Linken uitwisselen + punten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rhynix

Rhynix

13/09/2004 12:59:00
Quote Anchor link
io php'ers

Ik breek al enkele weken mijn hoofd over een php-script. Ik krijg het maar niet aan de praat. Kleine uitleg:

Bij het aanmelden op mijn site krijg je een originiele link. Deze link moet je doorgeven aan andere mensen. Wanneer deze op jouw link klikken, krijg jij 1 punt bij, en worden ze ondergeschikt aan jouw. Zo verdien jij per 5 punten dat die ondergeschikte persoon verdient, ook 1 punt.

Helaas lukt het mij maar niet om dit te verwezenlijken. Enige tips, scripts, suggesties om mij te helpen? Alvast bedankt ;)

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 09:35:55

Rick

Rick

13/09/2004 13:38:00
Quote Anchor link
Vertel wat je al gedaan hebt
Wat welk lukt
Wat niet lukt
Laat zien wat je tot nu toe hebt

Rhynix

Rhynix

13/09/2004 14:07:00
Quote Anchor link
wel, ik weet wel al hoe je de punten er kunt aan toevoegen. Wat eigenlijk niet weet, en heb, is het creëren van een random link, die dan nog es gekoppeld is aan een profiel.

je zou het systeem eigenlijk een soort "link-uitwisselingssysteem" kunnen noemen.hoe meer mensen op jouw link klikken, hoe meer punten je verdiend

Rick

Rick

13/09/2004 14:14:00
Quote Anchor link
voor de random link,
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? echo md5(rand()); ?>

die stop je dan in de database, met een gebruikers id, en een veld erbij waarin je aangeeft of de link al gebruikt is of niet.

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

13/09/2004 14:15:00
Quote Anchor link
Een random link maken is niet moeilijk. Je zou kunnen denken aan een md5-string te maken en deze als 'key' in je link mee geven. Het koppellen aan je profielen is dan een stukje van een taart: een extra kolom in de tabel en daar zet je de md5-string in...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
// MD5-voorbeeld:
$url = "http://www.website.invalid/link.php?key=" // Standaard URL
$random = rand(9999, 9999999); // Random getal
$key = md5($random); // Getal in MD5 zetten

// Stel nu die e-mail samen. Geef in die e-mail een hyperlink:

$mailBody = "Blabla";
$mailBody .= $url.$key;

mail(MAIL TO,SUBJECT,$mailBody,HEADER);
?>

Elwin

Rhynix

Rhynix

13/09/2004 14:18:00
Quote Anchor link
heh, bedankt jongens ;)
Dit is exact wat ik zoek!

Nog 1 klein vraagje, weet iemand hoe je die persoon iedere dag, of ieder uur automatisch 10 punten kan geven? Dit is mijn laatste vraag, dan zal ik hierna ophouden met zagen ;)

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

13/09/2004 14:19:00
Quote Anchor link
Dat kan je doen met behulp van een cronjob.

Elwin

Rick

Rick

13/09/2004 14:19:00
Quote Anchor link
cron :P
en dan een php scriptje laten uitvoeren

Rhynix

Rhynix

13/09/2004 14:20:00
Quote Anchor link
:s cron klinkt mij niet bekend in de oren. Mss omdat ik van België ben of zo, maar kan iemand een voorbeelscriptje zenden?

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

13/09/2004 14:21:00
Quote Anchor link
Meer informatie over cronjobs kan je vinden op deze website.

Elwin

Rhynix

Rhynix

13/09/2004 14:21:00
Quote Anchor link
bedankt mannen :p

Marien xD

Marien xD

13/09/2004 15:13:00
Quote Anchor link
Cronjobs zitten bij je host. Dus als je zelf een host draait word het moeilijk...

Rick

Rick

13/09/2004 15:14:00
Quote Anchor link
Marien:
Cronjobs zitten bij je host. Dus als je zelf een host draait word het moeilijk...
hoezo dat?
elk linux/unix distro heeft standaard wel een cronmanager geinstalleerd hoor

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

13/09/2004 15:54:00
Quote Anchor link
Marien:
Ik neem aan dat je bedoeld als zelf geen hoost draait. Als je hem wel zelf draait is het juist makkelijker...

Elwin

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.