Linken uitwisselen + punten
Ik breek al enkele weken mijn hoofd over een php-script. Ik krijg het maar niet aan de praat. Kleine uitleg:
Bij het aanmelden op mijn site krijg je een originiele link. Deze link moet je doorgeven aan andere mensen. Wanneer deze op jouw link klikken, krijg jij 1 punt bij, en worden ze ondergeschikt aan jouw. Zo verdien jij per 5 punten dat die ondergeschikte persoon verdient, ook 1 punt.
Helaas lukt het mij maar niet om dit te verwezenlijken. Enige tips, scripts, suggesties om mij te helpen? Alvast bedankt ;)
Wat welk lukt
Wat niet lukt
Laat zien wat je tot nu toe hebt
je zou het systeem eigenlijk een soort "link-uitwisselingssysteem" kunnen noemen.hoe meer mensen op jouw link klikken, hoe meer punten je verdiend
die stop je dan in de database, met een gebruikers id, en een veld erbij waarin je aangeeft of de link al gebruikt is of niet.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
// MD5-voorbeeld:
$url = "http://www.website.invalid/link.php?key=" // Standaard URL
$random = rand(9999, 9999999); // Random getal
$key = md5($random); // Getal in MD5 zetten
// Stel nu die e-mail samen. Geef in die e-mail een hyperlink:
$mailBody = "Blabla";
$mailBody .= $url.$key;
mail(MAIL TO,SUBJECT,$mailBody,HEADER);
?>
// MD5-voorbeeld:
$url = "http://www.website.invalid/link.php?key=" // Standaard URL
$random = rand(9999, 9999999); // Random getal
$key = md5($random); // Getal in MD5 zetten
// Stel nu die e-mail samen. Geef in die e-mail een hyperlink:
$mailBody = "Blabla";
$mailBody .= $url.$key;
mail(MAIL TO,SUBJECT,$mailBody,HEADER);
?>
Elwin
Dit is exact wat ik zoek!
Nog 1 klein vraagje, weet iemand hoe je die persoon iedere dag, of ieder uur automatisch 10 punten kan geven? Dit is mijn laatste vraag, dan zal ik hierna ophouden met zagen ;)
Elwin
en dan een php scriptje laten uitvoeren
:s cron klinkt mij niet bekend in de oren. Mss omdat ik van België ben of zo, maar kan iemand een voorbeelscriptje zenden?
bedankt mannen :p
Cronjobs zitten bij je host. Dus als je zelf een host draait word het moeilijk...
Marien:
hoezo dat?Cronjobs zitten bij je host. Dus als je zelf een host draait word het moeilijk...
elk linux/unix distro heeft standaard wel een cronmanager geinstalleerd hoor
Marien:
Ik neem aan dat je bedoeld als zelf geen hoost draait. Als je hem wel zelf draait is het juist makkelijker...Cronjobs zitten bij je host. Dus als je zelf een host draait word het moeilijk...
Elwin