Locale

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Donald Boers

Donald Boers

17/06/2017 22:18:59
Quote Anchor link
Dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$datum              = date("j F Y", strtotime($origineleDatum));

geeft me de volgende output:
Code (php)
1
25 June 2017

Engels dus. Hoe krijg ik dit in het Nederlands? Alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 00:32:38

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/06/2017 22:27:09
Quote Anchor link
Korte zoektocht op Google levert dit op:

Code (php)
1
2
3
setlocale(LC_TIME, 'nl_NL');
setlocale(LC_TIME, 'nld_nld'); // Windows
setlocale(LC_TIME, 'nl_NL', 'nld_nld'); // Meerdere is mogelijk, voor het geval de eerste niet herkend wordt

Ik zou dan i.p.v. date() dan strftime() gebruiken.
Gewijzigd op 17/06/2017 22:28:17 door - Ariën -

Donald Boers

Donald Boers

17/06/2017 22:58:56
Quote Anchor link
Hoi Ariën, Bedankt voor de reactie.

En aan dit:
Code (php)
1
$datum              = date("j F Y", strtotime($origineleDatum));

hoef ik niets te veranderen?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/06/2017 23:02:26
Quote Anchor link
Zoals ik zei moet je strftime gebruiken. Zie de link.

Donald Boers

Donald Boers

17/06/2017 23:30:21
Quote Anchor link
Hoi bedooel je zoiets

Code (php)
1
echo strftime("j F Y", strtotime($origineleDatum));

Sorry voor de onwetendheid maar ik loop altijd te kl...en met datum en tijd

Ben van Velzen

Ben van Velzen

17/06/2017 23:35:29
Quote Anchor link
Heb je al naar de link gekeken die meerdere malen gepost is? Daar staat precies wat je zou moeten gebruiken. %e %B %Y lijkt het meest logisch.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/06/2017 23:36:50
Quote Anchor link
Kijk even goed naar de datumformatteringstabel op die link. ;-)

Donald Boers

Donald Boers

17/06/2017 23:46:28
Quote Anchor link
Hoi. dit

Code (php)
1
string strftime ( string $format [, int $timestamp = time() ] )

is werkelijk abacadabra voor mij. Heb werkelijk geen idee waar ik mij variabele hier moet plaatsen
Gewijzigd op 17/06/2017 23:47:50 door Donald Boers

Ben van Velzen

Ben van Velzen

18/06/2017 00:17:26
Quote Anchor link
Domme suggestie, maar heb je ook al naar de voorbeelden gekeken die vermeld worden? Daarnaast: dit geeft gewoon de gebruikte functiesyntax as in strftime('jeformat', $jedatum).

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 09:08:48
Quote Anchor link
Die code die je gaf Donald, dat is de syntax, en geen werkelijke code.
Het omschrijft hoe de functie uiteindelijk wordt opgeroepen.

Allereerst geeft het aan dat er een string uit de functie strftime() komt: Een stuk tekst dus.
Binnen de ( ) staan vervolgens de parameters die je kan meegeven. De eerste parameter is de 'format': Deze beschrijft het format waarin je de datum wilt tonen. Daarna volgt een optionele parameter, dit is te zien aan de brackets [ en ] en heet hier de timestamp. Deze functie verwacht een timestamp in PHP die je bijv, genereert met strtotime en aan 'int' te zien is dit een 'integer' (een getal). Dat is wat strtotime() in jouw eerdere code doet, het maakt van een string een integer.
Je kan deze parameter ook leeg laten, en dan krijg je de datum/tijd van het huidige moment.

Duidelijk zo?
Als je meer wilt weten over string, integers en andere vormen dat datatypes, lees dan deze manual eens door. Dit is een must voor een PHP-programmeur.

