link naar .exe dan naar bedankt pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Patrick

patrick

07/09/2009 12:56:00
Quote Anchor link
Is het mogelijk om de linken naar een executable waarna er vervolgens een nieuwe pagina wordt geopend. Een bedankt pagina bijvoorbeeld.

Ik hoop dat jullie me een zetje in de goede richting geven.

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 03:18:44

Mitchell

Mitchell

07/09/2009 13:00:00
Quote Anchor link
Ja, dit is mogelijk.

Gewoon een nieuwe pagina openen op het moment dat er op dowload gedrukt word?

Overigens raad ik je aan het te zippen, een .exe bestand vind een browser nooit leuk.

Patrick

patrick

07/09/2009 13:08:00
Quote Anchor link
Ok, maar kan dat ook met PHP, zo ja hoe? of moet ik die clientside gaan regelen bijvoorbeeld middels javascript onClick?

Mitchell

Mitchell

07/09/2009 13:17:00
Quote Anchor link
Ik raad aan om het met javascript te doen, heb ook geen idee of dit mogelijk is met php aangezien php niet werkt tenzij je de pagina verfrist. Tenzij je natuurlijk Ajax gebruikt, maarja waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

onClick is overigens outdated. Wat je kunt doen is gewoon een link koppelen aan een download bestand en dan na een paar seconden de pagina waar je op staat doorsturen naar een bedankt pagina. Lekker simpel.

Patrick

patrick

07/09/2009 13:25:00
Quote Anchor link
Mitchell, ik ben niet zo wegwijs in de wereld van javascript. Hoe zou jij dat script schrijven?

Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

07/09/2009 13:33:00
Quote Anchor link
Je wil een executable aanklikken op de pc van de gebruiker, juist?

Denk eens na over de gevolgen. Indien dit zomaar mogelijk was, zou jij, als webmaster, alle files kunnen zien op de pc van elke gebruiker die ooit op je site komt. Je snapt wel dat dat niet de bedoeling is.

Volgens mij is het wel mogelijk met Active-x, maar dat werkt enkel op IE.
Ik ben niet echt een fan van dingen die enkel werken op IE, dus ik heb me nooit verdiept in Active-x.

Patrick

patrick

07/09/2009 13:57:00
Quote Anchor link
Emanuel, de executable staat gewoon op dezelfde server als de website. Dus dat is geen probleem.

Ik wil alleen weten hoe ik dit het beste kan doen.
Stel dat ik dit heb staan:

<a href="linkToMyExe.exe" onclick="doStuff();">Do something</a>

Gaat dit werken? En zo ja wat kan ik dan het beste schrijven in de doStuff Method?

07/09/2009 14:00:00
Quote Anchor link
Tuurlijk is dat mogelijk.. Gewoon een force download doen, en daarna tekst echo-en?

Patrick

patrick

07/09/2009 14:02:00
Quote Anchor link
@ Chris, bedoel je dat jij een oplossing in PHP weet?

Mitchell

Mitchell

07/09/2009 14:29:00
Quote Anchor link
In jQuery is dit makkelijk op te lossen, helaas weet ik geen oplossing voor je met normaal javascript. :)

Force Download is trouwens niet gebruikers vriendelijk.

07/09/2009 15:11:00
Quote Anchor link
Tuurlijk wel Mitchell, ze willen iets downloaden, dan is het toch niet meer dan normaal dat ze daarna worden doorgestuurd naar een andere pagina? Gebeurt ook @ Zend site bijvoorbeeld.

Patrick, zoek even op php force download :)

Jeffrey H

Jeffrey H

07/09/2009 15:22:00
Quote Anchor link
Of je doet het gewoon slim zoals alle grote download sites(Zonder Javascript):

Je klikt op een linkje die naar een download pagina gaat. Deze weergeeft de bedankt pagina, en in de <head> sectie plaats je een meta redirect:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<meta http-equiv="refresh" content="0;URL=http://www.jouwadres.nl/downloads/jouwfile.zip" />

Dat is iets makkelijker!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeffrey H

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.