Login check username!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 16:04:53
Quote Anchor link
Nou volgens mij is daar dan wat fout mee ik krijg nu nameijk dit als ik dat vervang: Fatal error: Call to undefined function password_hash() in C:\xampp\htdocs\login\register.php on line 19

Toevoeging op 11/03/2014 16:07:50:

Snelle Jaap op 11/03/2014 16:03:14:
Kun je eigenlijk ook je wachtwoord opslaan met wat anders dan MD5? Heb ook wel is gehoord van SHA2 ofzo.

ik deed geen md5 ik deed crypt() maar Dos Moonen Zegt dat ik password_hash moet gebbruiken maar dan krijg ik een error!

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 12:37:14

Michael -

Michael -

11/03/2014 16:09:52
Quote Anchor link
Leer nou is dat je niet zomaar iets kan vervangen. Het is heel andere functie dus kijk eerst eens wat de functie password_hash doet.

jaap: Ja tuurlijk, en zijn talloze mogelijkheden, waarvan MD5 toch wel wordt afgeraden en al vrij oud is. Daarnaast heb je SHA1 SHA2 SHA256 SHA512 Blowfish en nog meer.

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 16:18:41
Quote Anchor link
Michael ik ben het nu echt allemaal kwijt in mijn hoofd wat is nou wel en niet goed?

en nu heb ik het eff zo dan neergezet.

login.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
<?php
require_once 'config.php';

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {

if(isset($_POST['username'],$_POST['password'])) {

if(!preg_match("/^[a-z ]+$/i",$_POST['username']) || strlen(trim($_POST['username'])) < 1) {
            $errors[] = 'Username is empty or incorrect. Only letters and spaces allowed';
        }

if(strlen(trim($_POST['password'])) < 6) {
            $errors[] = 'Password must contain atleast 6 characters';
        }

if(!isset($errors)) {

$query = "
            SELECT
                username,password
            FROM
                accounts
            WHERE
                username = '"
. mysqli_real_escape_string($connection, $_POST['username']) . "'
            "
;

$result = mysqli_query($connection, $query);

if($result) {

if(mysqli_num_rows($result) > 0) {

$row = mysqli_fetch_assoc($result);

if(crypt($_POST['password'], $row['password']) == $row['password']) {
                        $_SESSION['start'] = time();
                        $_SESSION['expire'] = $_SESSION['start'] + (60 * 60 * 60);
                        header("Location:".$_SERVER['SCRIPT_NAME']);
                        exit();
                    }
else {
                        $errors[] = 'Wrong password';
                    }
                }
else {
                    $errors[] = 'Username does not exist';
                }
            }
else {
                $errors[] = 'Er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens.';
            }
        }
    }
}

if(isset($errors)) {
    foreach($errors AS $error) {
        echo $error . '<br />';
    }
}

?>

register.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<?php
include 'config.php';

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {
    if (trim($_POST['username']) == "" || trim($_POST['password']) == "" || trim($_POST['re_password']) == "" || trim($_POST['email']) == "" || trim($_POST['re_email']) == "") {
        echo '<div class="errorbox">Please fill in all fields!</div>';
    }
else {
        $checkuser = mysqli_query($connection, "SELECT username FROM accounts WHERE username = '" . $_POST['username'] . "'");
        if (mysqli_num_rows($checkuser)> 0) {
            echo '<div class="errorbox">Username already exist!</div>';
        }
else {
            if ($_POST['password'] != $_POST['re_password']) {
                echo '<div class="errorbox">Password is is not equal!</div>';
            }
else {
                if ($_POST['email'] != $_POST['re_email']) {
                    echo '<div class="errorbox">Email is not equal!</div>';
                }
else {
                    $name = mysqli_real_escape_string($connection, $_POST['username']);
                    $pass = crypt(($_POST['password']));
                    $email = mysqli_real_escape_string($connection, $_POST['email']);

$sql = mysqli_query($connection, "
                        INSERT INTO accounts(
                                        username,
                                        password,
                                        email
                                    ) VALUES (
                                        '"
. $name . "',
                                        '"
. $pass . "',
                                        '"
. $email . "'
                                    )"
);
                    $con = mysqli_close($connection);
                    header("Location: login.php");
                }
            }
        }
    }
}

?>

Misschien dat je er dan makkelijker uit komt met de register.php erbij? Maar ik zelf kom er nu gewoon niet uit.

