load altijd voor files?
Kun je stellen dat wanneer je iets laadt dit altijd betekent dat je met een bestand te maken hebt? Ik vraag me dat af omdat ik me afvraag of ik het woord "file" moet toevoegen aan een loader. Dus stel ik heb een class die xml bestanden laadt, noem je dat dan een XmlLoader, of een XmlFileLoader? Het lijkt mij eigenlijk dat wanneer je iets laadt, het altijd uit een bestand komt en dat de toevoeging "file" daarom overbodig is. Mee eens?
Die string kun je inlezen uit een file, maar je kunt die tekst ook uit een database lezen of bijvoorbeeld vanaf een url verkrijgen of gepost
Dat proces lijkt me niet de verantwoording voor een xml...loader, maar de conversie van xml-string naar iets bruikbaars voor php wel.
Of mogelijk horen alle processen om de string op te halen (db, url, file, post en wat je wel in 1 container. Net wat je zelf aanhoudt.
Maar dan zou je de stap naar php er misschien buiten moeten laten
Toevoeging op 12/06/2014 06:27:41:
Naar een webservice zal waarschijnlijk vaak xml gePOST of gePUT worden
Dankje voor je reactie Ivo. Er nog even over nadenkend zou je het dus beter een XmlFileParser kunnen noemen denk ik dan. Het ging me vooral om de vraag of het begrip "loaden" synoniem is voor een bestand laden (en eventueel de inhoud teruggeven). Anders gezegd, op het moment dat je het over "loaden" hebt, heb je het dan altijd over een bestand? Ik denk van wel. Ik zit te twijfelen of je ook iets uit een database kunt "loaden", maar dan zou ik eerder denken aan "fetchen". Mee eens?
Sterker nog, ik denk dat ik eerder load zou gebruiken bij geheugen en read bij bestanden.
Indien het om een "taal" gaat is reader inderdaad een hele mooie. Mooier dan parser inderdaad!