Losse delen van site apart laden
Tom de vries
14/07/2010 11:29:34Hallo. Ik wil een site maken waar je in verschillende delen van de pagina los kan navigeren zonder dat de hele pagina opnieuw laadt. Bijvoorbeeld dat je een deel hebt waar je verschillende pagina's kunt bezoeken, zonder dat het menu aan de zijkant ook opnieuw ververst. Dit wil ik omdat er ook een gedeelte opkomt waarin je kunt chatten en dat dan niet telkens ververst moet worden. Ik kan hiervoor geen goede oplossing bedenken. Een mogelijkheid is met frames gaan werken, maar aangezien er ook behoorlijk wat nadelen daaraan kleven lijkt het me niet handig. Ik had ook bedacht de site met AJAX te schrijven en zo dus wel een apart deel te kunnen verversen, maar het lijkt me dat dit de site onnodig trager maakt. Heeft iemand tips hoe ik het wel goed kan doen?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
PHP hulp
27/11/2024 01:57:21Johan Dam
14/07/2010 11:30:18zoek een tutorial over AJAX op, als je met goeie intervallen werkt en niet zoveel data per keer terughaalt dan is die laadtijd te verwaarlozen
Gewijzigd op 14/07/2010 11:31:13 door Johan Dam
- Mark -
14/07/2010 11:32:41Of de chat in een nieuwe tab laten openen. Maar ja dan zitten ze wel weer tussen twee pagina's te switchen.
Tom de vries
14/07/2010 11:37:23Bedankt voor jullie snelle reacties allebei. Ik wil chat echt in dezelfde pagina, dus ik ga maar even zoeken naar ajax tutorials.
Mark L
14/07/2010 11:48:57Je kunt ook je pagina's wel opnieuw laten laden, maar dat je dan je chat telkens d.m.v. AJAX ververst. Dit zorgt ervoor dat pagina's opgeslagen kunnen worden (als je via AJAX je pagina veranderd, kunnen mensen niet direct naar die pagina linken.)