m
Gewijzigd op 20/05/2021 13:32:27 door Pieter Nannes
Zoeken naar antwoorden op de interwebs.
https://www.google.com/search?q=dark+mode+website
Staat bij mij bovenaan. Leuk hè?
https://css-tricks.com/a-complete-guide-to-dark-mode-on-the-web/
Een cookie plaatsen, en als die bestaat pas je een speciale stylesheet toe.
Adoptive Solution op 19/05/2021 20:42:06:
Weet je wat ik leuk vind?
...
...
Euh ... een beetje anders reageren mag ook wel. De Topic Starter geeft duidelijk aan dat hij een beginneling is, en zo te zien is dit zijn eerste post hier op het forum. Reageren met een verwijzing naar een zoekmachine lijkt me dan een beetje flauw en ongepast.
@ Pieter Nannes
Misschien kun je proberen om wat beter uit te leggen wat je precies wilt bereiken, wat je tot nu toe zelf geprobeerd hebt en waar je op vastloopt. Dan kunnen we je wat gerichter helpen. Je zegt nu "ik wil een darkmode en het lukt niet". Dat is ongeveer hetzelfde als naar een garage gaan en tegen de monteur zeggen "ik wil rijden en m'n auto doet het niet". Je zult dus wat specifiekere informatie moeten aanleveren. Wat wil je precies? En waar gaat het fout?
Gewijzigd op 20/05/2021 13:33:35 door Pieter Nannes
Hoe zit je switch knop in elkaar?
Gewijzigd op 20/05/2021 13:33:51 door Pieter Nannes
Maar hoezo een slider? Heb je dan meerdere gradaties? Waarom geen HTML-formulier element?
Gewijzigd op 20/05/2021 08:52:51 door - Ariën -
Zou je het dan met een radio button doen?
Als je dan een knop maakt in PHP die er uitziet als <a class="slider round" href="?weergave=1">Donker thema</a> dan kan je die in het aangeroepen PHP script uitlezen via $weergave = (int) $_GET['weergave'];
Wil je dat de instelling onthouden wordt, dan kan je alleen aan JavaScript ontkomen door die variabele $weegave weer in alle andere linkjes te zetten.
Een alternatief kan zijn om een sessie te beginnen, dan regelt PHP de cookies voor je.
Of een normale link.
Persoonlijk zou ik geen sessies gebruiken. Vaak zijn mensen zo aan een donkere layout gewend, dat ze niet constant opnieuw willen omschakelen, omdat een sessie naar het sluiten van de browser beëindigd wordt.
Een cookie of localstorage lijkt mij handiger. Of een userbased opslag als je site inloggen mogelijk maakt.
Gewijzigd op 20/05/2021 09:00:54 door - Ariën -
Gewijzigd op 20/05/2021 13:33:08 door Pieter Nannes
Het is bovendien iets dat je oplost met CSS, niet met PHP of JavaScript. Je hoeft helemaal geen apart CSS-stylesheet te laden, want het kan automatisch met een prefers-color-scheme media query. Nog steeds geen knop dus en ook geen checkbox, geen cookie, geen toeters en geen bellen.
Maar waarom alles in PHP definiëren terwijl CSS behoorlijk krachtig is?
Ik ga denk ik maar met CSS aan de slag.
Ikzelf heb Android Chrome op de systeem-standaard staan, en tot nu toe weet ik niet of die CSS-functie ernaar kijkt. Ik zie in ieder geval weinig sites die mij standaard een donkere layout geven.
Toevoeging op 20/05/2021 09:18:10:
Pieter Nannes op 20/05/2021 09:15:52:
Ik ga denk ik maar met CSS aan de slag.
Heb je de link van de eerste reply nog bekeken?
Gewijzigd op 20/05/2021 09:18:40 door - Ariën -
Gewijzigd op 20/05/2021 15:41:23 door Pieter Nannes
Gewijzigd op 20/05/2021 10:01:24 door - Ariën -
- Ariën - op 20/05/2021 09:17:24:
Ikzelf heb Android Chrome op de systeem-standaard staan, en tot nu toe weet ik niet of die CSS-functie ernaar kijkt.
https://caniuse.com/mdn-css_at-rules_media_prefers-color-scheme
Toevoeging op 20/05/2021 10:37:30:
Het is verholpen
Gewijzigd op 20/05/2021 13:31:47 door Pieter Nannes
Plus dat $_POST na een refresh weer weg is. Maar ik vermoed dat je nu even aan het oefenen en ontdekken bent? ;-)
Toevoeging op 20/05/2021 16:13:39:
Graag wil ik je verzoeken om je bericht terug te plaatsen of uitleg te geven waarom je deze verwijderd hebt.
Het leeghalen van een topic is niet toegestaan.