Dos Moonen

Dos Moonen

11/03/2014 16:20:40
Quote Anchor link
Als je op http://nl3.php.net/manual/en/function.password-hash.php kijkt zie je dat password_hash() vanaf PHP 5.5.5 in de core zit.
Als je naar de "See Also" scrolt kom je een link naar een PHP versie van password_hash() tegen voor PHP >= 5.3.7

Michael, MD5 wordt niet aangeraden omdat het oud is. Je wilt juist graag een oud algoritme. Een oud algoritme waar in al die jaren geen fouten zijn gevonden. In MD5 zijn fouten gevonden.
Bcrypt is jaren oud, maar er zijn geen fouten van bekend.

$hash = password_hash($password, PASSWORD_DEFAULT); of $hash = password_hash($password, PASSWORD_BCRYPT); is hoe je het wachtwoord hashed. Controleren doe je met password_verify($password, $hash).

PASSWORD_DEFAULT is op het moment het zelfde als PASSWORD_BCRYPT, maar dit kan in een toekomstige PHP versie veranderen. Je code zal gewoon blijven werken als het veranderd.

Lees vooral zelf de documentatie eens door. Oh en http://security.stackexchange.com/questions/211/how-to-securely-hash-passwords

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 16:27:45
Quote Anchor link
Dos dit staat dan in mijn login.php

Code (php)
1
2
3
<?php
if(password_hash($_POST['password'], $row['password']) == $row['password']) {
?>

maar wat moet er nog bij dan?

Want ik heb nu dit in mijn register.php

Code (php)
1
2
3
<?php
$pass
= password_hash($_POST['password'], PASSWORD_BCRYPT);
?>

Toevoeging op 11/03/2014 16:28:27:

Lol want als ik nu wil inloggen zeg ie op lijn 19 undifined password_hash

Dos Moonen

Dos Moonen

11/03/2014 16:47:49
Quote Anchor link
password_verify() returned TRUE/FALSE
password_verify($_POST['password'], $row['password']) is dus genoeg.
Nogmaals: password_* is simpeler te gebruiken.

"Lol want als ik nu wil inloggen zeg ie op lijn 19 undifined password_hash"
Dan heb je blijkbaar geen PHP 5.5.5 of hoger, lees mijn bovenstaande nog eens grondig door om de "userland implementation" te vinden voor PHP 5.3.7 en hoger.
Gewijzigd op 11/03/2014 16:52:27 door Dos Moonen

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 16:52:30
Quote Anchor link
En ik heb nu zo'n php rar gedownload en dat moet ik allemaal in mijn xampp php mapje zetten?
want ik gebruik xampp

Dos Moonen

Dos Moonen

11/03/2014 16:55:05
Quote Anchor link
Ja, en dan include je lib/password.php

Had trouwens iets verkeerd gelezen, ik dacht dat je password_verify() al gebruikte, maar dat was password_hash() in je login.php, mijn bovenstaande reactie heb ik aangepast.

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

11/03/2014 17:18:49
Quote Anchor link
Maar moet ik dus in mijn login.php
Code (php)
1
if(password_verify($_POST['password'], $row['password']) == $row['password']) {
en in mijn register.php
Code (php)
1
$pass = password_verify($_POST['password'], PASSWORD_BCRYPT);

Dos Moonen

Dos Moonen

11/03/2014 17:41:31
Quote Anchor link
Bijna, geen == $row['password'].
Dat doet password_verify() al voor je: https://github.com/ircmaxell/password_compat/blob/master/lib/password.php#L234
Beetje ingewikkeld misschien, maar dat is om timing attacks tegen te gaan. Weer ietsjes veiliger. De C versie doet dat ook trouwens.

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

12/03/2014 16:46:01
Quote Anchor link
Guys het is allemaal gelukt dankje wel allemaal:D

Pagina: « vorige 1 2 3

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.