Login check username!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 13:49:30
Quote Anchor link
Hey mensen,

Laatst was ik al bezig met een Login script maar dat ging gewoon niet en ben het nu weer opnieuw aan het proberen. Nu heb ik een tutorial gevonden op internet. Weten jullie misschien of dit een goeie tutorial is?
Login Script Tutorial

Ik zelf heb dit ervan gemaakt misschien zien jullie bij mij al een fout.

Hoop dat jullie me kunnen helpen:D

login.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php
    include 'config.php';

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST"){
        $user = trim(mysqli_real_escape_string($connection, $_POST['username']));
        $password = crypt(trim(mysqli_real_escape_string($connection, $_POST['password'])));
        if($user && $password){
            $query = mysqli_query($connection, "SELECT * FROM accounts WHERE username = '".$user."'");
            $cehckuser = mysqli_num_rows($query);
            if($checkuser == 1){
                while($row = mysqli_fetch_array($user)){
                    $checkpass = $row['password'];
                    if($pass == $checkpass){
                        setcookie("user", $user, time()+7200);
                        $_SESSION['user'] = $user;
                        $_SESSION['start'] = time();
                        $_SESSION['expire'] = $_SESSION['start'] + (60 * 60 * 60);
                        header("Location:".$_SERVER['PHP_SELF']);
                        exit();
                    }
else{
                        echo '<div class="errorbox">This password doesn\'t match with this username!</div>';
                    }
                }
            }
else{
                echo '<div class="errorbox">Username does not exist!</div>';
            }
        }
else{
            echo '<div class="errorbox">Fill in all fields!</div>';
        }
    }

?>

PHP hulp

PHP hulp

03/01/2025 06:35:41

Michael -

Michael -

11/03/2014 13:53:04
Quote Anchor link
Weer geen foutafhandeling ....
ipv Select * (alles) kun je beter gewoon de velden invullen die je wilt hebben.
Punten die eerder allemaal als verbetering zijn gegeven zie ik nou allemaal niet meer.

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 13:56:23
Quote Anchor link
Ja de variabelen kopieren voor een login is toch niet erg daar zouden niet zoveel in hoeven te komen.

en bij SELECT deed ik ook eerst username, password maar dacht dat dat fout was.

Toevoeging op 11/03/2014 13:56:41:

En error reporting staat gewoon aan.

Toevoeging op 11/03/2014 13:57:35:

En misschien dat iemand me kan uitleggen wat dit is? met die cookies, Dit was ik nog vergeten erbij te ztten.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
 if($pass == $checkpass){
                        header("Location:".$_SERVER['PHP_SELF']);
                        exit();
                    }
else{
?>

Erwin H

Erwin H

11/03/2014 13:57:35
Quote Anchor link
Nou ja... dit punt is al minimaal twee keer ter sprake gekomen:
Code (php)
1
2
3
<?php
$password
= crypt(trim(mysqli_real_escape_string($connection, $_POST['password'])));
?>

GEEN, ik herhaal misschien dat het dan een keer wordt opgepikt, GEEN mysql_real_escape_string over een password halen als je dat daarna gaat hashen/encrypten. Als je dat doet heb je echt geen enkel idee waar die functie voor dient en wat je aan het doen bent. En dat heb ik ook al een keer eerder opgemerkt.

P.S. in dit geval wordt het nog erger, omdat je $password niet eens gebruikt in je query!
Gewijzigd op 11/03/2014 13:58:37 door Erwin H

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 13:58:20
Quote Anchor link
Dat stond zo in de tutorial dus ik dacht misschien moet het hier wel bij:S

Erwin H

Erwin H

11/03/2014 13:59:52
Quote Anchor link
Precies, je hebt dus geen idee wat je aan het doen bent.... Dat is nog wel je grootste probleem. Als je namelijk niet gaat leren waarom je iets doet zal het nooit iets worden. De grootste problemen, bugs en beveiligingslekken komen omdat mensen maar iets doen, maar niet weten waarom of hoe.

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 14:01:37
Quote Anchor link
Ja en daarom leer ik nog. Ik ben niet zo heel lang bezig en ben dingen aan het proberen!

Erwin H

Erwin H

11/03/2014 14:02:45
Quote Anchor link
Ander punt, ook al eerder genoemd. Je gebruikt lukraak de resultaten uit de query, zonder te controleren of de query uberhaupt wel gelukt is. Ook daar weer een bron voor vele fouten, die hier ongeveer dagelijks voorbij komen.
Bijna elke mysqli functie geeft een resource terug (als de select query in dit geval gelukt is), of een boolean (false) als dat niet het geval is. Check daarop, zodat je maatregelen kan treffen als er iets mis gaat, anders krijg je fatal errors op je scherm.

Michael -

Michael -

11/03/2014 14:04:15
Quote Anchor link
Mathieu, Wat Erwin wil zeggen is dat je nu allerlei dingen overal en nergens vandaan haalt, het aan elkaar plakt en je dan gaat afvragen waarom het niet werkt. Als je begrijpt waar je mee bezig bent kom je een stuk verder. Als je een functie ziet die je niet kent, zoek deze dan op op php.net.

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 14:06:27
Quote Anchor link
Michael als ik dat doe dan begrijp ik er alsnog niks van, Ik wil het heel graag begrijpen maar gaat een beetje moeilijk met mij.
En @Erwin Ik heb fout meldingen aangegeven.!
Zie onderaan met de else statementen

Michael -

Michael -

11/03/2014 14:17:54
Quote Anchor link
>>>> En @Erwin Ik heb fout meldingen aangegeven.!
>>>> Zie onderaan met de else statementen

Dat is foutafhandeling op de query zoals Erwin bedoelt. Je hebt geen idee wat er fout gaat als je query het ineens niet meer doet.

Snelle Jaap

Snelle Jaap

11/03/2014 14:18:03
Quote Anchor link
Dat is de tutorial die ik je heb gegeven toch? Ik hoorde geloof ik toen al dat het toch niet zo'n goede was. Anders zou ik eerst wat maken dat werkt, en daarna gaan kijken naar veiligheid etc.

Erwin H

Erwin H

11/03/2014 14:19:12
Quote Anchor link
Mathieu Posthumus op 11/03/2014 14:06:27:
En @Erwin Ik heb fout meldingen aangegeven.!
Zie onderaan met de else statementen

NEE!
Code (php)
1
2
3
4
<?php
$query
= mysqli_query($connection, "SELECT * FROM accounts WHERE username = '".$user."'");
?>

Als je query mislukt zal de waarde van $query false worden. De volgende regel waarin je het aantal rijen probeert uit te lezen zal dan mislukken. $query is dan namelijk geen resource en dus zal je een error krijgen dat 'mysqli_num_rows expects resource, boolean given'. Deze error vang je NIET op.
Gewijzigd op 11/03/2014 14:19:45 door Erwin H

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 14:19:32
Quote Anchor link
Jaap is dit die? WOOPS

Toevoeging op 11/03/2014 14:20:23:

Jaap je hebt idd gelijk ik heb eff gekeken pffffff

Toevoeging op 11/03/2014 14:26:22:

Nu heb ik dus (denk ik) het goed aangepast voor de fouten

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
    include 'config.php';

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST"){
        $user = trim(mysqli_real_escape_string($connection, $_POST['username']));
        $password = crypt(trim($_POST['password']));
        if($user != "" || $password != ""){
            $query = mysqli_query($connection, "SELECT * FROM accounts WHERE username = '".$user."'");
            if(!$query == false){
                if($checkuser != 1){
                    while($row = mysqli_fetch_array($user)){
                        $checkpass = $row['password'];
                        if($pass == $checkpass){
                            header("Location: index.php");
                            exit();
                        }
else{
                            echo '<div class="errorbox">This password doesn\'t match with this username!</div>';
                        }
                    }
                }
else{
                    echo '<div class="errorbox">Username does not exist!</div>';
                }
            }
else{
                echo '<div class="errorbox">Query doesn\'t work anymore!</div>';
            }
        }
else{
            echo '<div class="errorbox">Fill in all fields!</div>';
        }
    }

?>

Snelle Jaap

Snelle Jaap

11/03/2014 14:28:45
Quote Anchor link
Je hebt nog een slash verkeerd in je echo bij doesn\'t

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 14:29:58
Quote Anchor link
Jaap welke echo dan? want ik heb maar 2x die slash gebruikt en dat gaat goed

Snelle Jaap

Snelle Jaap

11/03/2014 14:31:35
Quote Anchor link
Hoezo zet je daar een slash dan? Je kan toch gewoon don't schrijven.

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 14:32:43
Quote Anchor link
Nee want dan sluit ie de echo string

Erwin H

Erwin H

11/03/2014 14:32:52
Quote Anchor link
Beter! Alleen deze regel zou ik anders doen (maar helemaal fout is het niet):
Code (php)
1
2
3
<?php
if(!$query == false){
?>

Aangezien $query alleen maar een boolean is als het mislukt, zal $query nooit true worden (in dat geval is het een resource). !$query is dus eigenlijk incorrect, omdat je er dan vanuit gaat dat het true of false is. Logischer is om te controleren of het niet gelijk aan false is op deze manier:
Code (php)
1
2
3
<?php
if($query !== false){
?>

Weet ook het verschil tussen != en !== overigens.

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 14:35:45
Quote Anchor link
Maar Dit is niet hetgene wat er effect op zal hebben

Snelle Jaap

Snelle Jaap

11/03/2014 14:39:00
Quote Anchor link
Mathieu Posthumus op 11/03/2014 14:32:43:
Nee want dan sluit ie de echo string

Das een goeie.

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.