Logica child klassen en parent klassen
Reshad F
04/07/2012 12:15:39Holla,,
ik heb een kleine logica vraag.. ik ben bezig met een eigen OOP library ( als oefening voor OOP ) en ik vroeg me af..
waar moet een child klasse van een parent klasse
dus je hebt bijv
en vervolgens wil ik een class als
moet ik deze dan in hetzelfde bestandje zetten of moet ik voor Admin en alle andere een apart bestandje maken?
ik heb een kleine logica vraag.. ik ben bezig met een eigen OOP library ( als oefening voor OOP ) en ik vroeg me af..
waar moet een child klasse van een parent klasse
dus je hebt bijv
Code (php)
en vervolgens wil ik een class als
Code (php)
moet ik deze dan in hetzelfde bestandje zetten of moet ik voor Admin en alle andere een apart bestandje maken?
Gewijzigd op 04/07/2012 12:17:00 door Reshad F
PHP hulp
28/11/2024 21:05:28Erwin H
04/07/2012 12:20:39Elke class in een apart bestand. Zelfs al de class maar 1 methode heeft. Een simpele reden om dat te doen is het feit dat je met een autoloader de bestandsnaam van de classnaam wil kunnen afleiden. Het moment dat je twee classes in hetzelfde bestand zet gaat dat al niet meer werken (tenzij je iets gaat doen als Lib_User.User en Lib_User.Admin als class naam, maar dat lijkt erg omslachtig, als het al goed werkt).
Daarnaast, als je in je volgende project wel de basis class nodig hebt, maar niet de afgeleide class, dan krijg je die wel mee. Dat wil je ook voorkomen, want het kan naamconflicten geven.
Daarnaast, als je in je volgende project wel de basis class nodig hebt, maar niet de afgeleide class, dan krijg je die wel mee. Dat wil je ook voorkomen, want het kan naamconflicten geven.