Verder is het altijd fijn op door te scrollen naar de 'examples' in de PHP manuals.
Ik heb het idee dat er gisteren ook een hoop op je af kwam bij de zoektocht, daarom adviseer ik altijd om; als het niet lukt; even een pauze te nemen, of de volgende dag weer verder te gaan. Dan ben je weer 'fris & fruitig' ;-)
Gewijzigd op 18/06/2017 09:17:25 door - Ariën -

Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 11:50:39
Quote Anchor link
Hoi Arien en Ben. De datum komt van een jQuery datepicker en heeft het volgende format mm/dd/yyyy

Dus in de controler heb ik het volgende:

Code (php)
1
$datum    = date("j F Y", strtotime($nwDatum));

en het volgende voor de output:
Code (php)
1
<?= strftime('j F Y', $datum); ?>

zoals ben aangaf maar dan krijg ik de volgende fout
Code (php)
1
A non well formed numeric value encountered

Dit zal misschien heel stom lijken maar ik heb werkelijk geen idee wat ik moet doen. Ik ben door die links heen gegaan op PHP net. maar het kwartje valt gewoon niet.
Gewijzigd op 18/06/2017 11:53:07 door Donald Boers

Ben van Velzen

Ben van Velzen

18/06/2017 11:52:19
Quote Anchor link
Heel verrassend. Je moet je date aanroep veranderen naar strftime, niet de output van date gebruiken in strftime.

Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 11:55:42
Quote Anchor link
Nu raak ik je kwijt Ben? Hoe bedoel je precies?

Code (php)
1
$datum    = strftime("j F Y", strtotime($nwDatum));

Bedoel je dit, en zo ja wat gebruik ik dan in mijn echo?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 12:12:58
Quote Anchor link
Donald, heb je nou die formattabel op strftime al gezien? Want deze functie accepteert niet de 'j F Y'.
Gewijzigd op 18/06/2017 12:13:21 door - Ariën -

Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 12:26:06
Quote Anchor link
Hi Arien. Dat heb ik zojuist gedaan, en het nu als volgd aangepast in de view:
Code (php)
1
<?= strftime('%A %e %B', $datum) ?>

Maar ik blijf die fout krijgen. Kan wel janken hahaha

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 12:28:16
Quote Anchor link
Logisch, omdat strftime een timestamp verwacht. Dus een date() voeren helpt niet.
Die hele functie date() heb je imho niet eens nodig.

Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 12:33:01
Quote Anchor link
Hi Arien. Wat stuur ik dan naar de view? Gewoon de datum zoals ik het viea de POST in de controller binnen krijg, want die is zoals ik al aangaf in het volgende format:
Code (php)
1
mm/dd/yyyy

Dat is toch geen timestamp?

Sorry hoor ik snap deze materie gewoon niet

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 13:03:45
Quote Anchor link
Dat is een string, die voer je aan strtotime() en die maakt er een timestamp van. En die voer je aan je strftime().

Laat anders je relevante code eens zien die je nu hebt.
Gewijzigd op 18/06/2017 13:08:39 door - Ariën -

Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 13:11:02
Quote Anchor link
Hi Arien. wederom bedankt voor de reactie. Even voor alle duidelijkheid. Dus dit in de Controller:

Code (php)
1
2
$rDatum      = filter_input(INPUT_POST, 'datum', FILTER_SANITIZE_STRING);
$datum    = strtotime($rDatum);

en dit in de View

Code (php)
1
<?= strftime('%a %e %B' , $datum) ?>

Edit: nee dat werk dus ook niet want nu geeft ie niets meer weer in de View. Bovenstaand is hoe de structuur nu is
Gewijzigd op 18/06/2017 13:16:57 door Donald Boers

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 13:18:42
Quote Anchor link
Bedoel je met controller en view het MVC-pattern? Dan moet je wel $datum beschikbaar maken voor in je view.

Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 13:29:48
Quote Anchor link
Ja dat bedoel ik. Dit staat in de Controller:
Code (php)
1
2
$rDatum     = filter_input(INPUT_POST, 'datum', FILTER_SANITIZE_STRING);
$datum   = strtotime($nwDatum);

En ik maak em beschikbaar voor in de Vieuw op de volgende wijze:
Code (php)
1
2
$bericht = new View('partials/reservering_mail.php', compact('naam', 'e_mail', 'telefoon',
        'personen', 'datum', 'tijd', 'wensen'));

en dit staat dus in de View:
Code (php)
1
<?= strftime('%a %e %B' , $datum) ?>

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.