:00
Quote Anchor link
Waarom wil je dat met sessies doen?

Je kunt je links toch uitbreiden met een $_GET variabele en die gebruiken om de benodigde pagina's te includen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if(isset($_GET['p']))
{

include($_GET['p'].'.php');
}

?>

Met een link als www.jouwsite.nl/index.php?p=info zal dus info.php geinclude worden in index.php...

Je hoeft natuurlijk niet per se deze manier te gebruiken, je kunt bijvoorbeeld ook een switch statement gebruiken om de pagina te selecteren die geinclude moet worden. Natuurlijk zijn er nog veel meer mogelijkheden die hetzelfde doen...

ps. let er wel op dat bovenstaande manier niet veilig is, het is enkel een voorbeeld en behoeft zeker nog enkele regels code om misbruik te voorkomen...

Edit:
typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.