Locale
geeft me de volgende output:
Engels dus. Hoe krijg ik dit in het Nederlands? Alvast bedankt
Code (php)
1
2
3
2
3
setlocale(LC_TIME, 'nl_NL');
setlocale(LC_TIME, 'nld_nld'); // Windows
setlocale(LC_TIME, 'nl_NL', 'nld_nld'); // Meerdere is mogelijk, voor het geval de eerste niet herkend wordt
setlocale(LC_TIME, 'nld_nld'); // Windows
setlocale(LC_TIME, 'nl_NL', 'nld_nld'); // Meerdere is mogelijk, voor het geval de eerste niet herkend wordt
Ik zou dan i.p.v. date() dan strftime() gebruiken.
Gewijzigd op 17/06/2017 22:28:17 door - Ariën -
En aan dit:
hoef ik niets te veranderen?
strftime gebruiken. Zie de link.
Zoals ik zei moet je Sorry voor de onwetendheid maar ik loop altijd te kl...en met datum en tijd
Heb je al naar de link gekeken die meerdere malen gepost is? Daar staat precies wat je zou moeten gebruiken. %e %B %Y lijkt het meest logisch.
Kijk even goed naar de datumformatteringstabel op die link. ;-)
is werkelijk abacadabra voor mij. Heb werkelijk geen idee waar ik mij variabele hier moet plaatsen
Gewijzigd op 17/06/2017 23:47:50 door Donald Boers
Domme suggestie, maar heb je ook al naar de voorbeelden gekeken die vermeld worden? Daarnaast: dit geeft gewoon de gebruikte functiesyntax as in strftime('jeformat', $jedatum).
Het omschrijft hoe de functie uiteindelijk wordt opgeroepen.
Allereerst geeft het aan dat er een string uit de functie strftime() komt: Een stuk tekst dus.
Binnen de ( ) staan vervolgens de parameters die je kan meegeven. De eerste parameter is de 'format': Deze beschrijft het format waarin je de datum wilt tonen. Daarna volgt een optionele parameter, dit is te zien aan de brackets [ en ] en heet hier de timestamp. Deze functie verwacht een timestamp in PHP die je bijv, genereert met strtotime en aan 'int' te zien is dit een 'integer' (een getal). Dat is wat strtotime() in jouw eerdere code doet, het maakt van een string een integer.
Je kan deze parameter ook leeg laten, en dan krijg je de datum/tijd van het huidige moment.
Duidelijk zo?
Als je meer wilt weten over string, integers en andere vormen dat datatypes, lees dan deze manual eens door. Dit is een must voor een PHP-programmeur.
Verder is het altijd fijn op door te scrollen naar de 'examples' in de PHP manuals.
Ik heb het idee dat er gisteren ook een hoop op je af kwam bij de zoektocht, daarom adviseer ik altijd om; als het niet lukt; even een pauze te nemen, of de volgende dag weer verder te gaan. Dan ben je weer 'fris & fruitig' ;-)
Gewijzigd op 18/06/2017 09:17:25 door - Ariën -
Dus in de controler heb ik het volgende:
en het volgende voor de output:
zoals ben aangaf maar dan krijg ik de volgende fout
Dit zal misschien heel stom lijken maar ik heb werkelijk geen idee wat ik moet doen. Ik ben door die links heen gegaan op PHP net. maar het kwartje valt gewoon niet.
Gewijzigd op 18/06/2017 11:53:07 door Donald Boers
Heel verrassend. Je moet je date aanroep veranderen naar strftime, niet de output van date gebruiken in strftime.
Bedoel je dit, en zo ja wat gebruik ik dan in mijn echo?
strftime al gezien? Want deze functie accepteert niet de 'j F Y'.
Donald, heb je nou die formattabel op Gewijzigd op 18/06/2017 12:13:21 door - Ariën -
Maar ik blijf die fout krijgen. Kan wel janken hahaha
Die hele functie date() heb je imho niet eens nodig.
Laat anders je relevante code eens zien die je nu hebt.
Gewijzigd op 18/06/2017 13:08:39 door - Ariën -
Code (php)
1
2
2
$rDatum = filter_input(INPUT_POST, 'datum', FILTER_SANITIZE_STRING);
$datum = strtotime($rDatum);
$datum = strtotime($rDatum);
en dit in de View
Edit: nee dat werk dus ook niet want nu geeft ie niets meer weer in de View. Bovenstaand is hoe de structuur nu is
Gewijzigd op 18/06/2017 13:16:57 door Donald Boers
Bedoel je met controller en view het MVC-pattern? Dan moet je wel $datum beschikbaar maken voor in je view.
Code (php)
1
2
2
$rDatum = filter_input(INPUT_POST, 'datum', FILTER_SANITIZE_STRING);
$datum = strtotime($nwDatum);
$datum = strtotime($nwDatum);
En ik maak em beschikbaar voor in de Vieuw op de volgende wijze:
Code (php)
1
2
2
$bericht = new View('partials/reservering_mail.php', compact('naam', 'e_mail', 'telefoon',
'personen', 'datum', 'tijd', 'wensen'));
'personen', 'datum', 'tijd', 'wensen'));
en dit staat dus in de View: