listbox om te typen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Jasper

jasper

21/04/2009 19:01:00
Quote Anchor link
Bestaat er in html of php of javascript geen mogelijkheid om een listbox te hebben waarin je bovenaan kan typen zodat er rechtstreeks gezocht kan worden. Dus mijn listbox is gevuld met data uit men database. Ik wil kunnen typen zodat mijn listbox gefilterd wordt. Ofwel moet er een tekstveld staan waarin ik typ en rechtstreeks online gefilterd wordt.

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 15:48:08

Eddy E

Eddy E

21/04/2009 19:06:00
Quote Anchor link
Ik snap om eerlijk te zijn geen bal van je bericht.

Wat is nou weer een listbox? Een <select>? Een <ul>? Een <li>?

Is het een van die tags? Dan kan het niet. In een <select> en <ul> of <li> kan je niet typen.
Enige waar je input in kan zetten is in <input type="xxx"> zelf.

Joey Drieling

Joey Drieling

21/04/2009 19:07:00
Quote Anchor link
Ja met ajax moet dat lukken.

Michel Exel

Michel Exel

21/04/2009 20:16:00
Quote Anchor link
@ Eddy Erkelens

zoiets wat de ns.nl heeft met de plaatsnamen

Eddy E

Eddy E

22/04/2009 15:33:00
Quote Anchor link
O, gewoon een <div> met wat inhoud.
En dat daar Javascript/Ajax voor wordt gebruikt is wat anders.

Tevens ontving ik een pb van Jasper of het niet wat vriendelijker kon, dus antwoord ik hier maar even: ja dat kan.
Probeer je bericht wat te fatsoeneren zodat het duidelijk is wat je wilt.
In de eerste zin vraag je of er geen mogelijkheid is..... dat is wat raar, want er is WEL de mogelijkheid.

Wat de NS doet is gewoon een <input> met daaronder een <div> met dynamisch geladen informatie mbv Javascript.

Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

22/04/2009 21:23:00
Quote Anchor link
Ik heb een voorbeeld gemaakt:
http://www.manutechnica.com/tutorials/phphulp/combobox/

Het is volledig client side, dus je kan de volledige broncode overnemen.

Uiteraard kan daar nog op uitgebreid worden, kan je met Ajax de waarden in de listbox aanvullen, ...

Bepaalde methodes zou je beter aan jQuery overlaten; dit is gewoon vlug even geschreven en ik wou het zo algemeen mogelijk maken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Emmanuel Delay

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.