linux of windows hosting

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Matthijs

Matthijs

13/09/2004 00:34:00
Quote Anchor link
Wat je ( denk ik ) wel vaak ziet, is bij mensen ( kleine bedrijven bv ) snel voor een windows-server kiezen aangezien het bekend is. Tenzij ze helemaal niet weten dat linux hierin toch wel stukken beter is.
Meestal is het dan: Linux? Eng. Doe maar windows.

Dus als je moet kiezen voor windows of linux,
internethosting, dan is linux de beste keuze.

Want zoals bas al zei :

Quote:
want php op windows is een beetje nep :)

En hier ben ik het helemaal mee eens :-)

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 06:26:15

Rick

Rick

13/09/2004 00:51:00
Quote Anchor link
Snelheid is idd afhankelijk van een heel aantal factoren, maar het grote verschil tussen windows en linux is dat linux software met een speciaal doel word geschreven en daarvoor geoptimaliseert.
Bij windows is het vaak een toegevoegde feature die ook mogelijk is, dat is niet altijd het geval maar meestal toch wel.

Zo zie je ook dat de eerste linux tooltjes zwaar veel beter waren dan de windows varianten, ze werden met een doel geschreven en er werd gewoon geen nutteloze troep ingegooid (zoals een GUI bijvoorbeeld, dat is toch onnodig voor zoiets?)
Maar ik moet zeggen dat windows ook niet langzaam is, als je bijvoorbeeld een IIS-Windows server vergelijkt met een Apache-Linux server dan zal de performance best dicht bij elkaar liggen.

Ik moet toegeven dat ik grote respect heb voor de snelheid waarmee windows draait, dat het zelfs met GUI toch bijna de snelheid kan bijhouden van systemen met veel minder rotzooi erbij.

Als je dan ook een benchmark gaat doen van de GUI van windows en die van linux (xfree of xorg) dan zal je toch zien dat de windows versie het meestal iets beter zal doen (is waarschijnlijk ook door de slechte driverondersteuning voor linux)

Conclusie: het doel bepaald de middelen
Voor de standaard mens die niets van computers af weet zou ik eigenlijk eerder een appeltje aanraden, snel, eenvoudig en verschrikkelijk stabiel (mede door het ontbreken van allerlij brakke software die voor windows wel te downloaden is)
Gameservertje? Linux/BSD, GUI is niet vereist en zal alleen maar onnodig resources vreten.
Gewoon werkbak, helaas vaak geen andere keuze dan windows, het is geen slecht product maar mijn grootste bezwaar blijft dat beveiliging altijd een bijzaak is.
Je maakt een zeef en daarna ga je de gaatjes vullen, verkeerde opzet imho.
Maar ook dat verbeterd flink.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.